Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:21

WesternWay schreef:
Citaat:
Dat met die ijslander lopen enz heeft geen nut want als meneer geentertained wordt doet hij ook niet debiel. Het is enkel wanneer hij moet wachten en de ijs werkt dat hij flipt. Als de ijs moet wachten en hij werken is er niks aan de hand. Beide werken is ook geen probleem.
Hoezo moet ik aan mezelf werken. Hij is het probleem, niet ik. Als ik het paard neerzet en er nooit meer naar omkijk vertoont hij alsnog dat gedrag, ook al bevind ik mij 100km verderop. Dus dit heeft niks met mij te maken

Jij en de ijslander en hij vormen een kudde.
Jij + ijslander gaan “weg”= Paard denkt dat hij alleen achter blijft.

Jij+paard gaan weg en ijslander staat verderop= Paard blijft niet alleen achter. Want hij is met jou, zijn leider.
Dat is natuurlijk paardengedrag. Onzekere types willen niet alleen blijven die willen een leider bij zich. (En geen borstel naar hun kop :D )
Je zou met hem er aan kunnen gaan werken dat hij zekerder van zichzelf word in zulke situaties. En ja dat kost tijd. Ik weet dat het helpt omdat ik precies eenzelfde neuroot heb.

Ik denk dat heel veel gedrag van paarden voortkomt uit onzekerheid (van mensen trouwens ook, maar weer ander verhaal).

Maar in dit geval, ik weet het niet.

Als ie zo onzeker is in z'n eentje, waarom breekt ie de trailer niet af als ie alleen mee moet?
Of als ie alleen mee is zonder de Ijslander, kan TS hem dan wel even vast laten staan op vreemd terrein zonder dat de wereld vergaat?

Want het lijkt hem echt om de Ijslander te doen.
Als je alleen met de Ijslander weg gaat is het dan minder erg dan dat hij ZIJN Ijslander bij andere paarden in de buurt ziet?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:26

Ik vind trouwens, laat ik dat duidelijk maken, hoefschoenen aan dan nog de beste optie. (Al Vind ik dat symptoombestrijding en zou ik er zelf voor kiezen om het op een andere manier aan te pakken)
Ik val vooral heel erg over de adviezen van bokkers. Echt bizarre oplossingen verzinnen sommige mensen.

Gypsycobs:
Ja, hij staat 24/7 samen met de ijslander begreep ik.
Wie is de baas TS, de ijs over het paard of andersom?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:28

Ik verbaas me enigszins over de toon die je neerzet in je reacties naar anderen. Komt op mij redelijk aanvallend over (het is niet dat ik bang ben maar zou het bijna van je worden :')

Even over jouw visie. Als hij dus hoefschoenen aan heeft/op een mat staat stopt hij volgens jou. Dus trainen/afleren o.i.d. is dan niet nodig omdat hij door de juiste maatregelen vanzelf zal stoppen. Dat lees ik door je berichten heen. Prima, ga het uitproberen zou ik zeggen. :) Dan snap ik alsnog niet helemaal waarom je (in mijn ogen) zo aanvallend naar anderen (volgens jou sarcastisch) overkomt.

Ook ben ik oprecht wel benieuwd naar hoe jij de band met je paard ziet. Je hebt wel wat verteld over zijn leven, 24/7 in de weide met paardenmaatjes in de wei etc. Maar door de berichten heen lees ik weinig positiefs over jouw paard zelf, en wel veel negativiteit over je paard; zoals 'ik pleur m op de trailer ' of 'meneer denkt dat hij alles kan maken' of 'dat paard'. Eigenlijk meer vanuit nieuwsgierigheid vraag ik me af of je kunt begrijpen dat mensen dan kritisch reageren. Door de berichten heen lees ik dat jij ook t goede wil voor je paard, namelijk dat hij zichzelf niet bezeerd. Maar door je woordgebruik kan dit anders overkomen op anderen. Dit in combinatie met dat we je weinig positiefs over hem hebben horen zeggen (en dan doel ik niet op de post waarin je vertelt hoe zijn leven er verder uit ziet) zorgt ervoor dat mensen zon vraag gaan stellen als ik nu stel over de band met je paard. Dit omdat dit niet heel duidelijk terug te lezen is en de negatieve toonzetting blijft hangen in veel van je posts. Kan je je dat voorstellen?

Ik bedoel dit berichtje ook niet als aanval naar jou toe, maar ergens om jouw manier van communiceren te begrijpen en ook te peilen of je je ergens kunt inleven in de kritische reacties van anderen in dit topic. :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:48

Mijn pony doet dit ook als haar vriend mee is. Wij reden ook altijd bij de vereniging en lieten haar gewoon los in de bak erbij staan.
Nooit wat over gehoord van de vereniging.
Mijn pony is nu 15 jaar en ik heb haar hele leven van alles geprobeerd om het gedrag te verbeteren...op een vriendelijke manier, minder vriendelijke manier etc.. niet gelukt.
Ik heb me er maar bij neergelegd.
Beest staat gewoon los in de bak erbij en dan is er niets aan de hand.
Wij zijn overigens vaak wel met z’n tweeen dus dan kan ik haar vasthouden. Dat geluk hebben wij dan weer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 00:33

Sellyxx schreef:
Ik verbaas me enigszins over de toon die je neerzet in je reacties naar anderen. Komt op mij redelijk aanvallend over (het is niet dat ik bang ben maar zou het bijna van je worden :')

Even over jouw visie. Als hij dus hoefschoenen aan heeft/op een mat staat stopt hij volgens jou. Dus trainen/afleren o.i.d. is dan niet nodig omdat hij door de juiste maatregelen vanzelf zal stoppen. Dat lees ik door je berichten heen. Prima, ga het uitproberen zou ik zeggen. :) Dan snap ik alsnog niet helemaal waarom je (in mijn ogen) zo aanvallend naar anderen (volgens jou sarcastisch) overkomt.

Ook ben ik oprecht wel benieuwd naar hoe jij de band met je paard ziet. Je hebt wel wat verteld over zijn leven, 24/7 in de weide met paardenmaatjes in de wei etc. Maar door de berichten heen lees ik weinig positiefs over jouw paard zelf, en wel veel negativiteit over je paard; zoals 'ik pleur m op de trailer ' of 'meneer denkt dat hij alles kan maken' of 'dat paard'. Eigenlijk meer vanuit nieuwsgierigheid vraag ik me af of je kunt begrijpen dat mensen dan kritisch reageren. Door de berichten heen lees ik dat jij ook t goede wil voor je paard, namelijk dat hij zichzelf niet bezeerd. Maar door je woordgebruik kan dit anders overkomen op anderen. Dit in combinatie met dat we je weinig positiefs over hem hebben horen zeggen (en dan doel ik niet op de post waarin je vertelt hoe zijn leven er verder uit ziet) zorgt ervoor dat mensen zon vraag gaan stellen als ik nu stel over de band met je paard. Dit omdat dit niet heel duidelijk terug te lezen is en de negatieve toonzetting blijft hangen in veel van je posts. Kan je je dat voorstellen?

Ik bedoel dit berichtje ook niet als aanval naar jou toe, maar ergens om jouw manier van communiceren te begrijpen en ook te peilen of je je ergens kunt inleven in de kritische reacties van anderen in dit topic. :)

Tja uhmm volgens mij ging mijn topic over hoefschoenen, niet over mensen die mijn manier van communiceren niet kunnen hebben. Ook niet over de positieve punten van mijn paard en ook niet over mijn inlevingsvermogen. Vandaar

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 01:53

Maar als je al besloten had om hoefschoenen en een rubberen mat te doen. Alle andere genoemde opties onder rubrieken; slecht/ verkeerd/ niet in je straatje/ dat werkt toch niet want wat ik zeg en denk is veel beter, vallen. Wáárom heb je dit topic met dit verhaal geopend?

Je bent oh zo slim, dan had je kunnen rekenen op reacties en andere opties. Wat je jezelf "ál" dat uitleggen had kunnen besparen door simpelweg te googelen, weet je wel. http://Www.google.nl. "hoefschoenen tegen schrapen" vind je niks? Zal het er niet zijn en moet je proefondervindelijk gaan kijken.

Alle respect dat je op het top niveau traint en je paarden blijkbaar aan alle kanten voor je buigen en doen wat ze volgens jou moeten doen. Geweldig dat je dat zo voor elkaar hebt.

Maar zoals meerdere al hebben gezegd, jou sarcasme is geen sarcasme meer hoe hard je dit zelf ook blijft roepen. Je bent gewoon mensen puur aan het aanvallen omdat ze iets anders opperen als wat jij wilt horen. Behalve als ze met je meepraten dan is het dolle pret.

Het lijkt me dat dit topic gesloten kan worden of niet? Je weet allang wat je niet wilde weten en heb allang besloten om iets te doen waar je geen topic voor hoefde te openen.

Ik hoop voor je dat het lukt met de hoefschoenen en het rubber en anders zien we wel een vervolgtopic of niet dan? ;) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 02:41

Yltje schreef:
Maar als je al besloten had om hoefschoenen en een rubberen mat te doen. Alle andere genoemde opties onder rubrieken; slecht/ verkeerd/ niet in je straatje/ dat werkt toch niet want wat ik zeg en denk is veel beter, vallen. Wáárom heb je dit topic met dit verhaal geopend?

Je bent oh zo slim, dan had je kunnen rekenen op reacties en andere opties. Wat je jezelf "ál" dat uitleggen had kunnen besparen door simpelweg te googelen, weet je wel.
http://Www.google.nl. "hoefschoenen tegen schrapen" vind je niks? Zal het er niet zijn en moet je proefondervindelijk gaan kijken.

Alle respect dat je op het top niveau traint en je paarden blijkbaar aan alle kanten voor je buigen en doen wat ze volgens jou moeten doen. Geweldig dat je dat zo voor elkaar hebt.

Maar zoals meerdere al hebben gezegd, jou sarcasme is geen sarcasme meer hoe hard je dit zelf ook blijft roepen. Je bent gewoon mensen puur aan het aanvallen omdat ze iets anders opperen als wat jij wilt horen. Behalve als ze met je meepraten dan is het dolle pret.

Het lijkt me dat dit topic gesloten kan worden of niet? Je weet allang wat je niet wilde weten en heb allang besloten om iets te doen waar je geen topic voor hoefde te openen.

Ik hoop voor je dat het lukt met de hoefschoenen en het rubber en anders zien we wel een vervolgtopic of niet dan? ;) :(:)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:32

Ben jij wel helemaal lekker omdat arme dier 1 uur aan de bakrand vast te zetten? Hoe zou je het zelf vinden om 1 uur opgesloten te zit op de wc? Dan wil je er zelf toch ook uit of niet? Ik irriteer mij hier aan omdat jezelf wat meer empathie en inlevingsvermogen mag hebben tegenover jouw paard zodat je hem beter leert begrijpen waarom hij dingen doet zoals hij ze doet.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:44

maria1990 schreef:
Ben jij wel helemaal lekker omdat arme dier 1 uur aan de bakrand vast te zetten? Hoe zou je het zelf vinden om 1 uur opgesloten te zit op de wc? Dan wil je er zelf toch ook uit of niet? Ik irriteer mij hier aan omdat jezelf wat meer empathie en inlevingsvermogen mag hebben tegenover jouw paard zodat je hem beter leert begrijpen waarom hij dingen doet zoals hij ze doet.

Een uurtje op de trailer is nog veel eenzamer en krapper, trailer is dus ook not done? Paard een uurtje stil laten staan is toch geen dierenmishandeling? ‘Ben jij wel helemaal lekker’, lekker overdreven.

Cer

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:49

Een paard kan toch wel ergens een uurtje staan? Is dat heel gek idd :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:54

Ik vind dat inderdaad ook een beetje overdreven reactie. Paarden die op wedstrijd gaan staan ook vaak genoeg een uurtje op de trailer of vastgebonden aan de trailer. Als ik mijn paard een uitgebreide poetsbeurt geef ben ik ook gauw drie kwartier tot een uur bezig en dan staat hij ook vast aan de boxdeur.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:55

Dat kan prima ja, TS gooit voorwerpen/spullen richting zijn hoofd en dat vinden jullie volkomen normaal? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:57

maria1990 schreef:
Dat kan prima ja, TS gooit voorwerpen/ spullen richting zijn hoofd en dat vinden jullie volkomen normaal? :

Nee, maar dat heeft toch niets met het vast staan te maken? Ts doet wel meer dingen waar een heleboel hier het niet mee eens zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 11:00

maria1990 schreef:
Dat kan prima ja, TS gooit voorwerpen/spullen richting zijn hoofd en dat vinden jullie volkomen normaal? :

En jahoor daar hebben we weer méér draaamaaaa. Lezen is niet je sterkste kant he?
Ach ik heb zowaar een paar goede tips gekregen die daadwerkelijk aansluiten op mijn vraag en verder vind ik het allemaal helemaal prima

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 11:03

Orchidee14 schreef:
maria1990 schreef:
Dat kan prima ja, TS gooit voorwerpen/ spullen richting zijn hoofd en dat vinden jullie volkomen normaal? :

Nee, maar dat heeft toch niets met het vast staan te maken? Ts doet wel meer dingen waar een heleboel hier het niet mee eens zijn.

Zoals? Mijn vreselijke taalgebruik en sarcasme-wat-geen-sarcarsme-is? Ben nou toch wel heel benieuwd wat voor vreselijks hier allemaal gebeurt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:05

Echt Ts je hebt je antwoord. Heb je al een mat gekocht? En helpt het?
Hopelijk is je lastige neuroot gauw klaar met zijn irritante gedrag want echt niet te doen met zo'n knol die een beetje om aandacht staat te zeuren met al dat geluid erbij.
Hopelijk ben je gauw van de herrie af

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 11:13

Gillbo schreef:
Echt Ts je hebt je antwoord. Heb je al een mat gekocht? En helpt het?
Hopelijk is je lastige neuroot gauw klaar met zijn irritante gedrag want echt niet te doen met zo'n knol die een beetje om aandacht staat te zeuren met al dat geluid erbij.
Hopelijk ben je gauw van de herrie af

Klopt maar dan hoeven mensen niet de waarheid te gaan verdraaien en doen alsof mijn paarden een rotleven hebben, en dat er allemaal dingen gebeuren hier die het daglicht niet kunnen verdragen, alleen omdat mijn paard hoefschoenen wil aandoen of een rubber matje onder zn voeten wil leggen.
Rubber heb ik al liggen. Moet even overleggen nog of ik die daar mag laten liggen. Probeer ik dat eerst

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:16

Laat je even weten of het werkt?
Goh, ik gooi ook wel eens iets naar mijn kat. Kun je zonder het negatieve gedrag aandacht te geven toch corrigeren. Duidelijk, ik ben ook een dierenmishandelaar :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:20

Jeetje TS wat ben jij brutaal. Je lijkt wel op één van mijn leerlingen. Zo defensief reageren hoeft toch helemaal niet? Bokkers proberen je te helpen!

En ik heb braaf alles gelezen, dus dat hoef je er bij mij niet in te gooien. Als je het zo vervelend vindt dat mensen komen met antwoorden waarop je niet gehoopt had, moet je geen topic op bokt openen. En al helemaal niet daarna ook nog eens op deze manier reageren, want dat is alleen maar olie op het vuur gooien. Je hebt je antwoord, namelijk hoefschoenen, zeg dankje en vertrek. Hier wordt niemand vrolijk van.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:23

Waarom moet TS uit haar eigen topic vertrekken omdat jullie niet tegen haar manier van reageren kunnen ?

TS, laat je weten of de rubbermat geholpen heeft ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 11:26

GUSTIxBILL schreef:
Waarom moet TS uit haar eigen topic vertrekken omdat jullie niet tegen haar manier van reageren kunnen ?

TS, laat je weten of de rubbermat geholpen heeft ?

Dat dus.
Jahoor laat het weten!

@Gimme_Joy er zijn inderdaad een paar die me proberen te helpen. Er zijn er ook een paar die vragen of ik wel helemaal lekker ben, of zeggen dat ze me haten om vervolgens het bericht weer te verwijderen. Die zeggen dat ik dingen naar het HOOFD van mijn paard gooi wat niet waar is en die me een dierenmishandelaar vinden omdat mijn paard drie kwartier moet vaststaan en een rubber matje onder zn voeten krijgt. Dat gedeelte noem ik geen helpen, dat noem ik drama maken om niks en daar ga ik dus niet met allemaal excuses en bekentenissen op reageren

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:36

Gooi gewoon haver of muesli. Dan gooi je altijd raak zonder hem te beschadigen. Nog idealer zou zijn een ander laten gooien en zelf de ijsco trainen.

Ik gebruik die haver ook als er weer eens een paard staat te schoppen tegen de staldeur omdat er brok gevoerd wordt. Binnen een week is het klaar, ook bij paarden die het al jaren deden.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:42

Ik ben ook benieuwd of het dan meteen stopt.

Ergens vind ik het wel grappig. Je geeft heel stellig aan dat hij er maar mee moet stoppen. Hij moet zich maar leren gedragen. Heb je al bedacht wat je gaat doen als hij dat niet gaat doen? Ik zou ook veel lol hebben als paard, een beetje zo'n 'neh neh neh neh neh' gevoel. Zo simpel is het namelijk dus blijkbaar niet om hem maar eventjes te laten gedragen. Je lijkt er niet echt bij stil te staan dat er naast 'hij moet zich maar gedragen' ook de optie van 'hij gedraagt zich niet' bestaat.

Maar in ieder geval succes en ik ben benieuwd naar het resultaat! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:50

Slmt9 schreef:
Gillbo schreef:
Is clickertraining geen optie?

Wilde het net voorstellen. Benen beschermen is een goed idee, echter blijf ik van mening dat je daarmee niet zorgt dat het schrapen stopt.
In plaats van te reageren op het gedrag dat je niet wil zien, kan je in mijn ogen beter het gedrag aan leren wat je wel wil zien. En daar zal je paard ook aan willen meewerken, want hij wordt er beter van (wordt er immers voor beloond).

Mijn paard schraapte altijd als ik van 10m afstand kwam met een emmer slobber. Dat werd een soort annemarie koekoek. Oftewel, bij goed gedrag (niet schrapen), kwam ik dichterbij. Bij geschraap wachten. En hij heeft snel genoeg door wat het juiste antwoord is.

Maar dan moet je dus wel investeren in tijd. Dat krijg je er niet in 3x uit. Voor jezelf leren hoe clickertraininf werkt altijd 100 (bij wijze van) stappen kleiner beginnen dan je uiteindelijke doel.

Bij echt neurotische schrapers die dat vanuit een heftige emotie doen (angst/woede) is wachten tot ze stoppen vaak niet het antwoord, omdat het moeten wachten op jou als trainer die emotie alleen nog maar versterkt -> het duurt nog langer voordat jij/het paard bij hem bent dus wordt hij nog gestresster en gaat hij nog meer schrapen, en als hij toevallig even stopt zit hij waarschijnlijk al zo diep in die emotie dat hij niet meer rationeel kan nadenken over waar hij precies voor beloond werd.

Wat bij de grootste neuroten het beste werkt is het schrapen/de emoties helemaal voor zijn. Dus in het geval van de arme schraper in dit topic het paard aan de bak vastbinden, de IJslander een stap van hem wegleiden en nog voordat het paard gaat schrapen,terugkomen en belonen. De IJs twee stappen wegleiden en terugkomen en belonen. Dat doe je tot je de hele bak rond kan wandelen met de IJs en het paard daar niet meer bang/boos van wordt maar het als iets interessants ziet. Vervolgens doe je hetzelfde als je op de IJs zit. Je zult er wel een week mee bezig zijn, maar dan heb je niet alleen het gedrag veranderd maar ook de mindset van het paard; je leert hem dat hij die extreem heftig mate van stress helemaal niet hoeft te voelen en zelf af kan laten vloeien door geduldig te wachten.
Maar goed, dat moet je dan wel willen. Als je gewoon in woede spullen naar je paard wilt kunnen gooien en dan extra boos wilt kunnen worden als hij vervolgens zijn halster kapot trekt zonder dat emocircus van jou kant nog meer stress krijgt, dan kun je inderdaad beter een hoefschoen kopen. Voerbeloning is erg krachtig, maar dat staat en valt met de emotionele zelfbeheersing van de trainer, het is geen wondermiddel.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:01

Al je het topic had gelezen had je gelezen dat TS een lapmiddel zoekt en geen oplossing waar ze tijd in moet steken