Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dromertje2 schreef:Ik had liever dat men eerst naar de dierenarts belt dan tijd verschijten met eerst naar mij te bellen.
Soms telt elke seconde.
Ik lees hier maar 1 gekleurde kant van het verhaal dus t kan geen spoed geweest zijn maar evengoed wel.
BMHP schreef:Wat een onsympatieke TS.
gohya schreef:Het schijnt in de Wet te staan dat degene die belt de rekening moet betalen en niet de eigenaar van het dier.
Dit zei mijn D.A. paar weken terug nog.
Nou ik zou dit ook zeker niet gaan betalen.
Jolien87 schreef:gohya schreef:Het schijnt in de Wet te staan dat degene die belt de rekening moet betalen en niet de eigenaar van het dier.
Dit zei mijn D.A. paar weken terug nog.
Nou ik zou dit ook zeker niet gaan betalen.
Wat (schijnbaar) in de wet staat en wat je uiteindelijk voor mekaar krijgt bij iemand kunnen twee heel verschillende dingen zijn.
BMHP schreef:Wat een onsympatieke TS.Iemand steekt tijd en energie in jouw paard om een vervelend probleem op te lossen en dan deze post.Citaat:Ik wil weten wat mijn rechten zijn
Boven aan de 2e pagina het laatste bericht, geweldig voor mij hoeft Ts de afloop niet eens te melden.
Geen bloemetje voor haar stalgenoot en een hoop bla bla naar een DA die zijn werk doet.
AB wordt niet erg snel voorgeschreven. Als je de juiste persoon niet snel genoeg te pakken krijgt, vind ik het klasse dat iemand de juiste beslissing neemt.
TS dit is een leuk topic hier geworden, misschien zijn dieren en de bijbehorende verantwoordelijkheden niet aan jouw besteed, dat kan gebeuren met TS-en
meggiemeg schreef:Er zijn dus in grote lijnen 2 meningen van alle reageerders: betalen en niet betalen.
Dan heb ik een andere vraag aan diegene die van mening zijn dat TS gewoon moet betalen: stel dat de dierenarts is weg en de bewuste stalgenoot ook die heeft gebeld. Volgende stalgenoot komt voorbij het paard van TS en handelt ook net als de vorige stalgenoot echter met het verschil dat deze de dierenarts belt die wel dichtbij zit. Dan zou TS 2x met kosten zitten waar ze niet om heeft gevraagd. Moet ze dan alsnog maar blijven betalen naar jullie mening>
Anoeska schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou gewoon betalen. De veearts kan er niets aan doen, die werd gebeld en is met spoed gekomen. Ik kan me verder niet voorstellen dat de (ex)stalgenoot de veearts belde om te pesten, die zal echt wel gedacht hebben dat het noodzaak was. Als het niet iets is wat herhaaldelijk voorkomt, dan is dit een incident geweest. Iedereen met de beste bedoelingen gehandeld. Misschien niet de slimste keuzes gemaakt, maar dat kan een keer gebeuren. Misschien een keer met alle stalgenoten bespreken wat je wel en niet wil bij het bellen van de veearts. Dan is het voor iedereen nog een keer duidelijk.
Praat nog eens met de (ex)stalgenoot wat er nou precies gebeurd is, misschien kan je de kosten delen. En anders zou ik gewoon m'n verlies nemen en betalen.
lieveli schreef:dromertje2 schreef:Ik had liever dat men eerst naar de dierenarts belt dan tijd verschijten met eerst naar mij te bellen.
Soms telt elke seconde.
Ik lees hier maar 1 gekleurde kant van het verhaal dus t kan geen spoed geweest zijn maar evengoed wel.
De da zit 20 min rijden verderop. In die 20 min had stalgenoot wel even kunnen bellen naar ts.BMHP schreef:Wat een onsympatieke TS.
Het is niet nodig zo persoonlijk te worden.
Cayenne schreef:Ongeacht het verhaal zal de DA toch gewoon betaald moeten worden.
Ik zou zelf de DA betalen en de rest onderling uitzoeken met de stalgenoot. Daar hoeft de DA niet onder de lijden.