Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:37

Dat valt me nog mee!
Dacht aan bijna het dubbele, omdat je het had over 2,5 keer zo duur dan verwacht....
Dan hadden ze het in eerste instantie wel heel laag ingeschat :=

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:43

Wij zijn vertrokken met de trailer met een schatting van €800 :P Nu hebben wij wel gekozen voor een antibiotica inspuiting ipv een gewrichtsspoeling. De spoeling alleen was al €1600, dat hebben wij dus niet gedaan. We gokken dat de dierenarts nog een €500/€600 wordt. Ik kan niet zeggen dat mijn vriend er heel erg happy mee is, maar goed. Eenmaal je eraan begint weet je toch nooit waar je qua kosten gaat eindigen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:54

Nee precies, het loopt stiekem hard op, hoor!

Maar als hij straks weer lekker rondloopt, is dat leed snel vergeten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:24

DeMolenhoek schreef:
Daarom hebben wij ook niet voor Equitom gekozen. Iemand verwoorde het als zijnde: Je betaald hun lening mee af. Vandaar Kasterlee :) Ik vind het ook altijd positief als jou eigen dierenarts er mee gekend is :j

Mijn oudste is 3 jaar geleden naar Equitom gegaan. 2 keer voor onderzoeken, 2 keer een operatie gehad en 1 keer tussenin voor een checkup. Ben heel tevreden van Tom en zijn team en ze hebben echt wel met me meegeleefd. Bij de 2de operatie hebben ze om de rekening te temperen bepaalde kosten niet aangerekend. Ik vind hen echt geen geldwolven en wil mijn paarden nergens anders naartoe brengen om eerlijk te zijn.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:50

TS, Merelbeke is dat die universitaire kliniek in Gent? Daar hoor ik namelijk wel goede verhalen over, ook kwa prijzen dat het daar redelijk moet zijn.

Equitom is inderdaad duur maar wel heel goed.

Kliniek in Peer ben ik niet bekend mee.

Fijn dat je vriend mee naar huis mag en dat de operatie geslaagd is. Ik vind de prijs ook nog wel meevallen.
Gelukkig 2 goede aflopen (voor je veulen en je droomhuisje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:13

SVRL schreef:
DeMolenhoek schreef:
Daarom hebben wij ook niet voor Equitom gekozen. Iemand verwoorde het als zijnde: Je betaald hun lening mee af. Vandaar Kasterlee :) Ik vind het ook altijd positief als jou eigen dierenarts er mee gekend is :j

Mijn oudste is 3 jaar geleden naar Equitom gegaan. 2 keer voor onderzoeken, 2 keer een operatie gehad en 1 keer tussenin voor een checkup. Ben heel tevreden van Tom en zijn team en ze hebben echt wel met me meegeleefd. Bij de 2de operatie hebben ze om de rekening te temperen bepaalde kosten niet aangerekend. Ik vind hen echt geen geldwolven en wil mijn paarden nergens anders naartoe brengen om eerlijk te zijn.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze slecht zijn :) Dat is wat ik heb gehoord. Daarbij werkt onze dierenarts samen met Kasterlee dus vandaar de keuze :)

Penny: Ja klopt. Daar ging ik vroeger maar toen woonde ik ook nog in rand Gent. Nu is het wat ver geworden :)

De prijs valt zeker mee, maar het is wel verschieten als je denkt een stuk minder kwijt te zijn :D Ik denk dat het ook op het meest slechte moment is gekomen maar goed. Hij is geholpen, hij staat terug thuis, dat is wat telt :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:14

Poeh dat is een geld zeg := maar ja je hebt het er voorover. is het overigens al ergens duidelijk hoe hij dit in godsnaam voor elkaar heeft gekregen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:27

Inderdaad behoorlijk wat geld, ik vind het eigenlijk niet zo netjes van de DA dat ze jullie niet op de hoogte gesteld hebben.
Als ik persoonlijk naar mijn situatie zou kijken, zou ik tot een bedrag van +- 1000 euro het wel willen proberen, maar als nadien blijkt dat er uiteindelijk nog 1500 euro bij komt zou ik toch wel een groot probleem hebben... (en niet perse het niet kunnen betalen, maar mijn persoonlijke "kosten-baten" afweging en mening van partner uiteraard), uiteraard gaat iedereen zo ver als die kan/wil, en super dat je dit gedaan hebt, maar netjes van de kliniek vind ik het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:39

Mer1980 schreef:
Poeh dat is een geld zeg := maar ja je hebt het er voorover. is het overigens al ergens duidelijk hoe hij dit in godsnaam voor elkaar heeft gekregen?

Nee. We hadden een paar verdachte zaken die het misschien konden geweest zijn, maar na grondig zoeken hebben wij nergens bloed of haar gevonden. Ik heb aan de chirurg gevraagd wat hij dacht. Het linkerbeen wijst op een heel erg scherp iets, want het is echt een rechte, diepe snede. Daarvoor is onze draad veel te dik. Het rechterbeen wijst op een cilindervormige holte met scherpe rand, daar het voetje echt met kracht is open getrokken. Dus hij moet met zijn been ergens in vast geraakt zijn met een scherpe rand. Mijn vriend opperde nu dat, aangezien er een vossennest zit aan de grens met ons weiland, er daar jagers een val moeten gezet hebben en hij daar is in geraakt. Aller sinds, wij gaan het nooit met zekerheid kunnen zeggen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:41

Zie dit topic nu pas, wauw wat een verhaal zeg! Arm ding..
Ik ben van Maaseik en kan eventueel een auto hebben en heb een rijbewijs dus als je nog eens in de problemen zit kan ik op die 2 vlakken iig helpen als ik niet aan het werken ben. Heb alleen geen trailer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:25

Oei...een val!
Smerige dingen!

Maar ik denk dat hij daar nooit zelfstandig uit had weten komen :n

Hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:07

Nee dat is ook mijn idee. Of hij moet maar half toe geklapt zijn. Maar ook zoiets hebben wij niet terug gevonden. Het zal gissen blijven wat het nu precies is geweest.

Hij loopt en steunt er goed op :) Is wat minder happig om zijn halster aan te doen, maar dat kun je hem niet verwijten. Met al die spuitjes etc dat hij de laatste tijd heeft gekregen. Vrijdag verbandwissel, ben benieuwd!

Tijdens het voederen en drinken geven daarnet. Stroomdraad zit ervoor omdat anders mijn andere 2 paarden zich komen bemoeien terwijl ik bezig ben. Uitmesten is voor mijn vriend straks, die is vroeger thuis dan verwacht :D

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:34

Qua rekening van equitom had ik ergens rond 750€ verwacht dus kwam toch zo'n 200€ duurder uit.
Maar er zijn ook wel héél veel foto's gemaakt toen, voorbenen langs alle kanten van teen tot met schouder. En de rug van schoft tot lendenen niet alleen de ruggengraat maar ook de facetgewrichten dus iets lager dan de ruggengraat en ook foto's van een bepaald gebied dichterbij.
Al bij al heel tevreden ondanks mijn paard de tweefe dag totaal onhandelbaar was door stress.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:36

Hij staat daar zo te zien heel tevreden met zijn stalgenootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:42

Vandaag verbandwissel gehad. Heb maar van 1 been een foto kunnen nemen want had hem tegelijkertijd ook vast. Dit is een foto van het been dat op het eerste zicht het beste leek, maar waar wel het gewricht het ergste was geraakt + pees door was. Zoals jullie zien staat het wel iets dik, maar dat is normaal. De wonde ziet er heel rustig en mooi uit :)

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:44

Dat ziet er goed uit +:)+

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:47

Dat ziet er heel goed uit. Als je ziet hoe mooi rustig het is.
Dat is toch heel positief hoor.

We blijven duimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:52

Ja de dierenartsen hebben er een heel goed oog in en durven nu zelfs te zeggen dat hij er waarschijnlijk niets aan gaat overhouden :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:53

Ziet er netjes uit!
Ik duim nog steeds mee voor het allerbeste herstel. Heb Grace ingefluisterd dat ze vanaf boven wat positieve energie moet sturen. Komt helemaal goed dit! <3

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:45

Dat ziet er zeker goed uit !
Het scheelt misschien ook dat het veulen verder goed gezond is en weerstand
heeft tegen infecties .
Dit geeft weer moed voor de toekomst +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:27

Dat zou toch fantastisch zijn, Nele <3
Hoop het zo!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:44

Zo fijn om dit te lezen. Wonde ziet er goed uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:48

Oh dat ziet er echt heel netjes uit, fijn dat de veeartsen ook positief zijn!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:06

Dat ziet er zeker niet slecht uit. Ik duim nog even verder voor jullie ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:20

Dat ziet er zeker niet slecht uit idd!