Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:58

ik gebruik de Kruidvat koortslipcreme, die is volgens mij het goedkoopste

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:04

Kinke schreef:
ik gebruik de Kruidvat koortslipcreme, die is volgens mij het goedkoopste

Ga ik ook maar proberen!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:21

Hieperdi schreef:
Nog mensen hier die ervaringen hebben wat betreft vlieg/eczeem dekens? Mijn paard heeft er helaas toch weer 2 kleintjes bij gekregen. Merkte jullie verschil met of zonder deken

Iemand :D

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:27

Jildau schreef:
Kinke schreef:
ik ben aan het smeren met koortslipcreme van de Kruidvat. Lijkt goed aan te slaan en mevrouw kan het er niet afschudden zoals bij het sarcoid cure recept :)
onbehandeld

[ [url=m/UHZnsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

na ongeveer 5x smeren met koortslipcreme. Opvallend is dat ze onderhuids ook een aantal bobbels heeft die op de eerste foto niet heel erg opvallen, maar die nu dus gelukkig aan de oppervlakte komen

[ [url=m/R9MPtf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien moet ik dit ook eens proberen. Ik smeer al een hele tijd met Virex creme maar nog niet het idee dat het wat doet. Voor degenen die dat gebruikt hebben: hoelang duurde het voor je resultaat zag?

Bij mijn paard ging het pas echt goed werken toen ik hem Kurasyn door zijn voer begon te geven. Een paar pagina’s terug staat ons verhaal.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 06:31

Goedemorgen!! Ik probeer aan de sarcoid cure te komen maar ze heeft haar messenger niet aan staan dus ik kan haar niet berichten. Heeft iemand een idee

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 19:45

zoals ze aangeeft gaat haar Messenger op bepaalde momenten open

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:11

Ik bump dit topic even stiekem. Mijn paard heeft een sarcoid op haar been, volgens de DA moeten we het laten wegsnijden maar dat zie ik zelf nog niet helemaal zitten qua risicos.
Dus ik kwam uit op dit topic. Ik was even benieuwd, hoe vaak per dag smeerden jullie de kurkuma? 1x, 2x?

Ik was ook naar Sarcoid Cure aan het kijken, maar heb nog niet een open messenger kunnen treffen helaas. Het laatste bericht op fb is ook een jaar oud, is zij überhaupt nog actief op die pagina?

En zijn er ook mensen die een combinatie van sarcoid cure en kurkuma geprobeerd hebben? Bijvoorbeeld ochtend de ene smeren, avond de andere? (Of is dat echt een no go?)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:20

Myrsky schreef:
Ik bump dit topic even stiekem. Mijn paard heeft een sarcoid op haar been, volgens de DA moeten we het laten wegsnijden maar dat zie ik zelf nog niet helemaal zitten qua risicos.
Dus ik kwam uit op dit topic. Ik was even benieuwd, hoe vaak per dag smeerden jullie de kurkuma? 1x, 2x?

Ik was ook naar Sarcoid Cure aan het kijken, maar heb nog niet een open messenger kunnen treffen helaas. Het laatste bericht op fb is ook een jaar oud, is zij überhaupt nog actief op die pagina?

En zijn er ook mensen die een combinatie van sarcoid cure en kurkuma geprobeerd hebben? Bijvoorbeeld ochtend de ene smeren, avond de andere? (Of is dat echt een no go?)

Ons paard had meerdere op haar oor. Sarcoid cure werkt zo goed. Maar schrik niet, het wordt eerst groot en trekt de tumorweefsel naar buiten.

Het recept is gewoon gelijke delen zout, bloem en beetje water om er een papje van te maken.
Ik deed het 1x per dag insmeren.

Ook besproken met de dierenarts, en die geeft een dat wegsnijden vaak niet voldoende is. En dat Sarcoid cure heftig is, maar wel werkt als een tierelier.

Halverwege december begonnen met smeren. De kleine sarcoid werd zo groot als een golfbal. Maar begon al snel af te brokkelen. Daarna nog een tijd doorgegaan en ben net overgestapt op een honingzalf om de huid te herstellen.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:53

Het verhaal van mijn paard staat op pagina 9. Verraders wilde ook wegsnijden. Ik zag dat niet zitten op zijn hals.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:23

Ik zou niet gaan smeren, maar weg laten laseren. Het smeren heb ik ook gedaan met eentje, die is beduidend kleiner geworden, maar hij zit er nog steeds.

Toen ze er vervolgens nog 3 bij kreeg en ik weer enthousiast op die begon te smeren is 1 van de 3 letterlijk ontploft.
Hij werd in een paar dagen zo groot als een kleine mandarijn en het bloedde behoorlijk.

Toen laten weglaseren door de veearts en het is nooit terug gekomen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:29

Gewoon een papje van meel, zout en water. Daar is het bij mijn paard mee verdwenen. Niets snijden. Ook niet laseren. Heeft me dus 1 pak meel gekost en het was opgelost.
Komt van Sarcoid Cure van Facebook. Simpeler kan dus niet.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:51

MightyJoe schreef:
Myrsky schreef:

Ons paard had meerdere op haar oor. Sarcoid cure werkt zo goed. Maar schrik niet, het wordt eerst groot en trekt de tumorweefsel naar buiten.

Het recept is gewoon gelijke delen zout, bloem en beetje water om er een papje van te maken.
Ik deed het 1x per dag insmeren.

Ook besproken met de dierenarts, en die geeft een dat wegsnijden vaak niet voldoende is. En dat Sarcoid cure heftig is, maar wel werkt als een tierelier.

Halverwege december begonnen met smeren. De kleine sarcoid werd zo groot als een golfbal. Maar begon al snel af te brokkelen. Daarna nog een tijd doorgegaan en ben net overgestapt op een honingzalf om de huid te herstellen.

Hoe groot was jouw sarcoid toen je begon met smeren?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:47

@ Lumi, ongeveer ter grootte van een knikker. Ze had er 2.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:55

Bij mijn paard was het een ronde plek zo groot als een dikke 'bom', dus zo'n hele grote knikker. Die zijn wel 3 keer het formaat van een normale knikker.
Het werd niet erger met dat papje, en ik smeerde niet elke dag (omdat het dus door de mail indroogt blijft het gewoon zitten). en na 4 maanden was het gewoon weg. Was het weer normale huid en geen verdikking meer. Heb ook niets gesmeerd aan honingzalf.

Veearts zei hier van niets aan doen, als je gaat snijden moet je ook echt behandelen. Dus ben toen gewoon zelf met zout, meel en water begonnen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:16

Mightyjoe, lijkt me wel eng als die ineens zo ver in formaat groeit. Een golfbal is zeker niet klein.

Wel fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen. Wij zijn nu vijf dagen aan het smeren met kurkuma, na twee dagen werd die ook ineens veel groter. Dan is het heel geruststellend dat dat "normaal" is. Vandaag is het eerste deel afgestorven en eraf gevallen, dus hoop dat dat zo doorzet.

Dat mengsel van sarcoid cure klinkt wel echt als veel minder troep dan een kurkuma/vaseline mengsel _O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:33

Ik smeer al tijden met sarcoid cure - elke dag. Maar heb niet het idee dat het weg gaat.. Nou zit de sarcoid ook bij zijn oog dus echt een klote plek die je niet even lekker dik en ruim in kan smeren.

Inmiddels voer ik een kruidenmengsel tegen sarcoïden erbij. Even afwachten wat dat doet. Tot nu toe nog niks gevonden wat echt goed werkt helaas..

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:35

Bij mijn paard werkte Virex crème in combinatie met Kurasyn als een malle. Het werd eerst een vieze boel, maar binnen een paar maanden was hij weg. Platte wratachtige Sarcoid van 5 bij 5 cm. Er is helemaal niets meer van te zien.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:59

Myrsky schreef:
Mightyjoe, lijkt me wel eng als die ineens zo ver in formaat groeit. Een golfbal is zeker niet klein.

Wel fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen. Wij zijn nu vijf dagen aan het smeren met kurkuma, na twee dagen werd die ook ineens veel groter. Dan is het heel geruststellend dat dat "normaal" is. Vandaag is het eerste deel afgestorven en eraf gevallen, dus hoop dat dat zo doorzet.

Dat mengsel van sarcoid cure klinkt wel echt als veel minder troep dan een kurkuma/vaseline mengsel _O-

Het is absoluut niet minder troep :D
Het is niet echt zalf substantie, dus het druipt soms wat. Ik had een jas die ik ervoor gebruikte want ik zat er altijd onder. Paard ook :+

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:13

mijn paard heeft ook een sarcoid gehad bij zijn oog en hij is er vanaf gekomen door een kruidenmix die ik van dierenarts en chiropractor Minneke van Duijn heb gehad. Je kan haar mailen en dan stuurt ze het op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:39

esc schreef:
mijn paard heeft ook een sarcoid gehad bij zijn oog en hij is er vanaf gekomen door een kruidenmix die ik van dierenarts en chiropractor Minneke van Duijn heb gehad. Je kan haar mailen en dan stuurt ze het op.

Die voeren wij nu een poosje! Ben benieuwd of het wat gaat doen.