Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:52

De Royal is inderdaad de nieuwe; die heeft een doorgestikt vierkantjespatroon erop en heeft ook een hele goede schoftvrijheid.
De oude versie was niet doorgestikt (je ziet dus geen vierkantjes op het dek) en was volgens mij ook gewoon een rechte deken zonder schoftvrijheid.

Qua singel moet je trouwens er wel rekening mee houden dat singels gemeten worden van gesp tot gesp, en dat de BOT singel daar nog een flink stuk neopreen bovenuit heeft steken. Bij mij past het allemaal net met zadel, sweatflaps (die zie je op de onderste foto in het bericht eerder op deze pagina) en singel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:00

Dan ga ik voor de 55. Ik heb maar een hafje van 1.40

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:05

Denk dar de 55 dan ook te groot is. Teminste wel met die uiteinden..

Heb nu een 55 cm singel. Zodra ik er weer op mag eens zien hoeveel ruimte ik over hou.

Zou iemand voor mij de singel kunnen opmeten vab uiteinde tot uiteinde? Niet van gesp tot gesp.

Xzuz2: hoeveel cm van gesp tot gesp heb jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:14

Ik heb de elastische van 70 cm omdat ik wil dat de gespen echt boven de oksel liggen. Ik vermoed dat je er links en rechts toch wel 10 cm bij op moet tellen voor de totale lengte. Het elastiek is soepeler dat dat van de meeste elastische singels, daar kan ik vaak geen enkele beweging in krijgen, hier wel, wat ik zelf wel prettig vind want dan heeft het paard ook meer ademruimte.
Ik kan het vanavond als ik het niet vergeet eens opmeten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:24

Volgende week ga ik er weer op. Eens zien hoeveel ruimte ik nog over hou. Volgend mij was t niet veel..

Jammer... voor 60 euro ga ik ook geen risico nemen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:39

Ik zie dag mensen hier steeds blijven vragen hoe het precies werkt of voelt terwijl ze zelf een dekje of rugdeken hebben. Ik wil die mensen aanraden om als je het toch een keer miet wassen eens zelf te gebruiken. Gewoon eens een half uurtje over je benen leggen ofzo. Liefst op de huid. Dan weet je het binnen no time ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:47

pluisje88 schreef:
Ik zie dag mensen hier steeds blijven vragen hoe het precies werkt of voelt terwijl ze zelf een dekje of rugdeken hebben. Ik wil die mensen aanraden om als je het toch een keer miet wassen eens zelf te gebruiken. Gewoon eens een half uurtje over je benen leggen ofzo. Liefst op de huid. Dan weet je het binnen no time ;)

Een goed idee!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:00

Zijn er hier mensen die de stal beschermers gebruiken? Daar heb ik een vraagje aan.

Mijn paard heeft snachts achter deze beschermers om en sochtends worden ze door de staleigenaar eraf gehaald.

Nu valt t mij op dat elke keer als ik ze omdoe, ze op de naat bij de kogel vochtig zijn. Hoe kan dit? Is dit vocht/warmte dt van het been af komt? Zal ze in de pies staan? (Bijna niet mogelijk maar wie weet) of kan het komen doordat ze overdag open op de grond liggen?

In t eerste geval ben ik wel benieuwt hoe de benen er dan onder uit komen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:06

PanamaD schreef:
Zijn er hier mensen die de stal beschermers gebruiken? Daar heb ik een vraagje aan.

Mijn paard heeft snachts achter deze beschermers om en sochtends worden ze door de staleigenaar eraf gehaald.

Nu valt t mij op dat elke keer als ik ze omdoe, ze op de naat bij de kogel vochtig zijn. Hoe kan dit? Is dit vocht/warmte dt van het been af komt? Zal ze in de pies staan? (Bijna niet mogelijk maar wie weet) of kan het komen doordat ze overdag open op de grond liggen?

In t eerste geval ben ik wel benieuwt hoe de benen er dan onder uit komen!

Ik gebruik ze voor, zelfde systeem, ik doe ze 's avonds om, stalhouder doet ze af in de morgen.
Die van mij zijn droog als ik ze om doe, ze liggen de hele dag in een kliko voor mijn box in de buitenlucht.

Misschien in een droge omgeving bewaren?
Als ik ze in de morgen zelf af doe zijn de benen gewoon droog.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:14

Hier ook een gebruiker van de stalbeschermers.
Benen komen er droog onderweg en de beschermers zijn ook niet nat.
Na een week wennen laat ik ze om en haal ze eraf wanneer ze naar buiten gaat.
Bij binnenkomst gaan ze weer om.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:50

webster543 schreef:
pluisje88 schreef:

Een goed idee!

Weet ik ;) Haha nee heb ik zelf ook gedaan en toen bedacht dat ik zelf ook een deken wilde :D

Toen mijn paard was overleden heb ik de fedimax rugwarmer voor mezelf gebruikt. Ik merkte een verschil van dag en nacht. Toen mijn rugwarmer naar mijn nieuwe paard ging heb ik zelf een bot fleecedeken besteld

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:00

Ik zal zondag dan eens kijken. Dan zorg ik dat ik der buiten zet en kan ik zien hoe ze er onder uit komen.

Ze heeft ze vanaf een uur of 5/6 tot 9 ongeveer om elke dag. Draagt ze al bijna een maand. Heb niet opgebouwt want heb ook de 3 in 1 voor achter die ik dagelijks met werken am gebruikte dus ze was er al aan gewent

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:17

Ik wil de kniebrace voor mezelf gaan bestellen en denk er ook over meteen een rugwarmer of fleecedeken erbij te doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:57

Ik ben ook al even aan het meelezen voor mezelf. Ik heb een chronische whiplash en heb veel spierspanning.
Jaren terug heb ik de beenbeschermers van bot voor mn paard gehad, maar hij ging er erg onder zweten dus heb ze verkocht. Ik overweeg nu de mesh pijpkousen van bot en achter de gewone strijklappen.
Omdat ik weinig balans heb en veel spierspanning gaat paardrijden lastig. Hij spant dan natuurlijk ook en dan wordt het dus niets. Zonde, want aan de hand gaat het super goed. Ik overweeg daarom het dekje voor mn paard of de rugwarmer.
Daarnaast zoek ik even wat voor mij het beste kan werken. Zouden jullie juist een col of tshirt adviseren?
Of de neksteun?
Mijn grootste problemen zitten in nek, schouders en rug (si).

Kan me toch haast niet voorstellen dat een fleece al kan helpen ondersteunen :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:07

Ik slaap zelf snachts onder de fleecedeken. Ik zocht verlichting om mijn extreem gespannen spieren wat te laten ontspannen en dit werkt top. Voordeel vind ik dat je zo je hele lijf pakt in vergelijking tot bijv een coltrui

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:10

@pluisje: goed voordeel die je benoemt. Ik slaap nu op een elektrische deken. Lig jij erop of doe je hem over je heen?
De coltrui leek me meer handig tijdens het rijden :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:12

Ik heb hem over me heen en daarover het dekbed. Kunt er ook op liggen maar bij mij ligt het probleem meer aan de achterkant en slaap op m'n zij of buik dus daarom ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:41

Jotoma schreef:
Ik ben ook al even aan het meelezen voor mezelf. Ik heb een chronische whiplash en heb veel spierspanning.
Jaren terug heb ik de beenbeschermers van bot voor mn paard gehad, maar hij ging er erg onder zweten dus heb ze verkocht. Ik overweeg nu de mesh pijpkousen van bot en achter de gewone strijklappen.
Omdat ik weinig balans heb en veel spierspanning gaat paardrijden lastig. Hij spant dan natuurlijk ook en dan wordt het dus niets. Zonde, want aan de hand gaat het super goed. Ik overweeg daarom het dekje voor mn paard of de rugwarmer.
Daarnaast zoek ik even wat voor mij het beste kan werken. Zouden jullie juist een col of tshirt adviseren?
Of de neksteun?
Mijn grootste problemen zitten in nek, schouders en rug (si).

Kan me toch haast niet voorstellen dat een fleece al kan helpen ondersteunen :)

Nek (en vaak zoals hier aanhechtingen aan de schedel) betekend kol, t-shirt laat een zeer belangrijk stuk onbedekt en die neksteun ook. Sjaal is wel een optie, die ruim om je heen wikkelen (nek tot onderkant schouderblad) en dan t-shirt/trui er over om het warm(er) en op de plek te houden. Wil je er mee slapen dan of kol of grootste fleece deken en die als soort slaap/lakenzak gebruiken met enkel onderbroekje aan, want spul moet direct op de huid gebruikt worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:51

Ok, thanks! Ga ik voor de kol.
Wat kan ik t beste voor mn paard doen voor tijdens t rijden? Dekje, uitrijddeken of warmtedekeb?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:55

Ben helemaal fan van de coltrui _/-\o_
Beetje zelfde problemen hier met spierspanning en pijn van aanhechting schedel tot stuitje #)
Maar verlichting in de spieren merk ik dus wel!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:37

Ik heb op Mp een Back on track dekje kunnen scoren voor 55 excl verzendkosten en dekje is zo goed als nieuw. Ze vond de kleur bij der paard niet passen (donker bruin). Ik weet dat t bij stan wel leuk staat.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:04

Die heb ik ook gezien. Ik twijfel ook over de kleur. Ben benieuwd of je verschil merkt bij je paard
Hou je ons op de hoogte?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:53

Ik hou jullie op de hoogte

Ze had foto's gestuurd van t origineel dekje. Nu ff op haar mail wachten met gegevens

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:21

Is het materiaal voor paarden dikker of anders dan de humane producten?

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:35

Mijn merrie heeft singelneid.
Het aan singelen vind ze niet fijn. Ze blaast zich op en hapt richting de singel, tijdens het aan singelen.

Daarnaast heeft ze een gevoelig huidje. Zowel een anatomische singel als een simpele neopreen singel veroorzaken singelwondjes (schuur en drukplekken).

Ik rij nu met een rechte neopreen singel met een schapenwollen singelhoes er om heen. Zonder die hoes loopt ze zichzelf stuk in haar oksels en ellebogen.

Zou de singel van back on track naast de singelnijd ook het stuk lopen kunnen voorkomen