prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:57

Wow heftig om haar zo te zien :(:) , zo moeilijk moet dat zijn om ze daar achter te laten, ook al weet je dat het, het beste is.
Lekker buiten als de omheining daar goed is voor Livia en ze zich ook weer laten pakken. Vorig jaar een verhaal op de kliniek in Belgie van equitom daar kregen ze de merrie niet meer te pakken en vonden het stom om de eigenaar te bellen gelukkig ging die s'avonds wel op bezoek en kreeg merrie met veulen na veel moeite wel te pakken.
Duimen hier dat het herstel nu verder vlot verloopt en ze snel thuis verder behanded kan worden. Dikke knuf voor jullie allemaal

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:02

jobamara schreef:
Wow heftig om haar zo te zien :(:) , zo moeilijk moet dat zijn om ze daar achter te laten, ook al weet je dat het, het beste is.
Lekker buiten als de omheining daar goed is voor Livia en ze zich ook weer laten pakken. Vorig jaar een verhaal op de kliniek in Belgie van equitom daar kregen ze de merrie niet meer te pakken en vonden het stom om de eigenaar te bellen gelukkig ging die s'avonds wel op bezoek en kreeg merrie met veulen na veel moeite wel te pakken.
Duimen hier dat het herstel nu verder vlot verloopt en ze snel thuis verder behanded kan worden. Dikke knuf voor jullie allemaal

Livia en haar moeder zijn erg mensgericht dus hopelijk is dat geen probleem..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 15:21

Afbeelding

Ze mogen op de wei bij de faculteit..Dat is iig fijn..
De koorts die ze gisteren had was weg..Het spoelen ging goed.. Nu nog de uitslagen afwachten qua bacterieel onderzoek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:42

Die kliniek is toch vlakbij/naast het UMC in Utrecht? vanaf daar kan je er toch zo op kijken? ik zag n.l. allemaal paarden staan en een heel groot gebouw.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:18

gohya schreef:
Die kliniek is toch vlakbij/naast het UMC in Utrecht? vanaf daar kan je er toch zo op kijken? ik zag n.l. allemaal paarden staan en een heel groot gebouw.

Vlakbij t umc idd..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:22

Ik heb vanmorgen nog gekeken of ik je merrie met veulen zag staan,zag veel paarden,maar niet met een veulen erbij.Ze stond zeker apart in een weiland?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:38

Er zijn maar 2 moeders met veulens..staan beide naast elkaar en t dichtst bij de achteringang.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:39

Maar die van mij zullen niet meteen heel vroeg naar buiten gaan..Eerst alle controles uitvoeren/ spoelen en medicatie geven..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:20

Was niet zo heel vroeg,was tegen 11 uur.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:33

gohya schreef:
Was niet zo heel vroeg,was tegen 11 uur.

Ik was er zelf om kwart over 1..Toen stonden ze wel buiten iig..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:35

Gaat het goed met je merrie? vind de foto's best heftig zeg.Hopen dat ze weer heel gauw thuis zijn beide.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 19:16

Uitslagen van de onderzoeken zijn binnen: t gaat om een ordinaire Streptokokken bacterie.. ( op zich een opluchting ) verder dus geen rare toestanden ( schimmels e.d) deze laatste blijken idd extreem gevaarlijk..! Ze reageert goed op de AB volgens de arts..
Ze is wel extreem afgevallen..Wil echt alleen nog eten als ik er ben! Pffff..godzijdank doet livia t goed ( personeel is er echt heel gek mee..super braaf en lief!!)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:22

Goed nieuws dat ze goed reageerd op de ab en die kilo's komen er wel weer aan als ze thuis zijn. Livia is ook een schatje wat wordt ze donker, net als mams straks.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:52

Jeetje heftige foto's. Ben wel benieuwd wat voor bacterie eerlijk gezegd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 20:50

Babootje schreef:
Jeetje heftige foto's. Ben wel benieuwd wat voor bacterie eerlijk gezegd.

Streptokokken..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:24

Fijn dat de uitslag op zich goed is! Wanneer weten ze zeker of deze ingreep aanslaat?
Schimmel hadden ze ook op de scan moeten zien toch?

Mijn paard heeft 1 dag een enorme loopneus gehad door de slijmoplosser. En inmiddels wordt het stukken minder. Ben benieuwd wanneer het echt 'over' gaat zijn.

Veel sterkte nog!! Ik vind het echt heel sneu om haar zo te zien. Lijkt me toch heel heftig voor een paard..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 23:10

AmFe schreef:
Fijn dat de uitslag op zich goed is! Wanneer weten ze zeker of deze ingreep aanslaat?
Schimmel hadden ze ook op de scan moeten zien toch?

Mijn paard heeft 1 dag een enorme loopneus gehad door de slijmoplosser. En inmiddels wordt het stukken minder. Ben benieuwd wanneer het echt 'over' gaat zijn.

Veel sterkte nog!! Ik vind het echt heel sneu om haar zo te zien. Lijkt me toch heel heftig voor een paard..

Ja dat is t ook!!
Schimmelsporen halen ze denk ik ook vooral uit de kweek doe ze maken..

Ik hoop dat t bij jou paard spontaan overgaat..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:59

Weet je ook hóe ze aan de Streptokokken bacterie kunnen komen?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 12:30

gohya schreef:
Weet je ook hóe ze aan de Streptokokken bacterie kunnen komen?

Verkoudheid denk ik zo..Net als bij mensen..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 18:33

Vandaag was mijn paard een heel stuk beter! Keek veel helderder uit haar ogen!! Ik hoop dat we groen licht krijgen maandag om richting huis te gaan!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:37

pol1 schreef:
Vandaag was mijn paard een heel stuk beter! Keek veel helderder uit haar ogen!! Ik hoop dat we groen licht krijgen maandag om richting huis te gaan!

Wat fijn! En je gaat dan zelf spoelen thuis? Laat ze dat wel toe? Lijkt me toch best een onprettig gevoel. Veel sterkte nog!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:37

Goed nieuws zeg! fijn hoor.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 19:20

AmFe schreef:
pol1 schreef:

Wat fijn! En je gaat dan zelf spoelen thuis? Laat ze dat wel toe? Lijkt me toch best een onprettig gevoel. Veel sterkte nog!

Ja dat spoelen is nog wel een dingetje..Heb ik gisteren gedaan..Tis tuurlijk een vervelend gevoel.. Maar zou wel moeten lukken..Geen idee hoelang nog. .

BVA55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:47

pol1 schreef:

Wat fijn! :) Bijzonder om die slangen te zien zitten op de foto's, lijkt me een vreemd gevoel ook voor haar :(:)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 23:23

BVA55 schreef:
pol1 schreef:

Wat fijn! :) Bijzonder om die slangen te zien zitten op de foto's, lijkt me een vreemd gevoel ook voor haar :(:)

Ja dat is t denk ik ook!! Ben er nu aan gewend maar is echt raar gezicht!