Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Verschrikkelijk zeg!! Ik schrik ervan dat de paarden ook helemaal de stal niet uit mogen, waarom is dat?
Ik snap dat ze niet van een terrein af kunnen, maar beweging in de bak of paddock zal toch wel kunnen?
Cayenne schreef:Zijn de voedingsschema's aangepast nu de paarden op stal moeten blijven? Anders is een koliekaanval ook niet zo vreemd.
chevax schreef:Maar staan de zieke paarden dan niet in quarantaine, dus in een aparte (nood)stal?
chevax schreef:Die 13 hadden apart moeten staan, nu houd je het in stand.
carolina1278 schreef:chevax schreef:Die 13 hadden apart moeten staan, nu houd je het in stand.
Alle paarden staan allemaal met een lege stal tussen elkaar in en dus van elkaar af, wat volgens de da en de gezondheidsdienst!!! voldoende moet zijn om verdere besmetting te voorkomen, maar zoals ik kan lezen weet jij het veel beter dan de mensen die hier dagelijks mee bezig zijn.
Roxxiejj schreef:Overigens nog even een oproepje van onze kant: wij komen graag in contact met stallen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Hoe zag bij jullie het verloop van het virus eruit, wat was het ziektebeeld, hoe muteerde het virus zich en vooral: welke medicatie werd gegeven door dierenartsen. En wat jullie er zelf aan deden.
Namen of contact gegevens van bedrijven mag ook!
carolina1278 schreef:Ik geef alleen maar aan dat wij er alles aan doen om het tegen te gaan en wij dit volgens de richtlijnen doen en hebben gedaan die voor rhino staan uitgegeven door de gezondheidsdienst.
Klopt Chiave, maar het is alleen de manier waarop.. en die is voor ons ook niet leuk
Maar ik reageer hier wel niet meer!