Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:30

Die pezen is natuurlijk vreselijk,maar is er niet meer aan de hand?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 17:34

Wolvega heeft geadviseerd om te laten inslapen. Maar ik weet wat het laseren allemaal kan en morgen ga ik hier verder over informeren. Laseren is trouwens niet zo ontzettend duur hoor.

Ik snap dat sommigen hun paard laten inslapen, maar ik denk dat dit ieder voor zich is.

Merrie heeft ook in 2011 die peesblessure opgelopen. Dat je er vroeg bij moet zijn om dit pijnvrij te kunnen genezen is niet waar. Maar misschien is de schade wel te groot dat het niet meer mogelijk is om haar te laten laseren. Dan is het wel einde verhaal.

Anoniem

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:36

Hoe zat t dan met die verdikking in de dunne darm?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:36

gohya schreef:
TS veel paarden genezen gewoon weer.Ik had een paard waarvan de buig en strekpees dwars door de midden waren.D.A. had een scan gemaakt waarop het te zien was.Het paard bleef gewoon op de wei,niet op stal,daar werd ze helemaal gek.Ik heb bij haar de 'Broei behandeling' toegepast en raar maar waar,ze was na 3mnd. helemaal genezen.Zij kon ook alles weer,springen,dressuren,echt alles.
Het kost je wel veel tijd,deze behandeling,maar is wel spot goedkoop.

Een pony van een kennis van me had ook zijn pezen door,D.A. zei tegen haar dat hij waarschijnlijk nooit meer bereden kon worden.Deze pony is met rust én Reikie ook weer helemaal genezen,ze rijd er weer volop mee.Als je wil weten wat de broei behandeling inhoud,PB me maar.

Een paard wat pijn heeft valt wel degelijk af!

Wat is broei behandeling?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:37

Vreselijk nieuws, hopelijk helpt het laseren maar denk toch dat er een achterliggende reden(en) is/zijn voor het vermageren.

Er was toch bloed afgenomen zei je gisteren? Waarom controleren ze dit niet alsnog..beetje aparte kliniek om meteen te stoppen met onderzoeken als er al iets uitgekomen is en er toch nog iets anders aan de hand kan zijn.

Een paard vermagert niet zomaar en zeker niet 'plots' na een miskraam :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:38

Euforie schreef:
Hoe zat t dan met die verdikking in de dunne darm?

tja...is er ooit een wormkuur ingegaan tegen lintworm?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:38

Als ik jou was zou ik naar alle dierenartsen en klinieken luisteren en ook voor inslapen gaan.
Waarschijnlijk is er wel meer mis dan alleen zijn pezen.

Snap niet dat je denkt dat laseren door die kwakzalver nog gaat helpen :o .
Paard ziet er erg slecht uit en lijkt veel pijn te hebben, ik zou hem uit zijn lijden verlossen...
Nu verleng je alleen maar het lijden...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:40

Eef_Bam schreef:
Als ik jou was zou ik naar alle dierenartsen en klinieken luisteren en ook voor inslapen gaan.
Waarschijnlijk is er wel meer mis dan alleen zijn pezen.

Snap niet dat je denkt dat laseren door die kwakzalver nog gaat helpen :o .
Paard ziet er erg slecht uit en lijkt veel pijn te hebben, ik zou hem uit zijn lijden verlossen...
Nu verleng je alleen maar het lijden...

Helaas sluit ik me hierbij aan. Er waren al 2 dierenartsen die inslapen adviseerde, toen ben je nog bij Rodinde geweest die ook inslapen adviseerde, Wolvega adviseert het nu ook....

Ik snap dat je heel graag alles wilt doen voor je paard, maar vind je dit echt de lijdensweg waard? Zodat ze zo meteen op de wei kan staan? Ik bedoel dit berichtje echt niet rot overigens, ik snap dat je het er al moeilijk genoeg mee hebt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:44

Hier ben ik het mee eens, hoe lang wil je nog door gaan wat denk je er mee te bereiken?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:52

Ik snap dat je alles wil doen, maar 3 artsen zeggen hetzelfde.
Ik snap dat je je hoop hebt aan het succes met laseren, maar het sportpaard dat genezen is met laser was jong en het heeft maanden geduurd voordat het paard genezen was. ( ik heb dat stuk ook gelezen in de paardenkrant).

Jouw paard is ouder en heeft eerder peesproblemen gehad, de omstandigheden zijn anders en niet zo gunstig, naast dat je dus maanden in de weer bent met een dier dat duidelijk pijn heeft.
Een paard denkt niet "over een tijdje heb ik geen pijn meer" maar leeft in het nu.

stel wel duidelijk grenzen tot hoever je wil gaan en je paard met pijn wil laten staan en hou je daaraan hoeveel pijn het jouw ook doet, haar in leven houden omdat jij geen afscheid wil nemen is niet eerlijk.
Deze beslissing wordt nl vaak elke keer uitgesteld en opgeschoven met maar een slachtoffer, jouw paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:53

zou even nog de verdere onderzoeken/bloedproeven afwachten....De andere artsen wilde het paard laten inslapen zonder een enkel onderzoek.Uitsluitend op het mager zijn.Begrijpelijk dat TS toch iets meer wilt weten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:00

yups idd eens met Geerke, ik zou ook even afwachten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:02

Wat ik er mee hoop te bereiken is een paard dat pijnvrij op de weide kan staan.

De discussie over wel of niet inslapen heeft geen zin. Ik heb nu nog niet alle informatie en kan er niks zinnigs over zeggen. Ga morgen wel vragen of ze alsnog een bloedonderzoek willen doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:07

Dat zijn dan drie dierenartsen die adviseren in te laten slapen. Ik snap dat je wil gaan voor een paard dat pijnvrij leeft, maar hoe lang moet ze dit nog doormaken voor ze dat uberhaupt kan bereiken? Ze heeft al zoveel doorstaan. Liefde is loslaten en ik bedoel het niet rot, maar heb het gevoel dat jij dat nog niet kunt.
In dat geval moet je je gevoel volgen, maar hou wel in gedachten dat het welzijn van het paard voorop moet blijven staan, en niet jouw gevoel.
Denk erom dat je nooit te vroeg kunt laten inslapen, wel altijd te laat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:08

waarvan 2 niet eens onderzoek hebben gedaan cayenne?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:09

littleroosie schreef:
Wat ik er mee hoop te bereiken is een paard dat pijnvrij op de weide kan staan.

De discussie over wel of niet inslapen heeft geen zin. Ik heb nu nog niet alle informatie en kan er niks zinnigs over zeggen. Ga morgen wel vragen of ze alsnog een bloedonderzoek willen doen.

Ze hadden toch al bloed en mestafgenomen?

Vind het echt een rare gang van zaken..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:10

vind het op dit moment erg pijnlijk voor TS om het over inslapen te hebben....alsof dat een makkelijke beslissing is |(
TS geeft duidelijk aan eerst iets meer te willen weten.Zou leuk zijn als dat gerespecteerd werd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:11

Jeetje twee kapotte pezen. Dat is niet niks. Maar ik zou inderdaad toch ook even bloedonderzoek afwachten want ik vraag me af of ze niet nog ergens last van heeft. Die opgetrokken buik staat toch los van die pezen zou je denken. Inslapen kan altijd nog dus dat je nog even wilt afwachten wat er verder aan mankeert is helemaal niet gek.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:13

Ze hebben bloed en mest afgenomen, maar eerst de kogels onderzocht. Omdat de uitkomst daarvan zo slecht was hebben ze verdere onderzoeken niet gedaan. Wat ik overigens geen slechte keuze vind want dat bespaard wel een beetje de kosten, als het voor hun toch einde verhaal is.

Alsnog wil ik dus graag dat deze onderzoeken wel gedaan worden, afhankelijk van hoe ernstig de schade is aan de pezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:15

Twee achterbenen met kapotte pezen doet me denken aan een bindweefsel aandoening waar ik even de naam niet meer van weet.
Paarden gaan dan ook zo staan als jouw paard en worden beervoetig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:16

En als dat bloed ook slecht is dan heeft wat je nu gaat doen geen zin. Dan laat je je paard onnodig heel erg lijden :n. Bloed was al afgenomen, de test kost dan niet zo veel meer.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:20

Zoals ik net zei, het hangt even af van de ernst van de pezen, als de pezen niet meer te laseren zijn dan inslapen, zijn de pezen nog te laseren dan eerst bloedonderzoek en dan verder kijken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:24

Moet ze voor die second opinion weer op de kar of kunnen ze de gegevens van Wolvega gebruiken?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:25

Ergens begrijp ik wel dat je wilt kijken of ze niet 'beter' kan worden. Maar in het beste geval is ze zo mager omdat ze veel pijn heeft aan haar pezen. Misschien staat ze over een half jaar wel als een zonnetje in de wei, maar ik zou die gok niet wagen als ze nu al zo lang zoveel pijn heeft..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:26

Pff heftig allemaal, heel veel succes TS!