Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xBontfire schreef:@6marly6
Dankjewel voor de tip, had vandaag al wel wat rondgebeld maar meer voor de prijs indicatie voor röntgologische foto's en dergelijke, al denk ik dat ik bij mijn huidige DA wel goed zit iedereen op mijn stal heeft haar en nooit iemand erover horen klagen dat ze slechte adviezen gegeven zou hebben.
SandraVerl schreef:Dit is zo 1 van die momenten dat ik stinkend rijk zou willen zijn, gewoon omdat ik dan mensen zoals jij met hun paardje zou kunnen helpen. Jongens toch, ik ga hier echt niet zeggen wat ik van je vader vind. En nee, dat heeft niets met een andere generatie te maken, maar alles met de visie dat iemand over dieren heeft. Er zijn mensen die dieren als dingen zien, het is enkel interessant als het nuttig is en zo lang er geen zware kosten aan zijn. Verliest het dier zijn nut of komen de kosten, dan smijten ze het weg en kopen een nieuw.
Zo ben jij dus niet, jij bent gelukkig iemand met een hart voor dieren. Als jij een beslissing neemt, zal dat zijn in het belang van je paardje.
Je bent nog jong en je staat met je rug tegen de muur, je kan niet meer doen dan wat je nu doet. Wat ik wel zou doen, moest mijn vader zoiets flikken kan ik ook beter voor mezelf houden.
myk_en_shant schreef:Ik denk dat het ook zeer verstandig is om een da langs te laten komen en even bloedje te trekken.
Laat even controleren op bloedarmoede en of de andere waardes ook wel kloppen.
laat eventueel lyme en cushing ook mee nemen in het verhaal. Cushing test is op dit moment gratis.
Graag zou ik toch nog een filmpje willen zien, van aan de longeerlijn, met zadel en zonder zadel. Met ruiter en zonder ruiter. Op de linkerhand en rechterhand.
Naast tekorten vermoed ik dat er ook ze ergens in het lichaam goed vast zit.
aikon schreef:Gelijk heb je, ik weet hoe het is om permanent met pijn te moeten leven. Ik kan pijnstillers pakken wanneer ik ze nodig heb, een paard niet.
Die van jou is 14, de mijne was pas 7 toen het niet meer ging. Leeftijd zegt niks, als de pijn een onwaardig bestaan word.
geerke schreef:is het rechtsvoor?Zet ze die voet vaker naar voren of is dat toeval?
marleen_usar schreef:Ik geef de poeder, maar de vloeibare is ook goed. Ik geef het in combinatie met reguliere medicatie.
xBontfire schreef:geerke schreef:is het rechtsvoor?Zet ze die voet vaker naar voren of is dat toeval?
Ze is op beide slecht maar links slechter, zou dus in beide voeten kunnen zitten, DA zei dat het ook kan zijn dat links momenteel slechter lijkt door overcompensatie. Was moeilijk te zeggen. Ik denk dat het toeval is het is me in ieder geval nog niet opgevallen dat ze het bewust doet.
Wat me trouwens wel opgevallen is is dat ze rechtsachter, wat ook een zwakkere plek is, vaker op rust zet als links.
Babootje schreef:xBontfire schreef:Ze is op beide slecht maar links slechter, zou dus in beide voeten kunnen zitten, DA zei dat het ook kan zijn dat links momenteel slechter lijkt door overcompensatie. Was moeilijk te zeggen. Ik denk dat het toeval is het is me in ieder geval nog niet opgevallen dat ze het bewust doet.
Wat me trouwens wel opgevallen is is dat ze rechtsachter, wat ook een zwakkere plek is, vaker op rust zet als links.
Ik vind de voeten niet echt HKO voeten. Het zou me dan ook niks verbazen als het toch een overbelastingskreupelheid is die vanuit de achterbenen komt. Omdat ze weinig buiging in de sprong heeft zou ik spat vermoeden. Als het een overbelastingskreupelheid is, dan is er misschien niks te vinden in de voorvoeten. Heb het er met je DA over. Misschien kan ze eerst de buigproeven voor spat doen en dan (als er aanleiding voor is een foto). Het is wel een onortodoxe gok, maar zo bespaar je misschien een hoop kosten.