Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joey2010 schreef:Dat is balen dat de endoscopie weer niet kon doorgaan.
A.s dinsdag dus een nieuwe poging..
De oedeem is zich dus een beetje aan het uitzakken. Goed nieuws.
Jammer dat je paard 4 buien heeft, dit is nu even niet handig.
Kan hij ook niet aan de longeerlijn gedoseerd bewegen of gaat hij dan ook uit zijn dak?
Het is wel gunstig dat de homeopatische middelen werken. Hierbij is het een kwestie van kijken welk bij jou paard goed werkt.
Het gaat gelukkig de goede kant op...
joey2010 schreef:De wond op zijn hoofd is erg goed genezen hoor.ziet er mooi uit.
Mijn duimen draaien voo morgen.
Ik hoop dat de endoscopie zeer positieve uitslag geeft.
joey2010 schreef:wat een geweldig nieuws. Het herstel heeft zich voortgezet na een tijdlang stil te blijven staan.
hoe is het nu nog met zijn koker? had toch last van oedeem?
joey2010 schreef:Alles gaat dus de goede kant op..
Ik ben blij dat het ergste nu achter de rug is.
Toppie.
Laat nog af en toe even weten hoe het verder met hem gaat.
(Heb je toevallig nog defenitief iets gehoord over de wei naast het voetbalveldje?)
Ik ben niet nieuwsgierig hoor
joey2010 schreef:Hoe is het nu met je paardje?
Geheel hersteld..?
SandraVerl schreef:joey2010 schreef:Hoe is het nu met je paardje?
Geheel hersteld..?
Hij staat er redelijk vrolijk bij, maar meneer is nooit een pretbek geweest, dus vind ik het normaal om hem vaak zuur te zien. Ik zie op dit moment geen neusloop meer, dus ik denk dat het daar wel ok zit.
Het oedeem op zijn buik is een pak minder, maar niet weg. Ik ga nu even wachten met de verdere detox, zodat zijn lichaam wat tot rust kan komen. Ben hier op bokt trouwens een topic tegen gekomen waar een paard na het verwijderen van een lipoom aan de koker op die plek kanker gekregen heeft. Bij dat paard wordt het gezwel groter (bij de mijne gelukkig niet) en het heeft buikoedeem. Iemand regeerde daar dat buikoedeem ook kan ontstaan bij problemen met de buikorganen. Tja, groene klei mag niet bij nierfalen, maar aangezien bij de mijne in het bloed niets mis was met de nierfunctie (wel in de urine), ben ik ervan uitgegaan dat zijn nieren ok waren en dat is misschien een foute gok geweest (zeker gezien de berg medicatie die zijn lichaam de afgelopen maanden moest verwerken). Dus nu even alles tot rust laten komen voor we verder met zijn weerstand aan de slag gaan.
In ieder geval is meneer qua gedrag terug de oude. Knuffelen is niet voor hem, ik moet wrijven waar hij jeuk heeft of privé kiné spelen als hij een massage wil en krijg daar geen bedankje voor terug (volgend paard moet echt een knuffelpaard zijn!). En een borstel of het zien van zijn zadel (gisteren kwamen ze hooi leveren dus moest al zijn tuig even uit de voorraad halen), is voor hem het teken om in volle galop weg te spurten. Kortom, ik heb hier terug de egoïstische en luie brompot van vroeger rondlopen, waardoor ik er zeker van ben dat meneer genezen is.![]()
Ik zit nu in mijn nachtenreeks, maar zodra die achter de rug zijn, hoop ik op zon en dan gaat de borstel over meneer zodat hij nog eens netjes op de foto kan.
xyzutu2 schreef:Het klinkt inderdaad alsof hij ook minder fijne herinneringen heeft aan zijn rijden/het tuig. Misschien dat zijn neusriem al drukte op een gevoelig gebied met al die neusschelpontstekingen? Een andere optie is natuurlijk dat het aan het zadel zelf ligt. Als je er nog niet op rijdt dat is het misschien een idee om een osteopaat eerst langs te laten komen en naar het zadel te laten kijken voor je er weer opstapt, want tijdens zo'n langer periode rust verandert de bespiering nogal en misschien heeft hij nog oude rugproblemen die hij met het zadel associeert?
biscaya schreef:fijn dat het beter gaat met je paard! Hij ziet er in mijn ogen wel erugg zuur uit! Ook in volle galop vertrekken als ie het zadel ziet lijken mij geen hele goeie tekenen.. zou er niet meer met dit paard aan de hand zijn??