[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Re: paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:12

Dat is balen dat de endoscopie weer niet kon doorgaan.
A.s dinsdag dus een nieuwe poging..

De oedeem is zich dus een beetje aan het uitzakken. Goed nieuws.

Jammer dat je paard 4 buien heeft, dit is nu even niet handig.
Kan hij ook niet aan de longeerlijn gedoseerd bewegen of gaat hij dan ook uit zijn dak?

Het is wel gunstig dat de homeopatische middelen werken. Hierbij is het een kwestie van kijken welk bij jou paard goed werkt.
Het gaat gelukkig de goede kant op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:35

joey2010 schreef:
Dat is balen dat de endoscopie weer niet kon doorgaan.
A.s dinsdag dus een nieuwe poging..

De oedeem is zich dus een beetje aan het uitzakken. Goed nieuws.

Jammer dat je paard 4 buien heeft, dit is nu even niet handig.
Kan hij ook niet aan de longeerlijn gedoseerd bewegen of gaat hij dan ook uit zijn dak?

Het is wel gunstig dat de homeopatische middelen werken. Hierbij is het een kwestie van kijken welk bij jou paard goed werkt.
Het gaat gelukkig de goede kant op...

Ik zou hem best wel willen longeren ondanks het feit dat het eigenlijk niet mag vd fysio. Probleem is dat de plek om hem te longeren nogal klein is, wat bij droog weer geen probleem is, maar nu zou ik om ongelukken vragen. Ik heb dus echt wel die wei achter mijn huis nodig.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:03

Ja ik snap het, die van mij mag ook geen kleine rondjes lopen dus ik laat hem ook altijd in de wei op een groot stuk lopen. Ik loop ook stukken mee zodat hjj veel rechte stukken kan lopen.Maar ook allleen wanneer de wei droog is anders krijgen we glij partijen.
Gelukkig is hij heel erg rustig aan de longeerlijn.

Nu nog het plekje achter je huis.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:20

Nu het zonnetje scheen, wilde ik nog eens foto's maken van Bacardi om te laten zien hoe goed hij er nu uit ziet. En ja, zijn voeten hangen vol slijk, maar ze staan absoluut niet continu in de blubber (paddock is afgelopen zomer opgehoogd en waterd af naar een beek en een vijver, maar helaas niet genoeg).

Alleen had meneer een ander idee. :(

Eerst stak hij zijn tong uit naar mij.

Afbeelding

Vervolgens mocht ik wat hem betrof zijn k..t kussen.

Afbeelding

Toen dat niet hielp, wou hij zich achter de bomen verstoppen.

Afbeelding

Dan toch een close-up van zijn hoofd. (Bijna genezen *\o/* )

Afbeelding

Afbeelding

En eindelijk mijn knapperd in de zon.

Afbeelding

En om te eindigen: wij zijn stoer!

Afbeelding

Duim voor ons morgen!

Edit: geen idee waarom mijn foto's nu weer onderste boven staan -O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:23

De wond op zijn hoofd is erg goed genezen hoor.ziet er mooi uit.
Mijn duimen draaien voo morgen.
Ik hoop dat de endoscopie zeer positieve uitslag geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:39

joey2010 schreef:
De wond op zijn hoofd is erg goed genezen hoor.ziet er mooi uit.
Mijn duimen draaien voo morgen.
Ik hoop dat de endoscopie zeer positieve uitslag geeft.

Dankje, ik ben echt blij met hoe hij er nu uit ziet! Als je de foto's van vandaag, naast de eerste foto's van dit topic zet, dan ziet mijne man er terug verdomd goed uit.

Zit hier alleen te piekeren hoe die foto's te draaien. Op mijne i-pad en facebook staan ze wel zoals het moet.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:36

Wauw, ziet er erg goed uit! Sterkte bij de controle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:40

De foto's van vandaag ook maar naar het dierenartsen team door gestuurd en ook van hen positieve reacties terug. De internist vindt hem zelfs bijna te dik, oeps. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:51

Eindelijk goed nieuws! *\o/* *\o/* *\o/*
Zijn neus is binnenin nog niet genezen en er zit wat helder slijm, maaaaaaaaar ........ DAT IS NORMAAL *\%/* *\%/* *\%/* . Doordat zijn neusschelpen weg zijn, krijgt hij meer stof binnen en hierdoor maakt hij meer slijm aan. En dat die neus nog niet helemaal genezen is, is ook niet abnormaal.
Wondje aan zijn oog is granulatieweefsel, is dus genezen en hij is terug op gewicht (gelukkig niet te dik).

Nog 1 endoscopie te gaan in februari en we kunnen een rottijd achter ons laten. }>

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:03

wat een geweldig nieuws. Het herstel heeft zich voortgezet na een tijdlang stil te blijven staan.
hoe is het nu nog met zijn koker? had toch last van oedeem?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:23

Jeee wat een goed nieuws!!!! Eindelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:20

joey2010 schreef:
wat een geweldig nieuws. Het herstel heeft zich voortgezet na een tijdlang stil te blijven staan.
hoe is het nu nog met zijn koker? had toch last van oedeem?

Ah ja, zijn koker! Gisteren avond was rechts nog een beetje gezwollen, links is continu gezwollen door dat vetgezwel en links loopt er ook een oedeemstreng. Vannacht is meneer buiten op het natte zand gaan slapen, dus vanmorgen was er amper nog zwelling rechts en het oedeem was ook een pak minder. Heb even kort de DA zijn aandacht erôp gevestigd, maar die maakte zich er geen zorgen om aangezien de zwelling zo vlotjes af neemt. Ik had op voorhand wel aangegeven dat ik liefst niet te snel terug iets van medicatie bij zou geven, gezien de kruiden waar ik nu mee bezig ben. Ik blijf het in ieder geval goed opvolgen en bij de minste twijfel komt mijn vaste DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:20

*-:) Ik weet niet wie mijn foto's recht gezet heeft, maar dikke mercie daarvoor.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:33

Alles gaat dus de goede kant op..
Ik ben blij dat het ergste nu achter de rug is.
Toppie.
Laat nog af en toe even weten hoe het verder met hem gaat.

(Heb je toevallig nog defenitief iets gehoord over de wei naast het voetbalveldje?)

Ik ben niet nieuwsgierig hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:15

joey2010 schreef:
Alles gaat dus de goede kant op..
Ik ben blij dat het ergste nu achter de rug is.
Toppie.
Laat nog af en toe even weten hoe het verder met hem gaat.

(Heb je toevallig nog defenitief iets gehoord over de wei naast het voetbalveldje?)

Ik ben niet nieuwsgierig hoor :D

Ik vrees dat ik sneller aan de laatste endoscopie zal zitten als aan nieuws over dat weitje. Het moet namelijk op een gemeenteraad goedgekeurd worden. -O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:06

Oke dat kan nog eens lang gaan duren :+ .

tegen die tijd is je paardje helemaal opgeknapt..

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:36

Hoe is het nu met je paardje?
Geheel hersteld..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:28

joey2010 schreef:
Geheel hersteld..?

Hij staat er redelijk vrolijk bij, maar meneer is nooit een pretbek geweest, dus vind ik het normaal om hem vaak zuur te zien. Ik zie op dit moment geen neusloop meer, dus ik denk dat het daar wel ok zit.
Het oedeem op zijn buik is een pak minder, maar niet weg. Ik ga nu even wachten met de verdere detox, zodat zijn lichaam wat tot rust kan komen. Ben hier op bokt trouwens een topic tegen gekomen waar een paard na het verwijderen van een lipoom aan de koker op die plek kanker gekregen heeft. Bij dat paard wordt het gezwel groter (bij de mijne gelukkig niet) en het heeft buikoedeem. Iemand regeerde daar dat buikoedeem ook kan ontstaan bij problemen met de buikorganen. Tja, groene klei mag niet bij nierfalen, maar aangezien bij de mijne in het bloed niets mis was met de nierfunctie (wel in de urine), ben ik ervan uitgegaan dat zijn nieren ok waren en dat is misschien een foute gok geweest (zeker gezien de berg medicatie die zijn lichaam de afgelopen maanden moest verwerken). Dus nu even alles tot rust laten komen voor we verder met zijn weerstand aan de slag gaan.

In ieder geval is meneer qua gedrag terug de oude. Knuffelen is niet voor hem, ik moet wrijven waar hij jeuk heeft of privé kiné spelen als hij een massage wil en krijg daar geen bedankje voor terug (volgend paard moet echt een knuffelpaard zijn!). En een borstel of het zien van zijn zadel (gisteren kwamen ze hooi leveren dus moest al zijn tuig even uit de voorraad halen), is voor hem het teken om in volle galop weg te spurten. Kortom, ik heb hier terug de egoïstische en luie brompot van vroeger rondlopen, waardoor ik er zeker van ben dat meneer genezen is. *\o/*

Ik zit nu in mijn nachtenreeks, maar zodra die achter de rug zijn, hoop ik op zon en dan gaat de borstel over meneer zodat hij nog eens netjes op de foto kan.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 07:41

Ha Ha. grappig dat hij een "luie brompot" is die niet graag knuffelt.
De mijne kruipt het liefst in mijn broekzak en staat altijd bij het hek te kijken of ik hem uit de wei kom ophalen om " iets" met hem te gaan doen.

Fijn om te lezen dat het met zijn hoofd heel goed gaat, nu nog de oedeem.
ik denk dat het goed is om even zijn lichaam de kans te geven om het zelf op te lossen. hij heeft tenslotte heel wat aan medicatie gehad.
Het kan ook zijn dat zijn lichaam juist bezig is om de "rommel " op te ruimen en hij daardoor de oedeem niet zo snel krijgt opgelost.

even in de gaten houden dat het in elk geval niet snel verergerd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 07:56

SandraVerl schreef:
joey2010 schreef:
Geheel hersteld..?

Hij staat er redelijk vrolijk bij, maar meneer is nooit een pretbek geweest, dus vind ik het normaal om hem vaak zuur te zien. Ik zie op dit moment geen neusloop meer, dus ik denk dat het daar wel ok zit.
Het oedeem op zijn buik is een pak minder, maar niet weg. Ik ga nu even wachten met de verdere detox, zodat zijn lichaam wat tot rust kan komen. Ben hier op bokt trouwens een topic tegen gekomen waar een paard na het verwijderen van een lipoom aan de koker op die plek kanker gekregen heeft. Bij dat paard wordt het gezwel groter (bij de mijne gelukkig niet) en het heeft buikoedeem. Iemand regeerde daar dat buikoedeem ook kan ontstaan bij problemen met de buikorganen. Tja, groene klei mag niet bij nierfalen, maar aangezien bij de mijne in het bloed niets mis was met de nierfunctie (wel in de urine), ben ik ervan uitgegaan dat zijn nieren ok waren en dat is misschien een foute gok geweest (zeker gezien de berg medicatie die zijn lichaam de afgelopen maanden moest verwerken). Dus nu even alles tot rust laten komen voor we verder met zijn weerstand aan de slag gaan.

In ieder geval is meneer qua gedrag terug de oude. Knuffelen is niet voor hem, ik moet wrijven waar hij jeuk heeft of privé kiné spelen als hij een massage wil en krijg daar geen bedankje voor terug (volgend paard moet echt een knuffelpaard zijn!). En een borstel of het zien van zijn zadel (gisteren kwamen ze hooi leveren dus moest al zijn tuig even uit de voorraad halen), is voor hem het teken om in volle galop weg te spurten. Kortom, ik heb hier terug de egoïstische en luie brompot van vroeger rondlopen, waardoor ik er zeker van ben dat meneer genezen is. *\o/*

Ik zit nu in mijn nachtenreeks, maar zodra die achter de rug zijn, hoop ik op zon en dan gaat de borstel over meneer zodat hij nog eens netjes op de foto kan.

fijn dat het beter gaat met je paard! Hij ziet er in mijn ogen wel erugg zuur uit! Ook in volle galop vertrekken als ie het zadel ziet lijken mij geen hele goeie tekenen.. zou er niet meer met dit paard aan de hand zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:27

Het klinkt inderdaad alsof hij ook minder fijne herinneringen heeft aan zijn rijden/het tuig. Misschien dat zijn neusriem al drukte op een gevoelig gebied met al die neusschelpontstekingen? Een andere optie is natuurlijk dat het aan het zadel zelf ligt. Als je er nog niet op rijdt dat is het misschien een idee om een osteopaat eerst langs te laten komen en naar het zadel te laten kijken voor je er weer opstapt, want tijdens zo'n langer periode rust verandert de bespiering nogal en misschien heeft hij nog oude rugproblemen die hij met het zadel associeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:09

xyzutu2 schreef:
Het klinkt inderdaad alsof hij ook minder fijne herinneringen heeft aan zijn rijden/het tuig. Misschien dat zijn neusriem al drukte op een gevoelig gebied met al die neusschelpontstekingen? Een andere optie is natuurlijk dat het aan het zadel zelf ligt. Als je er nog niet op rijdt dat is het misschien een idee om een osteopaat eerst langs te laten komen en naar het zadel te laten kijken voor je er weer opstapt, want tijdens zo'n langer periode rust verandert de bespiering nogal en misschien heeft hij nog oude rugproblemen die hij met het zadel associeert?

Bacardi is afgelopen zomer nagekeken door een osteopaat, niets mis met spieren en gewrichten. Maar zij gaf wel aan dat hij volgens haar van nature een vrij stijf paard is en daardoor het liefst van al beweging wil vermijden, terwijl beweging natuurlijk net goed voor hem is. Zij zei ook dat het beter is om niet meer met hem te rijden, wat ik eigenlijk al wel van plan was.
Toen hij zich niet zo goed voelde, vond hij al spelend bewegen samen met mij wel fijn, helaas ligt het nu een beetje te nat daarvoor, maar zodra het wat droger is, pakken we alles terug op. En met wat geluk heb ik volgend jaar een wei hier achter mijn huis en dan komt jou boek op mijn shoppinglijst te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:25

biscaya schreef:
fijn dat het beter gaat met je paard! Hij ziet er in mijn ogen wel erugg zuur uit! Ook in volle galop vertrekken als ie het zadel ziet lijken mij geen hele goeie tekenen.. zou er niet meer met dit paard aan de hand zijn??

Dat zure heeft hij altijd wel wat gehad hoor, ben dat al lang gewend van hem. Enkel van eten wordt hij vrolijk, of, vroeger toen ik hem nog reed, van een rengalop door het bos.

Ook het niet willen werken had hij al toen ik hem op zijn 4de kocht. Tis te zeggen, hij gaat lopen van tuig, halster en borstel, maar eens dat je met hem bezig bent, ontspant hij helemaal en geniet hij van zijn borstelbeurd. En ook tijden het rijden liep hij nooit met zijn oren plat in de nek.

Bacardi is, zoals reeds gezegd, echt al heel zijn leven bij mij, abnormaal lui. Toen ik hem net had, was mijn oma doodongerust omdat hij zo vaak languit in de wei lag te slapen (het 1ste anderhalf jaar stond hij bij mijn oom). En Bacardi ligt echt wel heel veel, is er zon, dan ploft hij zich neer op een zacht stukje en begint hij te snurken. Het gaat zelfs zo ver, dat op onze vorige woonplaats bomen geveld werden vlak naast zijn paddock en dat hij gewoon bleef slapen wanneer de bomen op de grond vielen. Meneer gaf gewoon geen krimp. Mijn oma heeft van thuis uit meegekregen dat het helemaal niet goed is wanneer een paard zoveel slaapt, maar tot vorig jaar was meneer zo gezond als een visje.

Zijn zadels zijn trouwens beide gepast voor ze op zijne rug kwamen en er zijn nooit tekenen geweest dat hij ergens rugpijn had. Hij heeft wel een hele gevoelige buik, waarschijnlijk omdat ik hem nooit echt doorgereden heb, max 2 keer per week een uurtje (enfin, dat was volgens mijn vorige DA toch de reden) en als ik dan al eens langer reed, was de buik meestal wel gevoelig. Heb dus wel een hele zoektocht achter de rug naar een fijne singel, al moet ik zeggen dat hij nooit enig teken van discomfort gegeven heeft bij het aansingelen, maar dat is wel iets wat ik niet durf uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:49

Vandaag post van de gemeente, ik mag de wei niet huren omdat het een stukje in natuurgebied ligt. De groendienst was nochtans akkoord met de verhuur van dat stuk aan mij. -O-
Bacardi en Macho zelf vinden hun thuis niet erg, zo lang ze eten hebben, een bokje kunnen doen of lekker op de grond kunnen luieren zijn ze al blij, maar ik had het ze graag gegund. Ach ja, als zij gelukkig zijn, zal ik het mij maar niet te hard aantrekken zeker.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:58

Dat is jammer van het weitje...
Maar zoals jezelf aangeeft, zolang je diertjes het nu goed hebben laat het maar zo gaan.

Hoe is het met Bacardi?
Hij blijft het goed doen?