6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:43

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:51

Dank je Tiwi, ik ben als de dood voor hoefbevangenheid want daar ben ik 2 jaar geleden mijn vorige paard aan verloren. Hij heeft het echter op de kliniek ook al gehad.

Ik ga zo eens met mijn dierenarts overleggen.

jobamara

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:38

Toch fijn dat het mesten en plassen beter gaat. Beweging iets minder maar hij is gisteren niet buiten geweest misschien daardoor, ik doe maar een gok he.
Wat bloed uit zijn neus als het zo maar eenmalig wat druppels zijn zou ik dat melden bij va maar mijn eigen niet direct erge zorgen maken, kan door briesen of een hooitje wel eens gebeuren, hier afgelopen zomer ook een keer gehad.
Als zijn oog wat ontstoken is kan dat best een dag of 3 duren hoor.
Jammer dat er een koude wind is, want lekker even buiten al is het maar wat stappen zou fijn zijn.
Hoefbevangenheid ja enorm lastige keus maar denk dat je het risico moet nemen, iedere keer als je er bent hoeven voelen nu al beginnen dan weet je wat oke is, en achterzijde kogel de aders opzoeken als je daar pulsatie voelt direct stoppen en va bellen. Toch blij dat het mesten en plassen beter gaat hoor. Knuf Erna

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:52

ik heb ook ervaring met dexamethasone...maar geen goede.Mijn paard werd er dus ook bevangen van.(een combi injectie met twee soorten AB en dexamethasone)
Vier hoefbeenkantelingen.Dat was toen hij 6 was.Hij is nu 28 en inmiddels insuline resistent en cushing.
Hij loopt op dit moment slecht maar normaal dus goed.
Mijn fries heb ik ook dezelfde injecties moeten geven,die had nergens last van.Het is maar net hoe je paard er op reageert....maar dat weet je niet van te voren.Dat is het vervelende.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 05:16

Bij Equitom in België kan een CT scan van het hoofd gemaakt worden terwijl het paard rechtop staat. Dan hoeft hij niet onder volledige narcose. Dus mocht je dat willen, kan je contact met hem opnemen. Verder heb ik bij paarden geen ervaring met dexamethason.
Op zich wel goed dat het mesten en plassen beter gaat. maar wel apart dat hij nu weer andere verschijnselen heeft.
Heel veel sterkte maar weer met hem hoor!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 06:45

Jet hij was bij equitom en die zeiden dat ct niet kon met rechtop staan dat hij onder narcose moest.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 14:07

Geen goed nieuws hij is in zijn beweging flink achteruit gegaan. Gisteravond een paar keer gevallen in stal. Vanochtend is dierenarts geweest en heeft hem ontstekingsremmer gespoten. Hopelijk wordt hij hier stabieler van. Als hij gaat liggen en niet meer zelf op kan staan, houdt het op. Hopelijk verbetering.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:24

Raar, zo ineens veel achteruitgang. Was er behalve de beweging nog iets veranderd?
Was je al met de homeopathie gestart? (was ze nog langs geweest? )
Ik zal voor jullie duimen....

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:30

Pfaff sterkte!!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:32

Misschien volgende keer direct naar merelbeke. Ik heb het gevoel dat het blijven aanmodderen is, wat jou enorm veel geld en stress kost.
Hopelijk komt alles goed.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:38

Ik duim voor jullie dat dit goed komt! Sterkte ermee!

@Furrow TS was bij een goede kliniek en alle behandelingen zijn in overleg met die kliniek gedaan, dat is geen aanmodderen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:43

tiwi1969 schreef:
Ik duim voor jullie dat dit goed komt! Sterkte ermee!

@Furrow TS was bij een goede kliniek en alle behandelingen zijn in overleg met die kliniek gedaan, dat is geen aanmodderen.

Heb ik ergens gemeld dat het geen goede kliniek is? Zelfs de beste dierenartsen kunnen voor een raadsel staan. Dit blijkt een moeilijk proces te zijn, en soms het dier voor je hebben en door andere ogen kan helpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:45

verdorie... |(

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:59

:(:) we duimen

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:25

He de pech blijft je paard achter volgen.
Veel sterkte.
We hopen dat ze nu alleen nog maar vooruit gaat.
Duimen draaien!!!!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:37

Sterkte ts :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:43

Ik heb alles doorgelezen, pfff wat een zorgen he.

Ik wens je veel sterkte toe en mijn duimen draaien dat jouw paard weer de goede kant op gaat............

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:55

Ik lees je topic zo nu en dan als het voorbij komt.. Wat een ellende zeg...

Veel sterkte ts ..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:50

Oh nee, wat naar deze terugval! :oo

Ik zit even heel hard te denken wat je kunt doen nu om 'm te helpen, moeilijk zeg...
In ieder geval hoge dosering vit E aanhouden (2000 IE per dag werd ons in Utrecht aangeraden en werd daar gelijk gegeven) en misschien metacam als de injectie is uitgewerkt.

heel veel sterkte in ieder geval...
wat waardeloos dit... -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:24

O jeetje, heftig hoor dat het zo achteruit gaat!

Had Tom Marriën het toen over een CT-scan van het hoofd of van een ander lichaamsdeel? Bij het hoofd blijven ze staan bij hem en dat lijkt met niet onder narcose te gaan, maar onder verdoving. Nu zou ik op dit moment jouw paard niet durven te vervoeren hoor, dus het is hypothetisch, maar je zou dat ngo wel kunnen overleggen voor als hij toch weer genoeg opknapt.

Ik hoop voor je dat de spuit van de DA aanslaat en dat hij weer stabieler wordt en niet meer valt. Wat moet dit allemaal moeilijk voor je zijn zeg om hem steeds zo te zien!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:29

Bedankt allemaal voor jullie medeleven het is inderdaad wel heel veel pech. Vanavond stond hij iets stabieler op zijn benen dus de injectie helpt wel. Deze zou morgen ook nog doorwerken. Hij krijgt nog 8 dagen dexamethanose en erna danilon 10 dagen. Maar hij moet wel op de been blijven. Als hij ligt en niet meer opkomt is de prognose slecht.
Equitom is een goede kliniek de terugval is veroorzaakt door het stoppen met de medicatie omdat hij last had van zijn maag. De homeopatische arts heb ik afgebeld omdat shakiro zo slecht is op het moment.

Nouvel vitamine e krijgt hij.

Mesten gaat redelijk maar niet voldoende.

Blijf het ongelofelijk vinden dat een kerngezond sterk paard waar ik zoveel liefde en tijd in heb geinvesteerd nu zo ziek is.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:44

knollentuin schreef:
Ik heb alles gelezen en heb respect voor je inzet naar je paard toe.
Ik vroeg me af of er homeopatische ondersteuning bestaat voor je paard zijn klachten? Ik ben absoluut voor regulier diergeneeskunde maar een middeltje dat BV zenuwen of spieren- darmen ondersteund? Weet iemand iets?

Er zijn druppels van VSM te krijgen speciaal voor zenuwbeschadiging bij paarden, heb ze zelf ook gebruikt voor jaarling met spinale ataxie. Heeft wel wat geholpen icm. Vitamine E + Selenium. Zenuwbeschadiging heeft veel tijd nodig om te herstellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:51

nogmaals heel veel sterkte,echt zo rot als je zo machteloos staat...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:54

Karoune schreef:
Bedankt allemaal voor jullie medeleven het is inderdaad wel heel veel pech. Vanavond stond hij iets stabieler op zijn benen dus de injectie helpt wel. Deze zou morgen ook nog doorwerken. Hij krijgt nog 8 dagen dexamethanose en erna danilon 10 dagen. Maar hij moet wel op de been blijven. Als hij ligt en niet meer opkomt is de prognose slecht.
Equitom is een goede kliniek de terugval is veroorzaakt door het stoppen met de medicatie omdat hij last had van zijn maag. De homeopatische arts heb ik afgebeld omdat shakiro zo slecht is op het moment.

Nouvel vitamine e krijgt hij.

Mesten gaat redelijk maar niet voldoende.

Blijf het ongelofelijk vinden dat een kerngezond sterk paard waar ik zoveel liefde en tijd in heb geinvesteerd nu zo ziek is.

ik vind dit ook zo wrang en vreselijk verdrietig |( Een gezond paard word wrak na enting.
Ik blijf hopen op een wonder,en kan alleen maar stilletjes duimen voor je.....maar ik vind het echt vreselijk voor je! |(

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:59

Fijn dat de injectie geholpen heeft en hij weer iets stabieler is. Wat zal jij uitgeput zijn, weet je al iets meer vd 2e rhino test? We duimen hier volgens mij allemaal met je mee hoor. Kop op meis zolang Shakiro de moed niet op geeft is er hoop. Dikke knuf