Drukverband zelf aanleggen is moeilijk als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Het is jammer dat je zover uit de buurt woont anders kwam ik helpen.. arm paard. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Drukverband zelf aanleggen is moeilijk als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Het is jammer dat je zover uit de buurt woont anders kwam ik helpen.. arm paard. Citaat:Straffen
De nVWA of LID kan besluiten tot het geven van een waarschuwing. De dieren kunnen ook in beslag worden genomen. Tegen de inbeslagname kan een klaagschrift worden ingediend bij de Raadkamer van de Rechtbank. De straffen die wegens dierenverwaarlozing of dierenmishandeling kunnen worden opgelegd zijn een geldboete van de vierde categorie of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Ook kan een diereigenaar een (tijdelijk) verbod krijgen om dieren te mogen hebben.
LiannePuthzy schreef:Ah oke, zal dat ook wel tegen mijn ma zeggen, denk niet dat ze wil dat we geen dieren meer hebben (dat zijn er namelijk nog al wat)
Heb, voordat deze praktijk opende, ook een paar andere DA's gehad, maar geen één die kosten rekenden omdat ik opbelde en om advies vroeg. Dus dat vind ik moeilijk te geloven in het geval van TS.
Dan zou de DA vooraf moeten melden dat hij daar kosten voor rekend en idd, wat zal het bedrag dan zijn....kan nooit veel zijn. De moeder van TS is duidelijk te beroerd om er een DA bij te halen en gelooft dat het allemaal wel meevalt. En als TS zegt dat er thuis genoeg geld is en er voor de andere dieren wél een DA bij wordt gehaald, dan is moeders gewoon te beroerd om er nu eentje bij te halen, omdat ze weet dat die rekening hoger uit gaat vallen dan wanneer een kat eens een keer iets mankeerd. En TS, nogmaals, je bent 16(!) waar is je verantwoordelijkheidsgevoel?! Jij kan er dan wel niks aan doen dat er geen DA bij komt, maar je had al wél wat rolletjes verband kunnen kopen en kunnen zoeken op internet hoe je deze aan kunt leggen in dit geval, zodat jullie paard iig verlichting heeft. Zelfs dat is niet gebeurd, heel jammer en vooral heel erg triest, vooral voor het paard. Het paard krijgt gewoon niet de zorg die hij nodig heeft, die hij verdiend.... Wist je moeder soms op voorhand niet dat een paard meer kost als een kat of hamster?? Jaime_ weet het heel goed uit te leggen, doe daar wat mee! Heb je het je moeder dat al laten lezen? Ik snap wel dat jij thuis niks te zeggen hebt, je bent 16. Maar je had zelf al wat actie kunnen ondernemen, dan maar een week ruzie thuis. Probeer je moeder alsnog te overtuigen, dit kan écht niet. Naar de stalhouder luisterde ze wel, toch? Praat dan eens met hem, zodat hij misschien je moeder tot actie aan kan sporen. Ik las eerder in dit topic dat je stalhouder geen verkeerd iemand is, doe daar dan je voordeel mee!
ze opent iets en Ik snap het doel niet want ze doet er helemaal niets mee
LukieBradley schreef:Ik denk dat dat net zo hopeloos is als het hele topicze opent iets en Ik snap het doel niet want ze doet er helemaal niets mee
zowiezo geeft de dierenbescherming geen namen door van de melder. Maar als TS minderjarig is mag zij geloof ik dit niet zomaar melden.. Jindai schreef:Edit @sammie18, bedoel het niet persoonlijk tegen jou, maar haakte alleen even in op je bericht.
sammie18 schreef:Jindai schreef:Edit @sammie18, bedoel het niet persoonlijk tegen jou, maar haakte alleen even in op je bericht.
Dat snapte ik inderdaad wel. Bij ons zit wel een kliniek in de buurt die nog wel eens de neiging heeft als het gesprek te lang duurt al komt dat doordat je nog vragen hebt of als je bij ieder ditje of datje aan de telefoon hangt het telefonisch consult in rekening te brengen
LiannePuthzy schreef:net weer geweest, ze liep niet heel veel beter als maandag, al vond mijn moeder dat ze al weer veeeeeeeeeeel beter liep en dat t veeeeeeel beter ging, mijn moeder gaat heel mischien morgen de veearts bellen (dat zou ze vandaag anders ook doen, maar das ook niet gebeurt)
discussie gehad over dat ik eigenwijs was en at ik er de pest op i had dat ik niet kon rijden (wat dus NIET waar is) en dat t paard zich alleen maar aanstelt aldus mijn ma, en dat t als t effe nei nodig is, de veearts dus ook niet te laten komen, en dat t hier dus volgens mijn ma dus nie nodig is
en dat t op die plek al helemaal nie erg is omdat daar geen bloedvaten lopen (volgensmij lopen er in de hele lederhuid bloedvaten anders bloedde t namelijk niet vorige week vrijdag) en dat t zo klein is dat t al helemaal geen kwaad kan en dat er voor zon klein beetje lederhuid er absoluut geen hoefvebrand om hoeft
LiannePuthzy schreef:... t paard zich alleen maar aanstelt
... dat t op die plek al helemaal nie erg is omdat daar geen bloedvaten lopen (volgensmij lopen er in de hele lederhuid bloedvaten anders bloedde t namelijk niet vorige week vrijdag)
... voor zon klein beetje lederhuid er absoluut geen hoefvebrand om hoeft
Waarom heeft je moeder een paard? Want die is ze overduidelijk niet waard. Enorm zielig voor het paard dit.