Mijn pony is veel te mager...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Mijn pony is veel te mager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:28

Ts kan beter wel een foto maken. Nu kennen wij de pony alleen maar als graatmager en staat op internet. Als er een nieuwe foto komt dan zien wij geen graatmagere pony meer maar een gezonde pony en onthouden we de pony niet meer als zo dun wat dus ook op internet staat.

Maar dat is mijn mening :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:20

Ik kan me voorstellen dat ze geen foto meer plaatst. Kind wordt hier lekker afgezeken. Als ik sommige reacties hier lees. Ze zegt dat ze actie hebben ondernomen. Dan moet je daar voorlopig maar vrede mee nemen denk ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:18

Cemlys schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze geen foto meer plaatst. Kind wordt hier lekker afgezeken. Als ik sommige reacties hier lees. Ze zegt dat ze actie hebben ondernomen. Dan moet je daar voorlopig maar vrede mee nemen denk ik.

Precies dat, hoe sommige hier er op gesprongen zijn.. Ik hoop dat het beter gaat met je pony TS!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:21

Pantykous schreef:
Cemlys schreef:

Precies dat, hoe sommige hier er op gesprongen zijn.. Ik hoop dat het beter gaat met je pony TS!

hoe sommigen hier er op gesprongen zijn????Pardon???Er word een topic geopend met een vrij magere pony waar ook nog op gereden werd?
Wat wil je dan voor reacties?
''oh...wat ziet hij er goed uit...ik zou nog wat meer kilometers maken"?
Alsof het de schuld is van de posters dat de pony er zo uitziet :7

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:27

Als een kind een topic post dan heeft het weinig zin om als een stel haaibaaien dat kind aan te pakken, zeker als er veranderingen doorgevoerd worden. Mensen moet je soms ook bewust maken. :)

Maar, wie de schoen past trekke hem aan Geerke :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:40

Pantykous schreef:
Als een kind een topic post dan heeft het weinig zin om als een stel haaibaaien dat kind aan te pakken, zeker als er veranderingen doorgevoerd worden. Mensen moet je soms ook bewust maken. :)

Maar, wie de schoen past trekke hem aan Geerke :D

dat ben ik met je eens,tips o.k, afbranden is niet nodig...

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:32

Waar ik wel bang voor ben is dat de ouders misschien beter inzien dan TS dat de pony wellicht nog steeds te mager is, en dat er om die reden geen foto geplaatst mag worden.

Ik hoop dat dit niet het geval is, TS ik gun je het beste met de pony.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 09:47

mijn ouders vinden ook dat het al heel veel beter gaat maar hebben gewoon niet dat mijn pony overal op het internet staat

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:58

pony staat al op internet, in geen goed daglicht :+

hebben je ouders liever dat de pony als een scharminkel op internet sta of als gezond en goed op gewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:59

LauLauu schreef:
pony staat al op internet, in geen goed daglicht :+

hebben je ouders liever dat de pony als een scharminkel op internet sta of als gezond en goed op gewicht?

Maakt dat wat uit dan? Iedereen bepaalt toch voor zichzelf of hij of zij foto's online wil zetten of niet? Ouders vinden het geen goed idee, om welke reden dan ook. Dat lijkt me hun goed recht. Het is toch niet verplicht om hier periodiek verantwoording over de toestand van de pony af te leggen ofzo? :Y)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:02

zeg ik dat ze verplicht is? Neen :D

de anders willen geen foto's van de pony op het internet maar ze vinden het geen probleem dat de pony er nu als scharminkel op staat ipv gezond..raar dat je dat zo wilt houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:13

LauLauu schreef:
zeg ik dat ze verplicht is? Neen :D

de anders willen geen foto's van de pony op het internet maar ze vinden het geen probleem dat de pony er nu als scharminkel op staat ipv gezond..raar dat je dat zo wilt houden.

Ik vind dat niet raar hoor. Ik denk dat heel veel ouders niet blij zijn als hun kinderen allemaal foto's online zetten. Ongeacht of het magere of dikke pony's betreft. Mijn man wil ook niet dat zijn dochter foto's van onze dieren en spullen op internet zet. Dat is gewoon privé.

Ten tweede zal het dier heus niet al in topconditie zijn. Dat kost nou eenmaal tijd. Twee maanden is heel kort. En TS schrijft dus ook: de pony is er nog niet, maar het gaat de goede kant op. Dus waarom nu een foto plaatsen? Zodat er weer eens stevig op hun dochter ingehakt kan worden? Ik denk dat iedere ouder zijn/haar kind daar graag tegen beschermt.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:25

mijn ouders vinden het eigenlijk ook niet goed dat er al foto´s in het toppic staan van mn pony, en ze willen er niet nog meer bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:52

mindy_dukkie schreef:
mijn ouders vinden het eigenlijk ook niet goed dat er al foto´s in het toppic staan van mn pony, en ze willen er niet nog meer bij

Ik kan me dat best voorstellen van je ouders. Zoals ik al schreef: mijn man vindt het ook niet goed als zijn dochter foto's van onze dieren openbaar online zet. Dat is gewoon privé. En ik zet zelf ook niet graag foto's op een openbaar forum als dit. Niet omdat mijn pony's er niet goed uitzien, maar gewoon omdat ik het niet prettig vindt dat heel de wereld mijn foto's bekijkt.

Hoe gaat het intussen met je pony? Alweer wat beter?

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 18:27

we zijn opnieuw naar de dierenarts gegaan en hij heeft mijn pony op een speciaal dieet gezet, dat gaat nu echt de goeie kan op!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:38

kijk iedere keer een stapje vooruit, het komt best goed maar zoiets heeft tijd nodig!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:43

mindy_dukkie schreef:
we zijn opnieuw naar de dierenarts gegaan en hij heeft mijn pony op een speciaal dieet gezet, dat gaat nu echt de goeie kan op!

Is hij nog niet op goed gewicht?Het is nu dik drie maanden geleden dat je dit topic starte,mag toch hopen dat hij inmiddels op gewicht is? :7

Wat is dat speciale dieet van de dierenarts?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:45

Fijn, dat jullie nogmaals zijn gegaan. Als de dingen niet gaan zoals ze moeten, is het heel verstandig om de DA er weer bij te halen.

succes!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:11

wat voor dieet heeft je DA voorgeschreven? Waar zit volgens de DA het probleem in?Fijn te horen dat het aanslaat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:05

misschien gemalen paashaas? ;)
Ben ook benieuwd naar dat dieet.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:11

Wat goed dat je nogmaals met de dierenarts hebt overlegd. Het kan heel erg lang duren voordat een paard weer op gewicht is. Geef hem ook de tijd en houd het goed in de gate :)

Je bent goed bezig hoor TS

@Geerke, soms duurt het echt heel lang, mijn paard heeft er nu bijna een jaar over gedaan om weer echt op gewicht te komen en mag nu nog wel bijkomen, hij komt echt niks te kort, krijgt goed te eten maar komt gewoon niet snel aan.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:27

Beetje laat.. maar het gaat echt super met mijn pony :D :D we gaan volgende week voor het eerst L1 starten en hij is helemaal kern gezond. Dus ik ben helemaal happy :)F *D

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:32

ooh het is echt zoo erg om alle foto´s in dit topic terug te zien ;( ;( dat ie er zo heeft uitgezien.. echt vreselijk |(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:36

Het belangrijkste is dat je hulp gezocht hebt en dat het goed gekomen is. Fijn dat het nu zo goed gaat, wat krijgt hij op het moment te eten?

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:38

ik loop al een poosje bij een homeopaat het hem, en door die middeltjes is hij echt opgeknapt ;) verder krijgt hij nu 2 kilo merrie brok per dag en heeeeeeel veel hooi