Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
succes wensen. Laat je even weten hoe t afloopt? 
xMyrth schreef:Nou hopelijk komt het toch nog goed. Ik neem aan dat het paard nu in elk geval in goede handen is.
Ze is uitgedroogd, maar uit de berichten van TS kan ik ook niet lezen of het paard nou echt goed heeft gedronken thuis? Jullie zagen dat ze dronk, maar niet hoeveel. Op dat gebied ben ik altijd blij met emmersIk weet precies hoeveel er gedronken wordt.
In elk geval veel beterschap met je mooie dame.

damian23 schreef:Hoefbevangenheid komt wel eens voor na een ernstige koliekval door de gifstoffen (toxines). Dus dit was/is echt een ernstige koliek en dit paard heeft veel pijn gehad.
TS kan hier niks aan doen, maar haar moeder heedt het paard veel te laat naar de kliniek gebracht. Zeker gezien de donkere urine en het feit dat het paard niet helemaal opknapte vind ik onbegrijpelijk. Ook van de dierenarts.
Ik hoop dat er niet te veel schade is aan de darmen, nieren en dat ze de bevangenheid onder controle krijgen. En dat het paard weer normaal mest, want dat doet ie zo te lezen nog steeds niet.

pipo schreef:Jongens, ts is 14 jaar..
Haar moeder is degene die beter had moeten handelen, net als de da. Maar goed paardlief staat nu onder toezicht op een kliniek. Hoop dat ze helemaal opknapt en dat alles word onderzocht om herhaling te voorkomen.
gomir schreef:Maagzweren worden vaak gezien na koliek, omdat een paard een aantal dagen niet/nauwelijks eet en de maagzuurproductie doorgaat. Tel daar dan nog het schadelijke effect van de pijnstillers bij op en ze hebben zo wat zweren te pakken.
_l_amanda_l_ schreef:Joolien schreef:Ik vind het bizar dat de dierenartsen er zo makkelijk over doen
Mijn vorige DA was er ook zo een, mijn oude Shet had heftige koliek; pijnstillers, wandelen, aankijken, pijnstillers, wandelen, aankijken... Dit 1,5e dag gedaan. En hij zei maar "afwachten, afwachten." Beestje had pijn, tegen zijn advies in toch Wolvega gebeld, is er meteen 1 langsgekomen (Don, erg fijne DA) en conclusie: niet meer aan te redden, in laten slapen. Als ik dat geweten had, had ik hem 'n dag eerder eerder laten afmaken, liever duidelijkheid en zo min mogelijk pijn.. Beestje was gewoon op.
Nu ga ik -mocht er wat zijn- standaard Wolvega bellen, ben zó klaar met die ander.
TS, is overstappen naar een andere DA niks? Zit er een kliniek in de buurt? Want vier dagen is gewoon te lang, er kan zóveel van binnen beschadigen in zo'n tijd..
Donkere dikke urine klinkt echt niet goed, en afwachten is geen optie!
geerke schreef:er zijn drie dierenartsen bijgeweest die treffen blaam....zullen we de eigenaren,inclusief een verdrietig meisje van 14 maar even met rust laten?
Jolliegirl schreef:Jammer dat er zolang mee gewacht is dit dier naar de kliniek te brengen.
Schandalig! En walgelijk tegenover je paard.
Meer heb ik er niet op te zeggen...

senna21 schreef:TS, bokkers denken soms de wijsheid in pacht te hebben vanachter hun pc.... Laat maar gaan.
Jullie hebben je uiterste best gedaan. Ik duim voor jullie paard.
.
Leffroi schreef:Ervaring en kennis is een wereld van verschil Cowgirl. 'Ja, want mijn paard heeft dat ook wel eens gehad'.
Dat je niet altijd maar Ja en Amen moet zeggen als je toch een ander gevoel hebt dan je DA, dat is al lang gebleken. Maar hoeveel verschillende dingen zijn er al wel niet in dit topic (en neem als voorbeeld ook andere topic) voorbij gekomen? Zolang jij geen diploma hebt en het dier daadwerkelijk onderzocht hebt heb je geen recht van spreken en kan je mensen niet (zomaar) voor beul uitmaken. Dat vind ik namelijk erg ver gaan.
We zijn er allemaal om advies te vragen, wees blij dat men dat nog durft hier op bokt. Want met tijden word je tot het bot toe afgebrand. Niemand heeft die wijsheid in pacht. Daarbij, een DA is ook maar een mens en kan nog altijd niet in het paard kijken zonder hem open te snijden.
Cowgirl schreef:Leffroi schreef:Ervaring en kennis is een wereld van verschil Cowgirl. 'Ja, want mijn paard heeft dat ook wel eens gehad'.
Dat je niet altijd maar Ja en Amen moet zeggen als je toch een ander gevoel hebt dan je DA, dat is al lang gebleken. Maar hoeveel verschillende dingen zijn er al wel niet in dit topic (en neem als voorbeeld ook andere topic) voorbij gekomen? Zolang jij geen diploma hebt en het dier daadwerkelijk onderzocht hebt heb je geen recht van spreken en kan je mensen niet (zomaar) voor beul uitmaken. Dat vind ik namelijk erg ver gaan.
We zijn er allemaal om advies te vragen, wees blij dat men dat nog durft hier op bokt. Want met tijden word je tot het bot toe afgebrand. Niemand heeft die wijsheid in pacht. Daarbij, een DA is ook maar een mens en kan nog altijd niet in het paard kijken zonder hem open te snijden.
Nou opdoeken dat BOKT dan maar.
Mensen voor beul uitmaken of afbranden gaat ook nergens over en is ook helemaal niet nodig.