Help, paard wil niet meer staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:49

terpentijn schreef:
In de omschreven situatie lijkt het mij wel dat er een plan voor verdere aanpak/actie dient te zijn. Dit heeft al te lang geduurd, zus geeft nergens aan dat er wat voor vervolgactie dan ook is of wordt ondernomen.
Ik vraag mij af wie, welke paardenliefhebber, dit dan "gewoon" verder z'n beloop zou laten?

Jammer genoeg meer dan je denkt... Dat zien we hier maar weer.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:50

Yontheke schreef:
terpentijn schreef:
In de omschreven situatie lijkt het mij wel dat er een plan voor verdere aanpak/actie dient te zijn. Dit heeft al te lang geduurd, zus geeft nergens aan dat er wat voor vervolgactie dan ook is of wordt ondernomen.
Ik vraag mij af wie, welke paardenliefhebber, dit dan "gewoon" verder z'n beloop zou laten?

Dat zijn dan geen paardenliefhebbers
Maar we weten verder nog niks
Laatst bijgewerkt door Hettieheks op 01-12-14 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:51

Sure_lee schreef:
Ik vind het trouwens ook wel apart dat de avatar van de zus een plaatje met een liggend paard in een buitenbak/paddock is... Zal vast toeval zijn.

En dat heeft hiermee te maken omdat...?

Mensen, zeg doe je huishouden/werk etc. i.p.v. hier nog-net-niet-te-rellen. Iedereen maakt zich zorgen, maar zolang er niet meer berichten zijn, werk je alleen maar spookverhalen de wereld in. Wacht gewoon geduldig af tot er meer nieuws is. :)

Pandameisje

Re: Help, paard wil niet meer staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:52

jammer dat bokkers zo vooroordelend zijn. maar als er vooroordelend over jullie word gedacht denken jullie ook zo ben ik niet. kap met vooroordelen en wacht gewoon af op een update van de zus of TS

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:52

magda_90 schreef:
Sure_lee schreef:
Ik vind het trouwens ook wel apart dat de avatar van de zus een plaatje met een liggend paard in een buitenbak/paddock is... Zal vast toeval zijn.

En dat heeft hiermee te maken omdat...?

Mensen, zeg doe je huishouden/werk etc. i.p.v. hier nog-net-niet-te-rellen. Iedereen maakt zich zorgen, maar zolang er niet meer berichten zijn, werk je alleen maar spookverhalen de wereld in. Wacht gewoon geduldig af tot er meer nieuws is. :)

Tja wie zegt mij dat diegene die reageerde echt de zus is van de ts. Het viel mij gewoon op omdat het topic gaat over een merie die buiten ligt.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:53

simodi schreef:
Pandameisje schreef:
ze hebben iets anders op hun hoofd... dan gaan ze zeker nu op bokt zitten he... pff wat zijn sommige bokkers vervelend met WE WILLEN WETEN !!

Dat is vrij normaal he, als je reageert op een noodoproep en de moeite neemt om het verhaal te lezen en advies te geven, dat je dan ook nog even wat terughoort zodra dat kan. Maar misschien komt dat later op de dag nog.

Precies.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:54

Ik lees dit topic al vanaf het begin mee. Maar ts, je hebt haar naar de buitenbak kunnen verplaatsen. Is het dan niet een mogelijkheid haar in een trailer te verplaatsen en naar de kliniek te rijden? Of toch minstens in een stal op een dikke laag stro en dan een Goede dierenarts weer laten komen?
Dit is geen kritiek op jou TS maar hoe de situatie beschreven wordt ziet jou paardje erg af op het moment.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:54

Yontheke schreef:
terpentijn schreef:

Wat bedoel je hier precies mee? ik voel me namelijk aangesproken door deze uitspraak :o Ik zou dit ook never nooit op zijn beloop laten. Maar de mensen hier oordelen veel te snel. We weten namelijk eigenlijk helemaal niks. Niet of er wel of niet een plan van aanpak is en niet of er wel of niet meer actie is ondernomen. Dat blijkt nergens uit.
Maar de zus van de TS is ons volgens mij echt geen verantwoording schuldig. Ze heeft wel wat anders aan haar hoofd.

Dat de TS dan maar g een topic had moeten openen is natuurlijk onzin. Ze heeft best wat goede adviezen gehad toen ze zelf nog wel online was. Wellicht had ze zelf ook niet door dat dit topic zoveel pagina's er bij zou krijgen.

De beide zussen hebben beiden een paard en ik ga er echt vanuit dat ze het dier echt niet laten creperen. Paniekzaaien dat is wat er nu gebeurd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:55

En als je bij je paard bent (of bij het paard van je zus) dan heb je ook geen tijd om op Bokt te gaan zitten posten :-)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:56

Ik vind de toon in dit topic niet altijd heel aangenaam. mag ik dat zeggen?

Voor alle partijen is wel iets te zeggen.
- Als je er zelf niet bij kunt zijn, om wat voor rede dan ook, is dat privé en gaat dat niemand iets aan.
- Aan de andere kant: je kunt geen paard 5 dagen per week aan zn lot over laten, zeker niet als het ziek is. Ik ga er dan ook vanuit dat daar iets op bedacht is. Wat dit is, zou voor veel meelevende, belangstellende en nieuwsgierige bokkers echter misschien wel fijn zijn om te weten… Hebben ze er recht op? Nee, maar het geeft wel meer perspectief en biedt wellicht mogelijkheden.
- Je vraagt hulp, waarbij je dus anderen in jouw situatie betrekt, dan kun je ook verwachten dat er 100 stuurlui aan wal staan die het allemaal beter weten… Vervelend? Ja. Goed bedoeld? Meestal wel!
En stel dat je nou tussen die 100 bemoeierige berichtjes toch de gouden tip zou vinden?! Dan schiet je daar zeker wat mee op. Om hulp vragen is soms al moeilijk zat in zo'n machteloze situatie…

Maar om elkaar hier nou aan te vallen? Misschien hebben wij gewoon niet alle info, dus kunnen we niet voldoende weten om een goed oordeel te vijlen. We kunnen er hoop ik wel vanuit gaan dat er meer geregeld wordt, maar ook dat kunnen we niet met 100% duidelijkheid vaststellen, dus TS zo hard verdedigen of aanvallen heeft weinig tot geen zin.

Ik hoop gewoon dat alles goed komt, en dan maakt het mij geen bal uit of ik hiervan op de hoogte gehouden ben of niet, maar ik zou wel graag willen weten wat dit nu geweest is en of de merrie (en het veulen) er goed bovenop komen. Wanneer ik dit hoor? Als TS hier aan toe is...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:57

simodi schreef:
Maar misschien komt dat later op de dag nog.

Precies.
Iedere keer denk ik dat er nieuws te lezen is, maar nee dat zijn bokkers die niet kunnen wachten totdat er daadwerkelijk nieuws is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:58

Zowel TS als haar zus, die ieder een paard hebben, waaronder het paard van TS dus in dergelijke nood, hebben beiden " ïets anders aan hun hoofd...?" dan deze situatie van de merrie?

Tsja... I rest my case...

valine

Heb net het topic doorgelezen, maar wat een raar verhaal :?
Paard kan niet opstaan, laat zich voor dood hangen in de takels, beest ligt nu op 2 dekens in de buitenbak, het baasje is niet in staat om langs te gaan bij haar paard en de veearts spuit alleen een pijnstiller in....
Erg apart zeg maar...

TsarinaZ

lees al het hele topic mee en hoewel ik het eens ben dat er echt wel meer kan gedaan worden als Ts of zus of wie dan ook echt wil, vind ik wel dat bokt er (weeral) een heel drama over maakt. ik poste begin dit jaar ook een topic over mijn paard die er slecht aan toe was en kreeg toen ook een heleboel verwijten naar mijn hoofd dat ik mijn paard mishandel en dergelijke terwijl de da al meerdere malen geweest was en er niks te vinden was. paard is er gewoon (zoals ik wel wist) weer boven op gekomen.
dus lieve bokt stop met oordelen en laten we gewoon afwachten op een update.

Yontheke

SAKKIA schreef:
Wat bedoel je hier precies mee? ik voel me namelijk aangesproken door deze uitspraak :o Ik zou dit ook never nooit op zijn beloop laten. Maar de mensen hier oordelen veel te snel. We weten namelijk eigenlijk helemaal niks. Niet of er wel of niet een plan van aanpak is en niet of er wel of niet meer actie is ondernomen. Dat blijkt nergens uit.
Maar de zus van de TS is ons volgens mij echt geen verantwoording schuldig. Ze heeft wel wat anders aan haar hoofd.

Dat de TS dan maar g een topic had moeten openen is natuurlijk onzin. Ze heeft best wat goede adviezen gehad toen ze zelf nog wel online was. Wellicht had ze zelf ook niet door dat dit topic zoveel pagina's er bij zou krijgen.

De beide zussen hebben beiden een paard en ik ga er echt vanuit dat ze het dier echt niet laten creperen. Paniekzaaien dat is wat er nu gebeurd.

Als jij dit niet op zijn beloop zou laten, waarom voel je je dan aangesproken?

Als je enkel een topic met deze informatie opent, weet je dat mensen gaan speculeren. De speculaties worden ook niet tegen gesproken. Sterker nog, de zus van ts meldt dat het paard inderdaad al sinds gisteren in de buitenbak ligt. Zij is dus van de situatie op de hoogte maar meldt ook niet wat ze er nog aan gaan doen..
Waarop mensen de conclusie trekken, dat er op deze moment gewoon helemaal niets gedaan wordt.

De enige goede tip die mensen hier kunnen geven is, bel een DA.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:59

Ik vind het ook een beetje een apart verhaal... >;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:59

terpentijn schreef:
Zowel TS als haar zus, die ieder een paard hebben, waaronder het paard van TS dus in dergelijke nood, hebben beiden " ïets anders aan hun hoofd...?" dan deze situatie van de merrie?

Ze hebben iets anders aan hun hoofd dan de nieuwsgierige aagjes op Bokt op de hoogte te houden. Namelijk een ziek paard waar voor gezorgd moet worden ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:02

En wordt dat dan ook gedaan...?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:02

Yontheke schreef:
Als je enkel een topic met deze informatie opent, weet je dat mensen gaan speculeren. De speculaties worden ook niet tegen gesproken. Sterker nog, de zus van ts meldt dat het paard inderdaad al sinds gisteren in de buitenbak ligt. Zij is dus van de situatie op de hoogte maar meldt ook niet wat ze er nog aan gaan doen..
Waarop mensen de conclusie trekken, dat er op deze moment gewoon helemaal niets gedaan wordt.

En dat is dus de fout, want je kunt helemaal geen conclusie trekken op basis van de informatie die je nu hebt. En het is aan de zus van de TS om ons wel of niet van die informatie te voorzien, als ze dat niet wil hebben wij als bokkers pech.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:04

SAKKIA schreef:
Yontheke schreef:

En dat is dus de fout, want je kunt helemaal geen conclusie trekken op basis van de informatie die je nu hebt. En het is aan de zus van de TS om ons wel of niet van die informatie te voorzien, als ze dat niet wil hebben wij als bokkers pech.

Maar dan moet je er mee kunnen leven dat je een topic zoals dit krijgt op bokt.

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:06

iedereen wou dat ze naar het paard ging en wat dan ook.
en nu doet ze dat misschien en nu is het nog niet goed want de meelezers moeten ook op de hoogte worden gehouden.
het paard is nu het belangrijkste en als ze daar bij is kan ze niet op bokt

sterkte TS hoop dat het goed komt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:07

Citaat:

Hier even een typisch voorbeeld van het eeuwige gespeculeer wat zo ontzettend de toon zet op Bokt.

TS MOET uitleg geven, de avatar van haar zus wordt voor het gemak in het complot betrokken, en er wordt maar vanuit gegaan dat er 'geen plan van aanpak' is.

De situatie waarin de merrie zich bevindt lijkt me héél erg zorgwekkend, maar de manier waarop een aantal mensen zich hier profileren, als moraalridders en sensatiezoekers word ik echt niet goed van. Misschien moeten die mensen wat nuttigs gaan doen in plaats te inernethelden.

TS en zus: Sterkte en succes met de merrie, wat ontzettend eng....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:14

Gulpje schreef:
Citaat:

Hier even een typisch voorbeeld van het eeuwige gespeculeer wat zo ontzettend de toon zet op Bokt.

TS MOET uitleg geven, de avatar van haar zus wordt voor het gemak in het complot betrokken, en er wordt maar vanuit gegaan dat er 'geen plan van aanpak' is.

De situatie waarin de merrie zich bevindt lijkt me héél erg zorgwekkend, maar de manier waarop een aantal mensen zich hier profileren, als moraalridders en sensatiezoekers word ik echt niet goed van. Misschien moeten die mensen wat nuttigs gaan doen in plaats te inernethelden.

Plus 1!
Ik vind dat mensen zich hier onmenselijk gedragen door de manier van reageren. Ik zou ook wel willen weten hoe het met het dier gaat maar je kan niemand dwingen om een update te plaatsen. Als er zo tegen mij gesproken zou worden zou ik geeneens een update meer willen plaatsen. Je doet het nooit goed...

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:25

Ik heb het al eerder gezegd. Ik denk dat veel bokkers gewoon heel bezorgd, betrokken en nieuwsgierig zijn en graag willen dat het goed komt met het paard en dat het dier zo min mogelijk lijdt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:25

Gulpje schreef:
Citaat:

Precies dit.
TS en/of zus zijn ons geen uitleg verschuldigd, als zij besluiten dit niet verder te willen delen met ons, dan is dat hun goed recht.

Op basis van de informatie die zij ons nu verstrekt hebben is er simpelweg geen conclusie te trekken. Natuurlijk is er nieuwsgierigheid gewekt aan de hand van de openingspost en de post van de zus van TS, ook ik ben nieuwsgierig naar het verdere plan van aanpak en hoe de situatie nu is, maar onze nieuwsgierigheid is geen reden om er een reltopic van te maken toch? ;)