Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kyrkelover schreef:Ik vindt het top dat je het veulen een kans geeft.
Maar ik denk dat je verkoop dan toch echt uit je hoofd moet halen.
Veel te veel geleur niemand die je garantie geeft want zo gaat het nou eenmaal in de paardenwereld.
En ik vraag me echt af of dit met wat masseren wel goed komt.
hij blijft natuurlijk ook groeien en de te korte pezen komt dus steeds meer spanning op te staan en ik vraag me af of je zoiets met simpel masseren wel bij kunt houden.
Maar de tijd zal het leren.
Ragdollcat schreef:Dat is heel anders dan deze paardje met bot dat wat gebogen is en met zeer korte pezen + ontstoken kogel en het moet erop staan ook nog eens.......
Jouw paard met die schouder kon tenminste staan op alle 4 de gezonde benen.
Citaat:Ik geloof dat ik onduidelijk ben geweest: Ze gaat hoe dan ook niet weg als ze niet gezond is. Ik ga haar écht niet verkopen als ze nog loopt zoals ze nu loopt. Naar alle waarschijnlijkheid (en JA zo ziet het er nu echt uit ja) komt het probleem met de pezen wel goed, dat gaat langzaam aan allemaal oprekken en daar zal over een paar maanden/jaren niets meer aan de hand zijn. De kromming in het pijpbeen en de daarmee gepaard gaande gevolgen, die zullen blijven. Maar wanneer ik haar verkoop, vermeld ik dit er natuurlijk bij. En ik heb nooit gezegd dat ik haar binnen nu en een paar jaar ga verkopen he. Dat kan ook over 5 jaar zijn, of 10 jaar. En mocht blijken dat ze straks echt blijvende pijn krijgt, dan laat ik haar alsnog gaan. Maar ik laat geen paard inslapen omdat het niet voldoet aan mijn verwachtingen. En dat gezever over natuur hoef ik ook niet te horen. (Bovendien heeft ze de eerste 6 maanden geen extra zorg gehad dus wat nou ze zou de eerste dag al niet hebben overleefd? Bullshit).
Ze is enorm aan het groeien, ik verbaas me er iedere dag over. Ze groeit in de hoogte maar het lijkt ook alsof ze echt wat spieren aan het opbouwen is. Ze lijkt ineens niet meer zo fragiel en breekbaar, maar gewoon een sterk en stoer veulen.
Ik heb net de hoefsmid ook aan de telefoon gehad. Hij komt woensdag langs en wil dan kijken of het een goed idee is om haar een hoefschoentje te geven, waardoor de teen wat langer wordt zeg maar, dat het been door de teen als hefboom wordt gedwongen om wat meer door de koot te zakken. Hij dacht dat dit heel goed ging werken, had het al vaker gedaan en was steeds heel positief uitgepakt. Maar dat verschilt natuurlijk per geval op zich. We gaan woensdag gewoon weer bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ze blijft nu binnen, want het schoentje wordt erop geplakt en daarvoor moeten de hoeven droog zijn. Ben alleen bang dat ze woensdag dan enorm dikke benen heeft, ze is gewend om de hele dag in de wei te staan en ook nog 2x20min per dag op de straat te lopen. Maar goed, dat is voor een keertje misschien ook niet zo erg. Ik hoop alleen wel dat ze daarna wel naar buiten mag. Ben bang dat dat niet gaat met dat schoentje.