Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:15

Hahaha _O- ... Even over nadenken :') .
Er moeten daar in de buurt wel mensen zijn die graag langskomen denk ik, moet je even contact opnemen met de Blauwe Hengst om te informeren! Binnenkort komt daar op de site een lijst met therapeuten te staan, dat wordt al een stuk handiger denk ik :j .

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:27

Zoals eerder al aangegeven in het topic ben ik ook een MLD therapeut, mochten er paarden in de regio zuid- holland hulp nodig hebben of vragen mijn PB staat open.

Groetjes Pamela

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:03

M_D_H schreef:
Ine23 schreef:
Duhelo, Roeselare is jammer genoeg bijna 1,5uur rijden voor mij. Ik kan eens informeren of er iemand lymfedrainagetherapeut is die meer jouw richting op woont!

Apeldoorn is echt te ver he :')

Dan moet je ook direct bij mij langskomen :')

MDH, ik had helemaal niet gezien dat jij ook in Apeldoorn woont!

M_D_H

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:13

Hey leuk :D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:51

Interessant om te lezen, ik heb vanavond alle pagina's gelezen. Nav wat ik gelezen heb ga ik ook maar eens overleggen of scheren of knippen een optie is. Ik wil wel eens zien hoe het er onder die sok uitziet.
Ik lees dat mensen het over 4 benen hebben, of enkel de voorbenen of achter benen, is het ook mogelijk dat het zich ontwikkeld bij 1 been ?
En dat de andere benen wel goed zijn ?
Tot mijn verbazing voelde ik ook dikke knobbels net onder de koot achter, die zijn droog overigens, maar ik vroeg me van de week af zaten die er voorheen ook ? Ik weet het niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:01

geerke schreef:
friesam schreef:
Bij ons stinkt het ook, de eigenaar van de wei noemt haar zelfs stinkpoot. Het ruikt naar kadaver. Ik was ook om de stank te verminderen.

ik vind dit echt schokkend,wat zal dat arme beest een pijn hebben. :(
Paard is gewoon aan het ontbinden....word daar niets aan gedaan wat werkt?

Volgens de dierenarts doet het geen pijn, in de vergroeiingen groeien geen zenuwen!

Gister de smid geweest, ging prima. Heb ook geprobeerd de sok te knippen maar blijkbaar is het geluid van de schaar eng. Mag wassen verzorgen en alles maar als ik de sok wil knippen ( en dus alleen haar aanraak) probeert ze te stampen, ook als iemand een voorbeen optilt.
Gister wel weer alles goed schoon gemaakt, kwam helaas wel maden tegen.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 08:09

Ik ga vandaag ook die betadine scrub halen en ben ook van plan men eigen mengsel te maken om de vliegen van hem weg te houden.. Want als ik hem behandel met sarnacuran gaat het enkele dagen goed dat die vuile ***beesten van hem wegblijven , maar dan zitten ze weer volop in zijn wondjes te graven -.-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:21

Oke, misschien een stomme vraag hoor.
Maar dectromax dood alles wat er niet hoort in het lichaam toch?
Dus mok zou dan ook moeten verdwijnen...
Dus als je dat laat spuiten Door de DA en het gaat niet weg bij zijn benen dan kun je toch met zekerheid zeggen dat het CPL is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:43

friesam schreef:
Bij ons stinkt het ook, de eigenaar van de wei noemt haar zelfs stinkpoot. Het ruikt naar kadaver. Ik was ook om de stank te verminderen.

ik vind dit echt schokkend,wat zal dat arme beest een pijn hebben. :(
Paard is gewoon aan het ontbinden....word daar niets aan gedaan wat werkt?[/quote]

Volgens de dierenarts doet het geen pijn, in de vergroeiingen groeien geen zenuwen!

Gister de smid geweest, ging prima. Heb ook geprobeerd de sok te knippen maar blijkbaar is het geluid van de schaar eng. Mag wassen verzorgen en alles maar als ik de sok wil knippen ( en dus alleen haar aanraak) probeert ze te stampen, ook als iemand een voorbeen optilt.
Gister wel weer alles goed schoon gemaakt, kwam helaas wel maden tegen.[/quote]]

Paard word opgevreten door de maden en dat voelt hij niet volgens de dierenarts :7
Laatst gevalletje dierenbescherming...die werd voor minder ingeslapen..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:58

Je hebt als mens/eigenaar zijnde echt wel door wanneer je paard maden heeft.

Geerke, ik kan normaal jouw input in topics goed waarderen, maar je doet hier net alsof we geen paard waardig zijn. Niets wat Friesam en ik doen is goed. Toch apart dat zowel de hoefsmid hier én dierenarts wel helemaal achter mijn keuzes staan. Ik heb mijn dame al een hele tijd en ze heeft nooit een pas kreupel gelopen en ik mag overal gewoon aankomen. Hoewel het natuurlijk niet fijn is, heeft ze er geen pijn aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:05

Ja en dit wordt ook dagelijks gecontroleerd en verzorgd daarom was ik zo verbaasd maden te zien. Een uur eerder had ik het been gewassen omdat de smid kwam, goed in de haren met een spons gewreven en geen maden gezien. Toen heeft ze het been meer moeten buigen dan normaal omdat het been op het krukje van de smid moest. Daarna paard in de wei, toen wilde ik sok gaan knippen en zag ik allemaal erg kleine maden (niet zoals die in de groene kliko, die zijn groter) ik dacht misschien door het buigen en heb ik ze van te voren over het hoofd gezien. Gelijk met neocidol (ook tegen maden) aan de gang.
Dus ja nu heeft ze 3 benen, 1 is opgegeten....

Nee ik laat mijn paard niet opeten door de maden! En ja er zaten maden en daar schrik je van en baal je van, stap 2 is gelijk er voor zorgen dat ze weer verdwijnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:14

LovingTweety schreef:
Je hebt als mens/eigenaar zijnde echt wel door wanneer je paard maden heeft.

Geerke, ik kan normaal jouw input in topics goed waarderen, maar je doet hier net alsof we geen paard waardig zijn. Niets wat Friesam en ik doen is goed. Toch apart dat zowel de hoefsmid hier én dierenarts wel helemaal achter mijn keuzes staan. Ik heb mijn dame al een hele tijd en ze heeft nooit een pas kreupel gelopen en ik mag overal gewoon aankomen. Hoewel het natuurlijk niet fijn is, heeft ze er geen pijn aan.

Daar gaat het niet om....ik persoonlijk vind het niet paardwaardig om een paard rond te laten lopen met etterende,naar kadaver ruikende benen,waar ook nog maden inzitten.
En dat is mnijn mening,ik vind dat niet kunnen....en ik begrijp ook niet dat mijn fries daar dan geen last van heeft terwijl hij ook serieus CPL heeft al meer dan 15 jaar.Hobbels en bobbels...en gleuven,en inderdaad soms een smetplekje,maar daar blijft het dan ook bij.
Dat knip ik kaal(ik knip de kootholtes kaal en de achterkant van de benen)ontsmet het en spuit het in tegen mijten.

Mijn maag draait hiervan om...kan ik ook niets aan doen,sorry.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:15

Dat kan inderdaad heel snel gaan, met die maden. Het ene moment zit er niks, het volgende moment krioelt het ervan. Gewoon zorgen dat je het op tijd ontdekt en behandelt, en niks aan de hand idd :) Zo snel eten maden toch niet :Y) En maden eten sowieso meestal alleen dood vlees en dode huid, totdat er alleen nog goed vlees over is. Er zijn zelfs behandelingen in ziekenhuizen waar ze maden gebruiken om wonden schoon te laten eten :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:19

Die maden zitten er toch niet permanent? Als het 3 dagen op een jaar zijn is het veel. Jij doet net alsof onze paarden permanent met maden lopen. Ik controleer het elke dag extreem grondig, het valt echt gelijk op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:23

8nnemiek schreef:
Dat kan inderdaad heel snel gaan, met die maden. Het ene moment zit er niks, het volgende moment krioelt het ervan. Gewoon zorgen dat je het op tijd ontdekt en behandelt, en niks aan de hand idd :) Zo snel eten maden toch niet :Y) En maden eten sowieso meestal alleen dood vlees en dode huid, totdat er alleen nog goed vlees over is. Er zijn zelfs behandelingen in ziekenhuizen waar ze maden gebruiken om wonden schoon te laten eten :=

dat zijn steriele maden,dat is wel iets anders.
Onzin overgens over dat ze alleen dode huid en dood vlees eten.Heb verschillende malen een schaap gehad wat opgevreten werd.Een beetje diarree of vochtige wol is genoeg ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:23

Hier wordt ook dagelijks gecontroleerd. Hoop dat ik de kans nog krijg om de sok helemaal te knippen zodat ik het beter kan zien. Maar ze is zo slim dat ze schopt ook als iemand haar voorbeen optilt (lenig he).
Er zijn zelfs mensen geweest die zeggen dat maden inderdaad goed zijn omdat die het schoon eten maar dat durf ik niet aan. Hier zijn maden als het 1 dag slecht nat weer is geweest (dan gaat het been open) en de dag/middag opeens heel zonnig dus vliegen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:27

Jullie hebben wel een veel vochtiger klimaat dan ik in zuid west frankrijk.Misschien komt het wel daardoor dat mijn fries daar geen last van heeft.
Als dat een oplossing zou zijn om de CPL te laten verdwijnen zou dat toch wel bekend zijn?Het been laten opvreten tot de bobbels wegzijn? :7

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:29

geerke schreef:
Jullie hebben wel een veel vochtiger klimaat dan ik in zuid west frankrijk.Misschien komt het wel daardoor dat mijn fries daar geen last van heeft.
Als dat een oplossing zou zijn om de CPL te laten verdwijnen zou dat toch wel bekend zijn?Het been laten opvreten tot de bobbels wegzijn?
:7

Zou een hele fijne oplossing zijn maar ik durf het niet te proberen :Y)
Maar natte sokken en dan een zonnetje is blijkbaar een ideaal maden klimaat.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:29

Ik zie maar 1 oplossing :D We brengen onze paarden naar jou Geerke :D misschien is het idd wel aan het klimaat te danken dat we er hier meer last van hebben dan jij, maar het is niet zo dat ik mijn paard er een week mee laat loslopen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:30

geerke schreef:
8nnemiek schreef:

dat zijn steriele maden,dat is wel iets anders.
Onzin overgens over dat ze alleen dode huid en dood vlees eten.Heb verschillende malen een schaap gehad wat opgevreten werd.Een beetje diarree of vochtige wol is genoeg ;)

En dan klagen over de paardeneigenaren hier...

De sokken kunnen trouwens prima geschoren worden hoor. Je scheert niet tot de huid kaal is, dus het jeukt niet meer of minder dan knippen. Ik kan het iedereen sterk aanraden. Ik heb 4 benen met mijn scheerapparaat in een uur heerlijk kaal en fris. Let wel op dat je de kootholtes niet te kort scheert/knipt, want zodra dat aangroeit prikken de haren in de tegenoverliggende huidlaag.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:32

Pippaa schreef:
En dan klagen over de paardeneigenaren hier...

.

Grinnik :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:33

friesam schreef:
Hier wordt ook dagelijks gecontroleerd. Hoop dat ik de kans nog krijg om de sok helemaal te knippen zodat ik het beter kan zien. Maar ze is zo slim dat ze schopt ook als iemand haar voorbeen optilt (lenig he).
Er zijn zelfs mensen geweest die zeggen dat maden inderdaad goed zijn omdat die het schoon eten maar dat durf ik niet aan. Hier zijn maden als het 1 dag slecht nat weer is geweest (dan gaat het been open) en de dag/middag opeens heel zonnig dus vliegen.

Ik zou het ook niet durven hoor. Zodra zo'n wond schoongegeten is gaan ze verder aan het schone vlees, en dat kan snel gaan, dus dat lijkt me ook niks..

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:33

Geerke ik ben dan wel benieuwd hoe jou paarden ze benen eruit zien, vind je reactie echt niet kunnen! Mensen delen hier hun problemen en we helpen elkaar en jij maakt iedereen hier dieren mishandelaars, die maden eten die ribbels bovendien niet op!

Je gaat een mens die stinkt toch ook niet laten overlijden?

Hopelijk durven mensen hun eigen ervaringen nog te delen na jou reacties...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:35

puur schreef:
Geerke ik ben dan wel benieuwd hoe jou paarden ze benen eruit zien, vind je reactie echt niet kunnen! Mensen delen hier hun problemen en we helpen elkaar en jij maakt iedereen hier dieren mishandelaars, die maden eten die ribbels boven dien noet op!

Je gaat een mens die stinkt toch ook niet laten overlijden?

Hopelijk durven mensen hun eigen ervaringen nog te delen na jou reacties...

Ik word een stuk voorzichtiger en had ik mijn mond maar gehouden over de maden gister...je schrikt eerst zelf, verzorgt het en ik wil graag zo veel mogelijk info dus deel het en nu ben ik een dieren mishandelaar en wordt mijn paard opgegeten tot aan haar oren.

Dit paard is bij mij gekomen om een paar leuke laatste jaren te hebben en begin me wreed te voelen en ben een dierenmishandelaar.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:37

Ik was ook erg blij een topic gevonden te hebben met mensen die dezelfde ervaring hebben, maar ben nu ook wat huiveriger geworden wat betreft het delen van informatie. Niets wat je doet is goed genoeg.

In die 5 jaar heb ik alles geprobeerd, van de zee, tot betadine, tea tree, neocidol, wel op gras, niet op gras, oud hooi, kuil. Het maakt allemaal geen verschil.

Ik ben nu als laatste optie bezig met een drainage kuur, daarna weet ik het echt niet meer.