Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Re: Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:35

Ik kwam pas vandaag bij dit topic terecht en heb de moeite genomen om het volledig door te lezen.
Duurde wel even ... :-)
Wat een vreselijke verwonding zeg !
Maar echt wel super dat je ondanks alles haar de mogelijkheid hebt gegeven om te kunnen herstellen.
Is natuurlijk niet niks, ook financieel enorm belastend.
Maar ze mag blij zijn met zo'n SUPERBAASJE dat in alles zover wil gaan !!
Jullie zijn allebei vechters, ik heb enorm veel bewondering voor jullie !

Je ziet ondertussen duidelijk verbetering.
In het begin van het topic zag ik het nog niet zo rooskleurig...integendeel ...
Maar nu zie je duidelijk dat het de goede kant op gaat.
Je doet dat trouwens prima met je verbandwissels, een heel werkje.

Ik ga het topic verder nog opvolgen want nu wil ik natuurlijk ook het volledige herstel zien. :-)
Veel succes kanjers xxx

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:47

_velowhisp heeft wel gelijk vwb de vliegen, vandaar dat ik denk aan de groene leem... dan kunnen er geen vliegen bij. Het is alleen wel zo dat je die er weer af moet spoelen, dus dan wordt het ook weer week... :(
Je zou er iets van een soort vliegenkap omheen moeten kunnen doen of zo, iets met klittenband, waardoor er geen vliegen bij de wonden kunnen komen maar wel de lucht.... zou te fabriceren moeten zijn volgens mij...
Misschien een vliegenkap verknippen en een rand erlangs stikken met iets van klittenband of zo...?
Mijn paard heeft ooit een flinke wond op de knie gehad, alhoewel lang niet zo ernstig als dit, dus is misschien niet te vergelijken. Was ruim 1cm diep en zo'n 10cm lang, overdwars aan de zijkant van de voorknie. Ik heb toen enkel groene leem gebruikt en de wond is mooi dicht getrokken en zonder wild vlees.
Maar nogmaals, de ernst is niet te vergelijken.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:57

Dank voor het meedenken en de super lieve berichtjes. Ik lees ze nu terwijl ik er zelf een beetje doorheen zit en de berichtjes doen me echt heel veel goed.

Ik ga het nog even overleggen met de kliniek, maar de laatste keer dat ik de dokter sprak drukte hij me echt op het hart dat ik de wond onder verband moest laten staan tot de onderste wond goed genezen was. Er is een groot risico op infectie en aangezien dit een wond tot op het bot en een operatie wond is, is er nog steeds kans op een bot-infectie en dat zou het einde van mijn paard betekenen, en dan terwijl we al zo ver zijn gekomen.
Hij gaf ook aan dat het voor de bovenste wond inderdaad voordeliger zou zijn als deze meer zuurstof zou krijgen, maar het is erg moeilijk om alleen de onderste wond te verbinden. Zodra de onderste wond echt heel goed dicht groeit is het wel de bedoeling dat het verband af gaat en ik 2 keer per dag de bovenste wond ga spoelen.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:01

dan zou ik gewoon naar de artsen luisteren! er zijn nog tijden zat zonder verband :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:01

brighteyes85 schreef:
Dank voor het meedenken en de super lieve berichtjes. Ik lees ze nu terwijl ik er zelf een beetje doorheen zit en de berichtjes doen me echt heel veel goed.

Ik ga het nog even overleggen met de kliniek, maar de laatste keer dat ik de dokter sprak drukte hij me echt op het hart dat ik de wond onder verband moest laten staan tot de onderste wond goed genezen was. Er is een groot risico op infectie en aangezien dit een wond tot op het bot en een operatie wond is, is er nog steeds kans op een bot-infectie en dat zou het einde van mijn paard betekenen, en dan terwijl we al zo ver zijn gekomen.
Hij gaf ook aan dat het voor de bovenste wond inderdaad voordeliger zou zijn als deze meer zuurstof zou krijgen, maar het is erg moeilijk om alleen de onderste wond te verbinden. Zodra de onderste wond echt heel goed dicht groeit is het wel de bedoeling dat het verband af gaat en ik 2 keer per dag de bovenste wond ga spoelen.

Dus de wond onder het verband laten!!!! en doorgaan zoals je bezig ben. NIet twijfelen want het ziet er al zo goed uit. Ik vroeg het me alleen maar af in het kader van betrokken meedenken. Geen goede suggestie dus.
En logisch dat je er even door heen zit. Je bent al zo lang zo kranig bezig. Komt wel goed :(:) .

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:16

Niet opgeven hoor! Je bent zo goed bezig en er zijn mooie vorderingen. Zal voor je duimen dat de onderste wond snel dicht is zodat je paard 'aan de zuurstof' kan.
Kop op hoor! Je doet alles wat je kunt en meer kun je niet doen. Je paardje kan lekker op het gras en dat is altijd al beter dan alleen op stal. Helemaal top!

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:20

Sterkte met je paard en voor jezelf. Mij heeft vorig jaar geholpen, als ik me zo machteloos voelde om steeds maar te bedenken. Volgend jaar rondom dezelfde tijd ziet het er heeeel anders uit. En nu ben ik bijna een jaar verder en denk ik steeds maar weer volgend jaar rond deze tijd zijn de littekens alweer een stuk minder.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:21

Hee ts,

Mijn paard heeft ook met een enorme wond gestaan (botwond) en laat alsjeblieft zolang het moet van de kliniek het verband erom, er zit echt zo een infectie in en dan kan je je paard straks alsnog afschrijven. Dan duurt het maar een maandje langer..

Tuurlijk is met lucht voor de heling beter, maar de enorme grote kans op infectie is er!

Gewoon doorzetten, komt goed!
Niet opgeven, ik ken het moedeloos gevoel maar al te goed..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:48

TS niet opgeven, gewoon onder het verband houden zolang als nodig is volgens de artsen.

Eerst vond ik het nog een flinke wond, nu natuurlijk ook wel, maar je ziet toch wel verbetering.

Jullie hebben hebben het ergste nu hopelijk gehad!!

xxcait3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:20

Jullie zijn beide toppers! Zora is een dame met veel pit (weet Burberry ook nog heel goed := ) dus het gaat vast helemaal goedkomen :)
Zo jammer dat dit de enige foto is die ik heb waar ze samen opstaan
Afbeelding
xx

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:44

Zolang de kliniek zegt dat het verband erom moet blijven, moet je gewoon het advies volgen. In een ander topic was er iemand die het opperde om van een lange katoenen onderbroek de pijpen af te knippen en die om het been te maken. Dat plakt niet aan de wond en het kan ademen, zonder dat vuil erin kan zitten of vliegen op kunnen gaan zitten. Misschien op termijn een idee

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:38

TS, luisteren naar de DA's dus ;)
Waarom zou je het doen, alleen om het proces te versnellen? Een langdurige en betere herstelling gaat wel voor toch :)
En jullie hebben al zo hard geknokt, dit zijn de laatste loodjes. Maar jullie gaan super :D de wond ziet er fantastisch uit! Geef het wel ruim de tijd om het te genezen, je wilt jezelf toch niet voor je kop slaan als je achteraf gezien te snel gaat/wilt?

Ik heb het even gemist, waarom ben je van stal gewisseld? Puur uit interesse dat ik het vraag, PB mag ook :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 08:57

Dank allemaal voor de super lieve berichtjes! Helpt met het hervinden van nieuwe moed!

@sammie ik was het idd tegen gekomen. ik heb ook nog oude steunkousen voor hele benen liggen. Ik ga kijken of ik wat kan knutselen.

@cait die van ons zijn wel een lekker stel zeg! Ik ga even kijken of ik nog foto's heb van onze mutsen :D
Hoe is het met Bur eigenlijk?

@xxsalinaxx jij hebt ook een zorgenkindje, ik las net jou eigen topic, maar jeetje wat heftig!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:19

Zolang het goed voelt om het advies van de dierenarts te volgen moet je dat doen. Bij het herstel van een hele zware peesblessure van mijn paard had ik een vreselijk dik been, het been bleef dik en ik zag er geen vooruitgang in. Een stalgenootje van mij had het advies gegeven iemand erbij te halen met bloedzuigers, mijn dierenarts zei dat had alleen zin gehad de eerste veertien dagen. In die eerste dagen was dat advies van hem uitgebleven. Na zes weken na blessure heb ik bloedzuigers op het been gehad en binnen drie dagen was het been zichtbaar dunner. Inmiddels ben ik weer aan het werk met hem, iets wat ik, stalgenoten en meerdere dierenartsen nooit hadden verwacht en mijn gevoel zegt dat dat komt door mijn keuze om bloedzuigers te gebruiken. Ik probeer maar te zeggen af en toe moet je van het advies afwijken, maar alleen als je geen vooruitgang ziet of als het advies van de dierenarts niet goed voor je voelt.

En blessures kosten nu eenmaal tijd, geld, doorzettingsvermogen en veel geduld. Maar als je dat er allemaal in investeert gaat het vast goed komen. En het is niet erg om er af en toe er totaal door heen te zitten, weet ik alles van.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 15:35

Het blijft toch een hele klus om dat verband elke keer te wisselen. Vandaag zonder sedatie en met een hooinet voor dr neus. Zora was veel rustiger en liet het wisselen veel beter toe. Ook in de wond zie ik echt verbetering, dus ik denk dat we de goede kant op gaan.

Volgende week hebben we een druk programma met de hoefsmid en mijn eigen DA die komt enten. Meteen even naar de wond laten kijken en samen even overleggen wanneer het handig is om voor controle naar Utrecht te gaan.

Ik zal jullie niet langer in spanning houden, hierbij de foto's;
http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... tjfwu0.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... za6oqk.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... c3asel.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... vzdo7d.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... e8jmfz.jpg

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:55

Het gaat echt de goede kant op! Fijn dat ze rustiger was bij de wissel.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:55

Hoop dat je je wat beter voelt! Niet opgeven.

Wond zit duidelijk verbetering in.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:55

De wond ziet er echt veel beter/rustiger uit.
Denk dat het ook goed is dat het langzaam aan de goede kant op gaat dan te snel i.v.m. eventuele complicaties of vergroeingen.
Echt top dat jij zo veel voor je paard over hebt, dat zie je jammer genoeg wel eens anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:38

Drie dagen verder en TS hoe gaat het met je paard?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:33

Ff niet op bokt geweest, veel aan mijn hoofd. Dank jullie wel voor alle lieve opbeurende berichtjes, het helpt om ze te lezen.
Vandaag weer verband gewisseld en ik moet zeggen ik ben super tevreden.
De onderste wond is erg netjes dicht aan het groeien en de bovenste wond ziet er ook super uit!
Vrijdag heb ik een controle afspraak in de kliniek en heb net nog even overlegd, maar ze zijn erg tevreden.
Zit nu op me telefoon, dus ik plaats morgen de foto's.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:47

Fijn om te horen dat de genezing er goed in zit. Gelukkig maar.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:26

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:33

Het begint er steeds netter uit te zijn hoor!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:44

Goed zo, de aanhouder lijkt te winnen in dit geval! Gaaf.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:02

Het wordt ook steeds kleiner lijkt het? Komt er nog wel steeds zo veel bloed uit?