Kwam vandaag weer langs rijden en zag met heen en terug rijden dat ze veel meer steunt op het been of meen ik dat maar. Eerst stond ze eigenlijk de hele tijd in een soort rust met die voet. Hopelijk zit er nog steeds een stijgende lijn in.
Goed gezien! Ze gebruikt het been weer vrij normaal, ligt minder veel en minder in ruststand
Ik heb vandaag de bijrijder laten lopen met haar en zag er goed uit, zo goed dat ik haar ook heb laten draven. Erna heb ik met haar gelopen zodat zij het ook kon zien en haar vriend heeft het gefilmd. Zodra ik dat filmpje heb zal ik het hier neerzetten, alweer een verschil met vorige week. Lijkt idd in een stijgende lijn te gaan nu. Nu alleen mijn andere paard weer in het gareel te zien krijgen, vanaf ik zwanger was gaat het mis met haar rijtechnisch, constant steigeren.
hoop dat het zo te zien is, dit is vandaag. Nog steeds niet 100% maar enkele weken geleden liep ze niet eens Ze begint ook steeds meer Nikita kuren terug te krijgen, was ook erg wakker bij het aandraven. Toen ze erna los gelaten werd draafde ze zelf ook nog vrijwillig door de wei heen.
Wauw dat ziet er super uit, een hele verbetering. In draf zie je nog wat hinken maar in stap ziet het er super uit. En ze is ook lekker druk en wil zelf graag draven zo te zien, dat zou ze niet doen als ze zou stikken van de pijn. Op naar volledig herstel!!!!!
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-14 20:31
.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-04-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-14 20:32
is al een tijdje geleden, ze loopt nog steeds niet zuiver, nu 4,5 maand na het ongeluk Z ziet de wond er nu uit:
jesito
Geplaatst: 13-04-14 07:32
Al met al goed geheeld, verbeterd haar lopen wel nog steeds?? Is het misschien een idee om op het litteken misschien iets van uiercreme te doen. of honingzalf. Dat lijkt me heel droog en vaak als de huid heel soepel blijft trekt het beter bij. Is maar een idee hoor.
Ik heb honingzalf. Ik zie eerlijk gezegd niet meer hoe het lopen nu is, heb idee dat niet helemaal zuiver is maar of het nu al beter wordt of niet, ik zie het te vaak ben ik bang dat ik geen verschil meer zie
YvonneV
Geplaatst: 13-04-14 12:12
Honing zalf werk volgens mij alleen als de wond nog open is. Je kunt het volgende proberen. Kost niet veel en het proberen waard
Als je mosselen (of andere met parelmoer bedekte schelpen) hebt gekookt, moet je wat schelpen bewaren, daar doe je een paar druppels citroensap in en dat laat je een dag staan, dit doe je elke dag, een week lang, zodat alle parelmoer vermengd met de citroensap, dit smeer je vervolgens elke dag op het litteken
Ik ken iemand die al lang een heel lelijk gevoelig litteken had van een buikoperatie, op deze manier is haar litteken een heel stuk weg getrokken en nagenoeg gevoelloos geworden.
Litteken creme bevat vitamine E, verder onbelangrijk en de prijs maakt ook niet uit. Info is van de chirurg van mijn vader die een litteken op zijn vinger had. Hoeft dus geen bio oil te zijn ofzo. Als je het zelf wil maken: pot creme kopen en een pot vit. E gelcapsules. Met een naald de capsules open prikken en inhoud bij de creme doen en mengen. Dan weet je zeker dat er veel vit. E in zit.
moonfish13
Geplaatst: 13-04-14 12:27
Op die manier kan je ook etherische olien of kruiden toevoegen. Bijvoorbeeld Calendula of Arnica. Jacob hooy heeft sowieso Calendula/goudsbloem. Crematogol(?) met vaseline voor mensen blijft trouwens lang vet. Dat gebruiken eczeempatienten vaak. Zonder rommel en hypoallergeen. Voor mijn vp met droge huid heb ik toen 1/3 aloe vera gel, 1/3 crematogol en 1/3 honing gemengd. Dat is vrij vloeibaar en bleef lang vettig en werkte top! Dat bleef lang goed en ging niet schiften ofzo. Daar kan je denk ik vrij lang mee doen en met een kwast erop smeren. In jou geval zou ik denk ik het laatste doen en dan vitamine E toevoegen uit gelcaps van het kruidvat ofzo.
Ik bedoelde ook gewoon een zalf die de wond/litteken een beetje soepel houd, vaak zie je dat zo'n litteken dan ook nog heel goed bijtrekt. Ja zelf zie je het dan bijna niet meer als je ze zo vaak ziet. Het is niet ernstig anders zou je dat wel zien.
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-14 18:16
is al tijdje geleden, maar ik heb goed nieuws
De arts is net geweest en is zeer tevreden over het herstel. In stap loopt ze goed, en we mogen rustig aan stapritjes maken. in draf loopt ze nog onregelmatig, maar ook minimaal. Ze is vooral stijf.
Het is nu 4,5 maand geleden ongeveer, en dat het zo snel al zo goed zou zijn hadden we nooit verwacht. Het is afwachten of het verder gaat verbeteren aangezien op de foto nog steeds botreactie te zien is, maar dit is in elk geval al erg goed nieuws!!