Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:Potver, wat ontzéttend naar zeg!heel erg veel sterkte gewenst!
Is atypische myopathie ook daadwerkelijk door een DA officieel vastgesteld? Zo ja, zou ik wel zeker even je andere pony laten testen en heel goed in de gaten houden.
Mijn nekharen gingen ook overeind staan bij je laatste paar berichten (stijf, niet willen eten, niet willen lopen), klonk als 'bevangen', hoef-/spierbevangen, maar zou idd ook goed AM geweest kunnen zijn.
Klinkt misschien hard, maar ik hoop wel dat je ouders nu wel een beetje beseffen dat er soms gewoon écht een DA naar het dier moet komen kijken, en dat in sommige gevallen dat ook nog met spoed moet ook.
terpentijn schreef:Nou, ik begrijp er nu ook geen jota meer van....
Ten eerste wil ik natuurlijk mijn medeleven met het overlijden van de jonge Odi betuigen, wat vreselijk jammer, ik begrijp dat TS daar intens verdrietig over is, zeker na deze twee ponies overgenomen en "gered" te hebben.
Enkele zaken begrijp ik echter in het geheel NIET... zoals: de ponies zijn zeer recent uit een hele slechte situatie weggehaald, volgens TS, maar vervolgens komt bij Odi, die er van begin af aan al bar slecht er aan toe was, geen DA bij.
Ik begrijp wel, dat TS zelf die beslissingen over al dan niet DA bellen aan haar ouders heeft moeten overlaten... maar ik vraag me af of de ouders in kwestie, die wellicht heel goede bedoelingen hadden en hebben, wel verstand van paarden/ponies hebben, of althans dan genoeg om problematische gevallen zoals deze Shetten op te kunnen vangen en te daadwerkelijk te (laten) begeleiden?
De Shetten zijn ook op een volle weide gezet terwijl er al een zware verdenking van hoefbevangenheid bestond, en Odi amper kon lopen (als die al overind kon komen).
Hier had toch ogenblikkelijk een deskundige DA bij gehaalds behoren te worden?
Dan komt er tenslotte een verhaal over Atypische Myopathie, terwijl daar totaal geen enkele zekerheid over is (want... geen DA bij gehaald). Het blijft in mijn ogen allemaal een vage bedoening/aanpak.
Ik hoop dat de andere "betere" Shet met wat meer deskundigheid en doortastendheid wordt begeleid, want ik word hier niet vrolijk van.
Rest mij te zeggen dat ik TS zelf hier in geen geval op aankijk, maar de ouders hadden hier toch beter moeten weten, of adequater mogen optreden.
senna21 schreef:Nou,nou,nou twijfelen aan goede bedoelingen? Nogal bout vanachter je pc-schermpje..!
Er massa's mensen met goede bedoelingen, er zijn minder mensen die 'overal' verstand van hebben.
En zelfs dan nog zijn de meningen behoorlijk verdeeld.
TS, trek het je niet aan...