Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:55

Locanda schreef:
marietje1000 schreef:
Als TS al meerdere keren heeft aangegeven dat dit niet mogelijk is, dan is het niet mogelijk.

Dan kom jij toch gewoon een keertje langs om d'r te genezen... >;) (zoals je onderschrift suggereert)
Edit: waarom niet 'helpen' i.p.v. 'genezen'? :\

Ik moet iedereen gaan overtuigen hun paard veel op stal te houden, veel krachtvoer te geven :+ dan kom ik wel extra langs om aan het gedragsprobleem te werken. O:)

Begin dan met je eigen gedragsprobleem

En ik ben het hierin met TS eens. Voor mijn paard is het ook niet mogelijk, hoewel het wel beter voor haar zou zijn. In de eerste plaats is er geen stal in de buurt die meer dan 10/12 uur weidegang per dag kan bieden en daarnaast vind ik het hier in Twente ook niet prettig om mijn paard 's nachts in het buitengebied buiten te hebben lopen...

[VN] Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen *Update*
[VN] Paardenmisbruiker uit Hengelo opgepakt *update*
http://forum.fok.nl/topic/60594/1/999

Dat is een keuze en die moet je maar accepteren. Zowel van TS als van mij.

Anya

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:47

Ik kan je er zo twee noemen in Twente ;)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:25

Ik begrijp de tegenargumenten wel, vind het alleen dweilen met de kraan open.
Stel: iemand heeft een wond die gewoon netjes verzorgd wordt. Tussen de verzorgingen door, haalt die persoon steeds het verband eraf, gooit er thee over heen e.d. Kortom houdt het zelf in stand. Nu ben je toch met me eens, dat het qua genezing hem ook gewoon niet gaat worden?
Dit komt in feite op hetzelfde neer, maar omdat het niet zichtbaar is, zien wij het niet.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:27

Mijn paard is ook zo ziek geweest, dat ik het bijna opgegeven had. Ik stond in een doe het zelf stal met de nodige stro boven het paard zijn hoofd. Met twee deuren aan iedere kant van de schuur, verder geen lichtje of deurtje om te openen.
Uit nood ben ik binnen 1 dag (kijken en direct verhuizen) verhuist naar een luxe manege die iets verder weg lag, iets duurder was maar ik kreeg er ook veel meer voor terug. Deze stal had een uber grootte loods met de nodige lucht verfrissing en hij kon daar op vlas.
Na de prednison kuren ben ik daar op de nieuwe manege mee gestopt.. en het ging stukke beter met ponie lief. Hij is inmiddels helemaal opgeknapt en ik hoor hem nooit meer hoesten (even afkloppen)... Nu na 1,5 jaar ben ik weer verhuist naar een plekje wat beter bij ons past. Ik houd nog wel rekening met zijn luchtweg problemen maar niet meer zodanig..
Ik heb er toen de tijd iets meer geld aan uit gegeven per maand, maar dat scheelde me zo een rekening van duizenden euros aan onderzoeken en medicatie's... dus het is waar je de prioriteit legt..

Ik denk dat het echt beter is voor je paardje, en dat je misschien dat toch (al is het maar voor een half jaar) een keus moet maken om hem misschien ergens anders te plaatssen waar dit wel kan. Als je hier langer mee door blijft lopen, lopen en de rekeningen hoger op en je paard wordt er ook niet beter van.
Ik begrijp hoe je je voelt, want ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. MAar ik kan je vertellen dat ik er heel goed aan gedaan heb!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 11:55

het is voor mij niet mogenlijk paard buiten te houden 24/7. mijn paarden staan bij mij thuis en dus ga ik niet van stal wisselen.

jullie kunnen hier over door gaan. en ik weet ook echt wel dat het beter is. maar is niet mogenlijk!!!!
ik ben al blij dat ik nieuwe stallen heb kunnen bouwen. en haar op vlas kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:17

Misschien wel buitenluik maken?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:54

Mbt die vlas, pot je die of haal je elke dag alle viezigheid weg? Voor het mooie zou je 't moeten potten, al is 't maar een week, maar wat mij is tegengevallen is dat je dan behoorlijke ammoniakdampen krijgt. Daarvoor is één van mijn dampige pony's juist heel gevoelig gebleken. Daarom mesten die met vlas dus maar met vlas elke dag volledig uit, en laten de boel goed drogen. Misschien doe je dat al hoor, maar misschien ook niet en zou dat bij die van jou kunnen helpen?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:06

Mijn paard staat in een buitenstal. Dus ze krijgt zoveel mogelijk frisse lucht.

Vlas pot ik niet op. Ik haal elke dag de drollen en natte plekken eruit. Vanwege die ammoniakdampen vind ik dit het fijnst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:52

Ik heb vlas gehad en dat stonk...nu heb ik houtkorrels en een dikke laag, de urine zakt heel snel weg en de damp blijft niet hangen, misschien een optie? Ik haal de plekken pas weg als de plasplek dik en hoog is geworden, natte plek doe ik laagje poeder over. Dagelijks roeren om plasplek te verwijderen geeft lke dag ammoniak dampen die blijven hangen, ik doe 1 keer per week omdat ze nu heel de dag buiten staan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:09

Ik heb stofvrije houtkrul voor als ze met extreem weer op stal moeten. Dat is ook heel fijn spul.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 10:14

update!

Vandaag krijgt shirley haar 2e behandeling.
De laatste dagen heb ik maar weinig laten horen hoe het ging. Shirley is flink achteruit gegaan.
De benauuwdheid is zo erg dan ze niet meer inspanning kan leveren dan van grasprietje naar grasprietje lopen. De 20m van stal naar de wei kosten haar al veel kracht.
Ik ga nu uit van het slechtste dat de behandeling niet werk. Als hij niet werkt ga ik geen 3 weken wachten op behandeling 3. De pijn die shirley heeft is niet eerlijk!
Ik geef het een week de tijd om aan te slaan en anders kan ik mijn beestje echt niet meer pijn aan doen!

De behamdeling voor vamdaag wordt een normale behandeling. Wel komt er een 2e therapeut bij. Deze zou alleen toekijken. Zij behandeld mensen op de zelfde manier.
De oude eigenaar van shirley kwam met dit verzoek en ik weet dus niet zo goed waarom precies.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:15

Je bent toch met de prednisolon gestopt???
Daar zou ik weer mee beginnen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:17

Je behandelaar zal het zeker niet leuk vinden dat het kennelijk niet werkt... weet je wel zeker dat je hiermee doorgaat? Een experiment is leuk maar als dat resulteert in het lijden van het paard...

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:52

De predniselon werkte ook niet meer. Ja dan zou ik haar nog veel meer gaan geven. Wat door de dierenarst afgeraden werd.

Ik heb nooit ge zegt dat de behandeling niet werkt. Dit was door haar en de dierenarst ook altijd voorspelt.
Logisch want het lichaam moet nu alles weer zelf doen en zelfs gaan herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:08

Dat klinkt niet best Wilmatj.

Dus de bioresonantie heeft ook niets geholpen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:26

Het heeft wel geholpen. Er zijn al vele versvhillen, maar ze is er nog lang niet vanaf. En dit was even een zware tegrnslag

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:32

wilmatj schreef:
update!

Vandaag krijgt shirley haar 2e behandeling.
De laatste dagen heb ik maar weinig laten horen hoe het ging. Shirley is flink achteruit gegaan.
De benauuwdheid is zo erg dan ze niet meer inspanning kan leveren dan van grasprietje naar grasprietje lopen. De 20m van stal naar de wei kosten haar al veel kracht.
Ik ga nu uit van het slechtste dat de behandeling niet werk. Als hij niet werkt ga ik geen 3 weken wachten op behandeling 3. De pijn die shirley heeft is niet eerlijk!
Ik geef het een week de tijd om aan te slaan en anders kan ik mijn beestje echt niet meer pijn aan doen!

De behamdeling voor vamdaag wordt een normale behandeling. Wel komt er een 2e therapeut bij. Deze zou alleen toekijken. Zij behandeld mensen op de zelfde manier.
De oude eigenaar van shirley kwam met dit verzoek en ik weet dus niet zo goed waarom precies.

Ach sterkte Wilmatj. Ik duim voor je dat de behandeling vanmiddag aanslaat!! Dit vind ik heel sneu om te horen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:42

Is er niemand in je omgeving die haar 24 uur buiten kan bieden ? Evt. Tijdelijk om te zien of het iets doet ?
Heel veel sterkte in ieder geval. Vind het echt heel erg en hoop niet dat ik dit zelf mee hoef te maken, want het is heel zwaar. :(:)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:43

update behandeling 2

Shirley heeft einde van de ochtend haar 2e behandeling gehad.
Onder haar behandeling merkte ik deze keer niet zoveel.
Wat wel opviel was haar ongeduldigheid onder de behandeling. Dat ze ongeduldig was is voor haar niet vreemd. Maar toen de behandeling afgelopen was en wie nog wat gingen bespreken viel ze zowat in slaap op stal.

Verder had ik het idee dat de benauwdheid iets af nam. Maar dat was echt minimaal.
Ook was shir vandaag net iets minder benauwd dan dat ze de afgelopen tijd geweest is

Verder is het nu gewoon weer afwachten hoe het gaat lopen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:47

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat het helpt!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:42

Die eerste verbetering kan nog het staartje prednison zijn geweest... ;), dat was in elk geval geen eerlijke meten = weten, want toen waren er nog 2 behandelingen gaande. Laatste deel van de een, begin van de ander.
Van een afstand zie ik nog altijd niet in wat er mis is met het tijdelijk ophogen van de prednisolon, maar ook niet wat er mis is met bioresonantie, als dat wel goed werkt. Ik blijf voor nu terugkomen op het feit dat de manier van huisvesten toch echt niet ideaal is. Kun je ikweetnietwat aan therapieën erop los laten, maar juist bij dampige paarden, is die manier van huisvesten zo cruciaal. Hoop dat je je dat wel beseft, ts, het lijkt op 'alles proberen qua therapieën', maar als dat dier de helft van het etmaal, met verminderde longfunctie op stal staat, komt er toch minder zuurstof binnen dan op een weiland. Mensen met een vergelijkbare longfunctie, gaan in het ziekenhuis aan de zuurstof. ;)
Dat jij ze niet anders kunt huisvesten, heb ik gelezen, en is niet anders. Maar eea. heeft dus wel consequenties voor pony in kwestie. Ik hoop dat je alsnog een manier vindt om de huisvesting te verbeteren, en verder de eventuele resultaten, wat beter zou kunnen meten. Boven alles, hoop ik dat de pony gaat opknappen.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:10

We hebben al eerder contact gehad over de behandeling bij het paard van mijn zusje en je mag alsnog langskomen (als je dat wilt).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:35

Ik word hier erg verdrietig van. Ik hoopte zo dat de behandeling zou werken!!!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:20

Hoe gaat het vandaag?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:06

Jannepauli schreef:
Je behandelaar zal het zeker niet leuk vinden dat het kennelijk niet werkt... weet je wel zeker dat je hiermee doorgaat? Een experiment is leuk maar als dat resulteert in het lijden van het paard...

Mindim schreef:
Dat klinkt niet best Wilmatj.

Dus de bioresonantie heeft ook niets geholpen.

Wel grappig dat na 1 behandeling (die verbetering gaf, maar ook de voorspelde terugslag) men meteen maar concludeert dat iets niet werkt.