simodi schreef:Mindim, volgens mij veroordeelt niemand hier TS, in tegendeel.
En duidelijk hebben meer mensen gezegd dat het moeilijk goed te beoordelen is vanachter je pc.
Maar daarom kunnen we nog wel helpen om dingen op een rijtje te zetten, dat kan TS juist helpen bij het maken van haar keuzes.
En er wordt denk ik al helemaal niet gemakkelijk gezegd dat inslapen beter is. Iedereen die daar zelf al mee te maken heeft gehad (waaronder ikzelf) weet dat als er iets moeilijk is, het die keuze daarvoor is en ook het moment waarop. Maar je moet daar aan de andere kant ook realistisch in zijn, wij als baasjes zijn de enigen die kunnen beslissen voor ons paard, ook als dat een hele moeilijke keuze is.
Uiteindelijk is het natuurlijk TS eigen keuze en ik persoonlijk respecteer die.
Ik weet wat het is hoor, je bent niet de enige met chronisch zieke paarden of de ervaring van het laten inslapen van dieren.
Maar ze heeft haar keuze al gemaakt, daar hoef je niet meer mee te helpen dan.
Verder zeg ik ook niet dat iemand TS veroordeeld, maar misschien wel haar keuze (en misschien is veroordelen niet eens het goede woord, door toch TS steeds voor te houden), dat inslapen misschien toch de meest gewenste oplossing is. Ook als zij haar keuze bekend heeft gemaakt. Volgens mij is die keuze met beleid tot stand gekomen en ik geloof meteen dat deze niet licht is geweest en met het dier voorop. Ik twijfel er niet aan dat ze de juiste beslissing voor het dier gaat maken, welke dat ook mag zijn.