Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:47

Mister, daar doen we het allemaal voor natuurlijk. Zo maar weer eens even kijken hoe het met m gaat :D

kirian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:43

Hoi Danoesje, hoe was het gisteren bij je paard?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:44

Heb die van mij van de ijzers afgehaald. Gaat ze niet beter van lopen....
Maar goed, dat was te verwachten natuurlijk. Hoop wel dat het snel wat beter wordt.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:31

Lekker geknuffeld met m, voetjes gewassen en beetje laten grazen. Thanks for asking :) Hoorde van degene die hem traint dat hij stout en brutaal aan het worden is en dus meer werk krijgt, dus het lijkt erop dat hij beter in zijn velletje komt. Als ik zie hoe hij erbij staat denk ik namelijk niet dat het protest is, maar eerder gewoon gedrag van een 4jarige :).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:42

Lijkt goed te gaan met mijn peerdje. Zaterdag opnieuw naar de osteo omdat hij nog niet helemaal los is en op een aantal plekken nog aardig strak in de spieren staat. Ook komt er een zadelmaker om te kijken voor een goed passend tweedehands zadel, voor zover je dat kunt passen zonder ermee te rijden. Hij wordt daarna nog een aantal weken aan de hand doorgetraind en daarna gaan ze proberen wat hij met het zadel doet, in eerste instantie aan de lijn uiteraard. Spannende tijden!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:14

Klinkt positief! Ik hoop echt voor je dat het zo getraind kan worden dat hij er geen pijn meer van heeft!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:28

Lang leve de zoekfunctie :D

Kissing Spines.... Ik heb een ruin van 14 waar 2 jaar geleden KS is geconstateerd....
Ik ben van plan om binnenkort weer foto's te laten maken, het is met ups en downs gegaan de afgelopen jaren, maar ik wil weten wat nog eerlijk is tegenover hem. Hij heeft ook botwoekering daar.

Hij is nog onwijs vrolijk, lijkt weinig problemen te hebben buiten onder het zadel, in de bak gaat niet meer. :n

Maar hij laat weinig zien als hij pijn heeft..... -O-

Voor degene die er verstand van hebben of graag willen zien hoe ver het is en er eventueel wat nuttigs over kunnen roepen, ik kan de foto's pb'en :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:41

Fiebie, zou ze graag willen zien om te vergelijken met mijn eigen foto's!
Was je ad trouwens tegengekomen van die leuke zwarte dame! 't Is dat ik geen paard zoek maar t is een leuk ding!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:38

Thanks! :D
Ja t'is een echte eyecather, ze is nu lekker aan het uitzwaren, dus paard in wording! :j

Ik stuur je een pb :o

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:01

Ik heb een ruin van 12 die nu al 'zo'n 4 jaar met pensioen is. Hij staat 24/7 op de wei. Naast KS met woekering en oplossing heeft hij nog nog artrose in de hals.
als je hem ziet lopen zie je weinig, een kleine hapering maar niets bijzonders.
Als je er op gaat zitten geeft hij duidelijke uitingen van pijn.
nageeflijk/rond rijden doet hem pijn door de atrose, dit uit zich in schudden met zijn hoofd/hals.
Kan je niets mee dus vervroegd pensioen,. Moet wel zeggen dat de gedachte dat hij nog maar 12 is en ik er voorlopig nog wel kosten van heb me niet heel vrolijk maakt. Ik doe er niets meer mee en hij kan wel 25 worden. Dure grasmaaier. Kan het alleen niet over mijmn hart verkrijgen een andere keuze te maken

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:28

Fiebie: ik ben wel benieuwd naar de foto's en zou ze graag zien!

Adin: tja, ik heb besloten om het toen wel te doen omdat ik gewoon niet zeker genoeg was of hij pijnvrij was zonder dat hij iets deed. en als jou paard een hapering toont las je hem ziet lopen, zit er iets niet lekker. maar ieder is vrij zijn eigen keuze te maken.
het is idd een dure grasmaaier!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:26

alleen als je hem aan het werk zet.
En denk dat jij het niet eens ziet, het is meer dat ik weet hoe hij loopt en zie dat het net ff anders is. Bij flink longeren op tempo.
Verder bokt spring en galoppeert hij vrolijk door de wei, kost alleen een hoop geld.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:30

oh ok, alleen als je hem echt aan het werk zet zie je iets, ja ok, dat is anders dan wanneer je hem op de wei zelf ziet lopen en je ziet al iets. ik dacht dat je dat bedoelde.

tja of je zo'n dure grasmaaier aan wil houden dat is een moeilijke keuze, de een doet het wel en de ander doet het niet.
ik weet niet of ik een 8 jarige op pensioen zou zetten, maar die van mij word gek (en diegene die ik heb in laten slapen met KS ook) wanneer ze niks doen. het zijn werkpaarden en gewend te werken.
vakantie is al een drama, hij wordt sjaggo en gaat echt lopen drammen en vervelend doen, of wordt juist helemaal down. heel lastig!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:31

Phoe het blijven gewoon ten allen tijde rotbeslissingen. Het is nooit goed en nooit fout maar doet wel pijn, zowel in je hart als in je portemonnee...En pijn zie je, maar hoeveel pijn is pijn? En hoe heftig geeft hij/zij het aan...moeilijk!!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:36

Maandag heb ik een afspraak bij de dierenarts...
Foto's maken en vergelijken met de foto's van 2 jaar geleden.

:\ Ben benieuwd

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:01

Fiebie schreef:

Goh, ben ook benieuwd. Mij is verteld dat het vaak niet veel beter wordt, eerder andersom.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:07

Suzanne F. schreef:
Fiebie schreef:

Goh, ben ook benieuwd. Mij is verteld dat het vaak niet veel beter wordt, eerder andersom.

Inderdaad, dat is ook zo. Botwoekering verdwijnt niet, dat wordt alleen maar erger.

De foto's van 2 jaar geleden zijn al om te huilen, dus ik vrees er een beetje voor.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:08

oef, echt spannend! Ik duim voor je!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:19

Ik hoop ook op een wonder dat als ik over 2 jaar foto's laat maken, ineens alles veel beter is. :j
Misschien dat ik dat toch wel doe tegen die tijd.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:10

Suzanne,daar zat ik net aan te denken bij Fiebie!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:17

Mag ik me hier ook nog melden?
Mijn kwpn merrie heeft ook KS in een vrij beginstadium, in de wervels die precies onder het laatste stukje van het zadel liggen.

Inmiddels een jaar of 5 geleden werd ze opeens stokkreupel, letterlijk van de 1 op andere dag rechtsachter niet meer kunnen en willen belasten(ik denk onderuit gegaan oid, wat de druppel is geweest).
Meerdere keren naar de DA geweest, foto's van de benen gemaakt en die waren allemaal in perfecte staat en doorverwezen naar Rodinde Hoogenraad. Zij heeft haar een aantal keer behandeld en dat heeft minimaal geholpen.

Uiteindelijk kwamen we bij Holistisch praktijk Den Hoek uit en die adviseerden om toch foto's van de rug te gaan maken en daar kwam KS uit.. Verklaarde een hoop.
Ze staat nu nog steeds onder behandeling bij Den Hoek en dat doet haar altijd nog heel goed! Daarnaast word ze nu getraind volgend de academische rijkunst en ook dat verbeterd haar nog dagelijks.

Ze kon alleen nog maar krampachtig met een compleet vast gezette rug en hoofd omhoog lopen, iets wat een drama is voor die rug natuurlijk. Inmiddels is dat wel een heeeel stuk verbeterd. Het is nog wel een beetje haar eerste aanzet en bij iets moeilijks valt ze daar ook weer in terug. Maar het is nu op te lossen en dat is super fijn!

Ze loopt nu weer volledig zuiver en pijnvrij! Wat ik wel merk is dat opstaan moeilijk is en als ze een tijdje gelegen heeft, ze eerst 5 minuten flink stijf loopt of als ze een keer idioot gedaan heeft op het land, dat ze toch een stukje stijver is dan wat zou moeten mogen na zo'n actie van een fysiek gezond paard.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:31

Ijssnuiver, wat goed dat je verder bent gaan zoeken en nu tenminste weet waar het vandaan komt. En om te horen dat je dus weer aan de slag kunt. Bij de mijne zit het ook op die plek. Hoe het je het opgelost qua behandeling?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:34

Het was bij haar in een minimaal stadium.
Maar daardoor was ze wel minimaal gaan vasthouden, was ze het bekken scheef gaan trekken, wat het SI gewricht niet meer goed en heeft daar altijd mee door gelopen. Totdat de druppel kwam en ze stok maar dan ook stokkreupel liep.

Ze is door Den Hoek compleet losgemaakt en daarna ben ik gestart met het werken aan de hand, spieren trainen zonder belasting van een ruiter en zo de boel weer opgebouwd tot waar we nu zijn en ik ben ervan overtuigd dat ze veel meer nog kan.
Nu sinds een aantal weken, gaat ze onder het zadel weer makkelijk lopen in de voltes/rijbaanfiguren ed en zijn we rustig gestart met de zijgangen. Die kent ze allemaal t'm het appuyement, maar moeten nu in uiterst zorgvuldigheid aangeboden en uitgevoerd worden. Wat dus even meer tijd kost..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:36

Het kost dus tijd, maar voor het goeie doel! Heb je nog ondersteuning gebruikt in de vorm van supplementen, therapie oid?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:44

Het kost zeker tijd, maar ik krijg er wel heel veel voor terug. Ook al zijn de stapjes klein en zal het altijd een punt van aandacht zijn. Ik ben me er ook van bewust dat er best een moment kan komen dat de KS echt helemaal de kop op gaat steken... We genieten van ieder moment :) .

Nee verder geen supplementen oid gebruikt, wel eens druppels die ze voor bepaalde periode na haar behandeling van Den Hoek moet gebruiken.
Of althans ik gebruik momenteel geen supplementen meer, ze heeft ze wel gehad, maar geen van allen gaf echt verandering. DUs maar mee gestopt, koste een hoop extra geld ;) .

Wel krijgt ze volledig suiker/melassevrij voer omdat ze vrij makkelijk te dik word en dat natuurlijk voor de soepelheid ed van het lijf niet echt goed is..
Weinig op het gras, omdat ze heel gras gevoelig is en dan koliekerig word. Dat is dus iets waar ze dan weer slechter van gaat lopen, door de koliek zelf, maar ook door het vreselijk opgeblazen worden van het gras en dat hangt dan allemaal aan die rug..
Halve dagen op het gras en de rest van de dag en de nacht staan ze op een ruime zandpaddock met hooi.
Bijkomend voordeel is dat mijn andere pony echt fantastisch op gewicht is omdat ook hij maar halve dagen op het gras staat..