Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:55

TS misschien een oproepje doen of er iemand in de buurt daar af en toe wil kijken?
Die zijn er vast wel!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:45

Mindim schreef:
Mag ik zo vrij zijn om te vragen, welke plaats in groningen?

Natuurlijk! Alleen weet ik het zelf ook niet :') Groningen is in mijn hoofd één, allemaal ver weg. Ik ga het even navragen!

@Geerke: als ik hem bij mensen zet dan doe ik dat alleen als ik voor 200% zeker weet dat ze goed voor hem zullen zorgen en hem goed in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:04

geerke schreef:
TS misschien een oproepje doen of er iemand in de buurt daar af en toe wil kijken?
Die zijn er vast wel!

Daarom vroeg ik het ook, ik woon in provincie Groningen :D

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:22

Rasquert, heb er zelf nog nooit van gehoord. Ergens boven Groningen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:40

Ah, das nog een eindje van hier. Maar Rasquert is inderdaad heel klein en heel landelijk. Bij Winsum in de buurt. Ik zou even goed checken hoe het openbaar vervoer daar is, als je met de trein wilt. Ik weet niet of er een trein stopt in Winsum.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:38

switt schreef:
Rasquert, heb er zelf nog nooit van gehoord. Ergens boven Groningen...

klinkt frans....is het niet bij mij in de buurt toevallig? :+

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:25

Oeps dat is nog 50 minuten rijden vanaf mijn woonplaats. Vraag me ook af hoever je daar kunt komen met het openbaar vervoer, of liever gezegd hoe lang je dan onderweg bent...
Maar dat is dan gewoon als Muis er goed op zijn plek staat jammer dan.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:30

Ja het is heel ver, bij pieterburen. 3 uur met de trailer vanaf zn huidige stal..kan dit zonder te stoppen? Wel/geen hooinet? Arm paard, maar is voor zn eigen bestwil :( en ook arme papa, die het hele stuk moet rijden terwijl hij echt niets maar dan ook niets met paarden heeft. Maar "dat beest kan me niet ver genoeg weg zijn" , dus opzich heeft hij niets te klagen ;)

Ergens in de buurt is een station , ze zeiden dat ze me altijd wel van de trein willen halen :)

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:59

Pfff dat weet ik ook niet of je moet stoppen onderweg. Tja waarom zou je stoppen. Om hem even te laten wandelen?? Lijkt me ook niet echt super. Zou wel zorgen voor genoeg hooi onderweg.
Wel grappig van je vader dus zal hij wel in één keer door willen rijden. Wanneer gaat Muis er heen dan?

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:06

Lieset23 schreef:
Pfff dat weet ik ook niet of je moet stoppen onderweg. Tja waarom zou je stoppen. Om hem even te laten wandelen?? Lijkt me ook niet echt super. Zou wel zorgen voor genoeg hooi onderweg.
Wel grappig van je vader dus zal hij wel in één keer door willen rijden. Wanneer gaat Muis er heen dan?

Ja dat is waar, stoppen kan niet eens. Even doorbijten voor hem..vind het zo sneu, maar ik denk echt dat het uiteindelijk goed is voor hem!

Mm, zo grappig vind ik mn vader niet "...kun jij eindelijk je tijd beter besteden dan aan die knol en de kroeg in". Maar van wie heb ik muis gekregen?! Juist ja, van papa. Agh,ben super blij dat hij hem wil brengen! We gaan trouwens zondag al. Ik ga hem zo missen ;(

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:08

Foutje :o
Laatst bijgewerkt door Ambertjuhhh op 22-01-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:09

Inderdaad. Je kunt het best nu meteen actie ondernemen. beter moet je doen wat het best voor hem is.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:10

Ambertjuhhh schreef:
Inderdaad, een bloedtest. Je kunt het best nu meteen actie ondernemen.

Misschien moet je even verder lezen ;)
Ik weet al wat er aan de hand is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:43

Wat een naar nieuws! Maar ik blijf het super vinden dat je het wilde uitzoeken wat ie mankeerde en dat je hem nu nog steeds een kans geeft. Hopelijk krijgt ie het ontzettend leuk op zijn opfokplekje en knapt ie er ook van op. Succes met de reis! Ik zou overigens in 1 keer doorrijden en een hooinet ophangen en hem los in de trailer laten. Als ik met mijn merries met veulens op pad ga, laat ik het veulen ook altijd los staan. Dan kunnen ze o.a. gaan liggen als ze moe worden... In het geval van muis zou ik dat dus ook doen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:25

setteke schreef:
Misschien een goed idee om de achterbenen (kogel, sprong en knieën) op de foto te zetten?
Kost wel wat, maar dan weet je ook weer een hoop meer.
Misschien zitten er ocd's waar hij last van heeft.

Zal Setteke@ toch nog even quoten....die zat er toch niet heel erg ver naast ;)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:29

Rianneke schreef:
Wat een naar nieuws! Maar ik blijf het super vinden dat je het wilde uitzoeken wat ie mankeerde en dat je hem nu nog steeds een kans geeft. Hopelijk krijgt ie het ontzettend leuk op zijn opfokplekje en knapt ie er ook van op. Succes met de reis! Ik zou overigens in 1 keer doorrijden en een hooinet ophangen en hem los in de trailer laten. Als ik met mijn merries met veulens op pad ga, laat ik het veulen ook altijd los staan. Dan kunnen ze o.a. gaan liggen als ze moe worden... In het geval van muis zou ik dat dus ook doen...

Dankje.
Volgens mij heeft de trailer geen zeiltje achter dus los vind ik doodeng, dalijk probeert hij eruit te springen... Hij kent vaststaan, dus ik ben niet zo bang dat dat een probleem wordt voor hem. Ik mocht de trailer van de fokker lenen, hij heeft er dus al een keertje ingestaan toen ik hem op ging halen. Alleen was de reden van z'n reis voor mij toen wat leuker ;(

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:30

geerke schreef:
setteke schreef:
Misschien een goed idee om de achterbenen (kogel, sprong en knieën) op de foto te zetten?
Kost wel wat, maar dan weet je ook weer een hoop meer.
Misschien zitten er ocd's waar hij last van heeft.

Zal Setteke@ toch nog even quoten....die zat er toch niet heel erg ver naast ;)

Nee, setteke is door voor de koelkast! *\o/*

Pff, ik droomde vannacht dat ik hem op ging zoeken en Groningen maar dat ik alleen maar een gigantisch wit paard zag, ik kon hem echt nergens vinden. Was muis helemaal verschimmeld en onherkenbaar geworden... Wat een nachtmerrie :')
Laatst bijgewerkt door switt op 22-01-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:32

ik moest haar nog even in het zonnetje zetten...knap hoor Setteke@! :j

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:35

Ja, vind ik ook knap! Veel zeiden toch hele andere dingen... Als ze nu ook een goede afloop voorspelt.. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:04

Dank jullie wel, ik word er helemaal verlegen van :o .
Goede keus om hem op een rustig opfokadres te zetten en lekker op te laten groeien. Dan maar weer eens kijken.
Heel veel succes met Muis!

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:46

Hou ons wel even op de hoogte van de reis. Maar dat doe je vast wel. Persoonlijk vind ik het jammer dat het voor mij zo ver weg is anders had ik af en toe wel even willen kijken.
Maar de mensen waar hij naar toe gaat willen je misschien anders wel af en toe een foto sturen??
En ach, als je nog geen vakantieplannen hebt kun je misschien een paar weken naar het hoge noorden.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 10:22

Lieset23 schreef:
Hou ons wel even op de hoogte van de reis. Maar dat doe je vast wel. Persoonlijk vind ik het jammer dat het voor mij zo ver weg is anders had ik af en toe wel even willen kijken.
Maar de mensen waar hij naar toe gaat willen je misschien anders wel af en toe een foto sturen??
En ach, als je nog geen vakantieplannen hebt kun je misschien een paar weken naar het hoge noorden.

Ah wat aardig dat je dat wilde, dankjewel! Ik ga proberen 2x per maand erheen te gaan, is mn studenten OVkaart toch nog ergens goed voor :Y) Ze wilde inderdaad wel foto's sturen, ze begrijpen heel goed dat ik het moeilijk vind..

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:57

Hoe lang gaat de reis per OV duren dan? Maar op zich is 2 keer per maand wel te doen denk ik. Volgens mij zijn er genoeg die tijdens hun paard in de opfok niet of nauwelijks heen gaan.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:20

Lieset23 schreef:
Hoe lang gaat de reis per OV duren dan? Maar op zich is 2 keer per maand wel te doen denk ik. Volgens mij zijn er genoeg die tijdens hun paard in de opfok niet of nauwelijks heen gaan.

Ik denk dat het heen & terug zo'n 7 uur in totaal is..

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:04

Tja dan is 2 keer per maand wel genoeg. Wel mooi dat de opfok je foto's wil sturen. Dan ben je toch iets meer gerust. Ik vind het wel jammer hoor dat het voor mij niet iets dichterbij is. Had graag even willen kijken naar Muis. Maar wie weet is er nog een bokker die er vlakbij woont??