Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:47

Hé Sandra, heeft Desert nog last gehad van de wormenkuur of is het goed gegaan ? Hoop op het laatste natuurlijk. ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 13:31

Bassenqua,nee ze heeft nergens last van gehad gelukkig,althans niet zichbaar en niet liggen...pfft... ;)

merrieveulen,hier ook diverse reacties gehad op enten in de borst,ik laat het voortaan in de hals doen en Pepper de shet heeft er ook altijd last van.
Blonde is ook een keer zo ziek geweest van een enting,die begon te zwalken en viel om etc,ik ben me rot geschrokken ....maar nadat ze de volgende keer in hals geprikt werd,geen last gehad...soms rare dieren die paarden :+

en ja het is allemaal dubbel,ach ze lijken op t vrouwtje :P ,ik heb ook dingen lichamelijk wat nooit schijnt voor te komen en aangezien 1 van de beste chirurgen in NL mijn hand 20 jaar geleden wilde amputeren (ivm een soort tumor in mijn pols waar alle vaten met elkaar verbonden zijn en veel pijn en uitvalverschijnselen)en ik er nu ook nog steeds alles mee doe,tot in bepaalde hoogte, hoop ik dat we nu dan ook nog lang van haar kunnen genieten :j

StalNollie,dank je wel :o
Ik weet dat ze zo'n eetlust heeft door de pred,maar iig ziet ze er beter uit en oogt ook beter ;)
Ja ik heb haar 1e veulen nog die bij ons geboren is,haar dochter Kaylee,wordt volgende maand 5 jaar en die is er nog en gaat never nooit meer weg :')

merrieveulen

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:51

hmm ik zal dat eens voorleggen aan de DA. Nu moet ik er ook wel bijzeggen dat het afgelopen jaar wat rommelig ging, en Flicka niet goed stilstond (we waren eigenlijk met Zneddie bezig en Flicka kwam er zelf aanlopen dus die schrok zich de blubber toen ze ineens geprikt werd, niet erg handig van die DA). Dat werkt natuurlijk ook niet echt in je voordeel zullen we maar zeggen.

Tessa_Pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:10

Zooo hele topic door gelezen! Pffff. Maar goed :p fijn dat het beter gaat met je paardje(s)!!! Respect voor jou doodzettingsvermogen! En die van Desert natuurlijk!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 23:32

Tessa_Pro schreef:
Zooo hele topic door gelezen! Pffff. Maar goed :p fijn dat het beter gaat met je paardje(s)!!! Respect voor jou doodzettingsvermogen! En die van Desert natuurlijk!

dank je :D en respect voor jou om een heel topic door te worstelen :j

merrieveulen,als ze ontspannen zijn werkt het idd beter.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:14

hihi Faram en Flicka zijn wel te doen normaal, die DA is er ook best handig mee, hij gaat gewoon een praatje maken en doet het dan heel snel, de meesten staan er daarna ook bij van 'wawasda? oh nou ja, whatever het is hier gezellig...' weet je wel, zo. Maar Zneddie is bang voor vreemden meestal, dus die heeft wat extra tijd nodig. de laatste keer heeft de DA wel een kwartier met hem rondgestapt. Bij Zneddie is duidelijke, bruikbare, ondubbelzinnige lichaamstaal heel belangrijk, vandaar ook dat we bij Irwin terecht zijn gekomen. Alleen de meeste mensen gebruiken dat niet, dus dan kan het nogal een klus zijn met hem.
Gelukkig studeert mijn zusje diergeneeskunde dus over een tijdje kan zij het mooi doen, ik denk dat het dan een stuk makkelijker zal worden allemaal, omdat ze haar kennen en omdat zij ook de handigheidjes en technieken weet om een paard toch over te halen vrijwillig mee te werken. als er dan iets minder plezierigs plaatsvindt is dat voor een paard lang niet zo'n groot issue. Zneddie vergeeft op zich best maar bij vreemden voelt hij zich al snel aangevallen, ook als die vreemden voor hún idee heel normaal doen, bijv. naar hem toelopen.

Mijn oudste zus de laatste keer, die wilde gewoon in de wei naar hem toelopen, en Zneddie kwam haar kant op. Hij trapt op de rem, staart haar met grote pop-ogen aan, hélemaal verstijfd, en zet het op een lopen, haha! De keer ervoor (zaten maanden tussen die twee bezoekjes) waren de rollen omgedraaid en probeerde mijn Zned mijn zus te gaan opdrijven... mijn zus kent er verder niets van, alle signalen waarop ze reageren gaan onbewust. Faram en Flicka gaan daarmee om zoals de meeste paarden, 'het zal wel'. Zneddie leest mensen echt zoals hij paarden zou lezen, en omdat veel mensen zich niet bewust zijn van het feit dat een paard van nature heel andere signalen gebruikt, kan dat dus zulke situaties opleveren.

leuke is wel dat, wanneer je het wél begrijpt, je samenzijn met de paarden, in alles wat je doet, een extra dimensie krijgt. je kunt dan veel dieper gaan.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:21

Heel soms kan je nog zo positief in het leven staan en hoop hebben...maar als je dan zoals wij vandaag de uitslag van Desert per post binnen krijgen,moet je je misschien wel afvragen of het niet eerlijker is naar je paard toe om eens niet positief te zijn en gewoon genieten en ingrijpen als het lijden gaat worden....
Nu heb ik alles op schriftelijk op een rijtje gekregen,in nog niet helemaal menselijke taal :+ maar als ik zie wat er allemaal nog meer uit de scan is gekomen,buiten wat ze al had,denk ik dat ik maar eens realistisch moet zijn, het is niet niets alles op een rij -O- en genieten van ons meisje zolang ze er nog is op een waardige manier......

bah fiets... ;(
wat kan je je soms machteloos voelen, morgen deze uitslag maar eens bespreken met de dierenartsen die komen voor Wynn zijn welkoms-overlevingsfeestje.....misschien dat ik het verkeerd zie,maar ook bij prognose staat: op termijn ongunstig.... -O-

Ik ga er voor om Desert een zo goed mogelijk bestaan te geven,maar ze wordt geen proefkonijn....ik denk dat wij voor t uiterste zijn gegaan,maar ik ben er even goed ziek van......

Als ik morgen de menselijke uitleg nog heb gehad,zet ik het hier wel neer deze week,het hele rijtje.....
we kunnen er alleen maar leren van met zijn allen denk ik ;)

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:49

-O- :(:) :(:) :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:19

pffffff dit is niet wat we wilde horene :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:23

|( %) -O- :n :(:) :(:) :(:)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:31

:(:) :(:) :(:)

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:57

:\ wat een rotnieuws :(:)

Je houd er, onbewust , natuurlijk wel rekening mee maar om het dan zo zwart / wit op papier te zien....... :\

En gelijk heb je, ze is geen proefkonijn ondanks dat ze er veel van kunnen leren.
Dat verdiend ze niet en zolang ze nog zonder pijn bij jullie mag zijn heeft ze toch nog een paardwaardig leven.

Sterkte en ik knuffel je morgen wel effe in het echie :(:) :(:) :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:12

owww, san dat is niet zo mooi, telkens hoop je tóch dat het zal meevallen he :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:30

Oke san, ik snap in zwart op wit is het heftig.
maar als iemand kan kijken naar haar beesten en een zesde zintuig heeft voor het wel of niet prettig voelen van haar paardjes dan heb jij al zo vaak gelijk gehad. Dat ik er echt voor de volle 100% in geloof dat je weet wanneer het ver genoeg is geweest en wanneer het is ,tot hier en niet verder.
:(:) :(:) :(:) ( dit is echt positief bedoelt en als hart onder de riem)

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:31

.... :(:) :(:) :(:) :(:) -O-

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:37

jeetje dit had ik even neit meer verwacht na alle positieve dingen
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:56

jeetje TS :(:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:21

oh San wat erg!!! :(:)
Ik ben het wel met Esje eens, dat je desondanks niet aan je gevoel voorbij moet gaan. Zoals je de laatste tijd schreef, heeft Desert nog zoveel goede momenten, en zolang die de moeite waard zijn en ze zelf nog kan en vooral, als ze zelf nog wil... Maar ik snap je denken, er is een grens aan.
Wat je zelf al zegt is denk ik ook het enige eerlijke en juiste, gewoon genieten van alles wat nog komt en kan, en als de tijd komt, ingrijpen.
Hopelijk zijn de andere DA's nog enigszins positief, het lijkt me zó moeilijk. op termijn ongunstig is natuurlijk een klap in je gezicht, maar termijn kan heel veel betekenen. vertrouw op jezelf, ik ben ervan overtuigd dat jij heel goed kunt bepalen wat je paardje nodig heeft, zelfs dat allermoeilijkste.
Mijn PB box is ook open hoor! :(:)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:54

:(:) Zo, ik ben ook helemaal op de hoogte. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, en ik ben blij om te lezen dat er nog meer mensen zijn die alles voor hun maatjes doen. Ik hoop dat het nog heel lang dragelijk blijft voor haar en jullie nog heel lang van haar mogen genieten. En denk zo, het is heel zeldzaam wat ze heeft, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Luister goed naar je gevoel, dat heeft je gebracht tot waar je nu bent!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:09

Pfff San heftig hele dikke knuf :(:) :(:) :(:) voor jullie en desert!
Jij weet als geen ander tot hoever je kunt en wilt gaan in het belang van Desert!
Hopelijk hoef je die keus nog lang niet te maken heel veel sterkte!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:10

Niet leuk...sterkte...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:51

Tjee, Heftig! Ik ken je helemaal niet, maar uit je verhalen kan ik wel opmaken dat jij heel veel op je gevoel afgaat. Blijf dat vooral doen en geniet van haar zolang je kunt. Veel sterkte en een virtuele knuffel!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 11:47

Desert is weer slecht vanmorgen,ik ga zo de da bellen....
pffft kost me 10 jaar van mijn leven dit.....

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:00

:(:) :(:) :(:)

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:13

oliebol zeg ....... ;( :(:)