Bomba schreef:We hebben haar net aan de longe gehad, met z'n tweeën. Ze draafde heel braaf haar rondjes, maar op een gegeven moment bokte ze en toen verloor ze haar balans en ging ze onderuit. Ze viel en stond wat klunzig op, verder niks aan de hand. Alleen opvallend is dat het oogwit na het draven roder werd.
Ik weet niet hoe dat bij een normaal paard is, want ik let daar dus echt nooit op. Maar bij haar viel het me direct op. Toen we stopten werd het oogwit direct weer witter.
Dat rode van het oog na het draven herken ik ook, mijn paard is al jaren volledig blind en longeer ik daarom ook niet meer. Stappen gaat goed, maar zodra we gaan draven dan wel galopperen wordt zijn oogwit roder en roder. Dus longeren doe ik niet meer. Ik denk dat inderdaad met de doorbloeding te maken heeft.
Maar je moet gewoon veel doen met dit paard, in de zin van wandelen en dergelijke. Stel dat het permanent is (in het slechtste geval), dan is ze in ieder geval overal aan gewend. Mijn paard is nergens bang voor, kan zonder zadel/hoofdstel langs traktors, grote vrachtwagens en schrikt nergens van. Heb er een super paard aan. Heb zelfs met hem gezwommen in de zee.