Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EstherHegt schreef:Ook ik heb met nogal wat kwakzalvers te maken gehad, zelfs ongevraagd. Toen mijn paard vocht voor haar leven op de kliniek stonden ze in de rij, we moeten maar stoppen met de antibiotica etc. Mijn broer is overleden omdat door de kwakzalverij een juiste diagnose uitbleef en juiste medicatie, het lichaam is zelfs in beslag genomen, dat betekent ook dat je lang moet wachten en geen afscheid kunt nemen, na sectie in Rijswijk bleek dat er een erfelijke aandoening is waarvoor nu meerdere familileden medicijnen slikken.
Citaat:Nickalthena: Wat nu als er echte problemen zijn, je paard bijvoorbeeld een operatie nodig heeft en er geen DA te vinden is op die 9 eilanden ?
IK zou als ik dat alleen al wist zeker geen paard gaan houden op zo'n eiland, maar dat is MIJN keus.
IK zou dit zelfs niet doen als ik de nodige plantenkennis bezat, want ik weet nu al dat ook planten/kruiden geen wondermiddelen zijn en alles kunnen oplossen.
Citaat:Papagroom: het voeren van look is een beproefd ontwormings middel.....echter....bij paarden met een maagzweer...of gevoeligheid/aanleg hiervoor erg gevaarlijk....look zorgt namelijk dat de bloedplaatje veranderen...zeg maar inactief worden,en geeft dus stollings problemen...een paard met een maagzweer,zou hier dus een maagbloeding van kunnen krijgen,let wel...ik zeg zou kunnen krijgen....
het voeren van look is een beproefd ontwormings middel.....echter....bij paarden met een maagzweer...of gevoeligheid/aanleg hiervoor erg gevaarlijk....look zorgt namelijk dat de bloedplaatje veranderen...zeg maar inactief worden,en geeft dus stollings problemen...een paard met een maagzweer,zou hier dus een maagbloeding van kunnen krijgen,let wel...ik zeg zou kunnen krijgen....
Citaat:Nickalthena: Mag ik nog wel vragen welke look je gebruikt ? er zijn namelijk nogal wat soorten en ik wil er achter komen wat de werkzame stoffen zouden kunnen zijn.
Een 2de vraag waar ik toch mee zit....
Ik vermoed dat je door het geven van die wortel/look en uhhh...(moet ik terug kijken wat er nog meer in zat...) een voor wormen onprettige leef omgeving creeert in de maag en daarmee het wormen bestand in bedwang houd ?
Heb je dan ook onderzocht wat dit doet voor je paard ?
Want dit is dan natuurlijk voor je paardenmaag ook niet een natuurlijke basis lijkt me.
Zoals ook de reguliere wormmiddelen niet goed zijn voor het paard... vraag ik me dit bij look ook af.
Het lijkt me nu niet een kruid/plantsoort die de paarden in de natuur ook aten/eten (maar dat heb ik nog niet bekeken)
merrieveulen schreef:nou en dan vooral knoflook olie, en die snippers ook! hier op stal worden beiden wel gebruikt, en men vindt het raar dat het paard de snippers laat liggen en de brokken eruit vist.
maar goed, ik vind het dus sowieso bizar, bepaalde dingen die in de eerste de beste paardenwinkel te krijgen zijn. geldt een slofteugel of heftig bit, geadviseerd door dat aardige kauwgom-kauwende meisje van de winkel die het paard nooit gezien heeft, ook als kwakzalverij?
sanne83 schreef:Naar mijn idee heb je bij jou verhaal te maken met iemand die reguliere zorg wil onthouden en dat is een geheel ander verhaal.
Balada schreef:@abiola: ik vrees dat er genoeg mensen zijn die maar dingen kopen op aanraden van een winkelmeisje.... of zelf op internet, want het paard loopt toch niet zoals het hoort....