Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chaos schreef:Daar doelde ik ook niet op. Er word gezegd dat de enting pertinent niet werkt. Dat weten zelfs DA's niet zeker van, komen zo veel factoren bij kijken. Ik heb hetzelfde aangeraden als jij.
Christiene schreef:flink balen als je daar een drachtige merrie hebt,.. gaat dat ook nog mis, als dat die vorm is tenminste.
hanny_jelke schreef:Christiene schreef:flink balen als je daar een drachtige merrie hebt,.. gaat dat ook nog mis, als dat die vorm is tenminste.
wat ik heb gehoord zijn er in die omgeving nog meer stallen vermoedelijk besmet (2 stuks) als dit zeker is zal dit ook wel openbaar gemaakt worden.
paarden krijgen verlamings verschijnselen en merrie's die drachtig zijn verwerpen hun veulen waneer ze door het virus besmet worden.
Maggie_Eddy schreef:Ik kom even binnen vallen, er is mij gevraagd door een pensionklant van De Diervoort, te melden dat ook daar GEEN besmetting is, maar dat ook zij de deuren gesloten houden uit voorzorg. De lessen zijn ook afgezegd, om alles maar te voorkomen. Dit geldt ook voor de Bullenkamp. Ook kan ik vast melden dat St Frans en Arts ook nog vrij zijn, maar wel ook geen paarden van buitenaf toestaan of paarden van het terrein laten gaanSorry als ik dubbele info geef, maar dit kan liever een keer te veel gezegd zijn dan te weinig
Naomi_Star schreef:hanny_jelke schreef:wat ik heb gehoord zijn er in die omgeving nog meer stallen vermoedelijk besmet (2 stuks) als dit zeker is zal dit ook wel openbaar gemaakt worden.
paarden krijgen verlamings verschijnselen en merrie's die drachtig zijn verwerpen hun veulen waneer ze door het virus besmet worden.
Hou nou eens op met dat gedoe over die vermoedelijk besmette stallen. Je zaait alleen maar paniek. Zeg het dan alleen als je het zeker weet. Iedereen denkt dat er daar meerdere stallen besmet zijn omdat die staleigenaren gewoon zo verstandig zijn om de stal op slot te gooien en niemand meere toe te laten. Ik kan dat alleen maar waarderen!
colette_007 schreef:Uhm vandaag even uitleg gehad over virus. Gezien de lichte paniek hier:
- meeste paarden vezitten virus maar komt pas tot uiting bij zwakkere weerstand of koude winters
- er zijn verschillende varrianten het type 1 zorgt voor de abortussen.
- is overdraagbaar via lucht en paard-paard
- via mens niet overdraagbaar (natuurlijj wel als je langs bv neus gaat mt je mauw en neteen bij de buurman ook weer dan zou het theoretisch kunnen).
- mbt vaccin is er, hoe en wat met werking ervan weet ik niet.