pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:51

Heb je al wat van de verzekering gehoord?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:36

nee nog niks gehoord wel die eigenaren van de honden nog even laten weten hoe het ging enzo en vandaag sturen we de rekeningen op;)moeten alleen nog 2(volgens mij 2) rekeningen binnenkomen dus die sturen we nam denk dat we dan wel wat horen;)

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:46

OMG sanne!!
Ik hoorde het al van Katherina, maar wat ziet het eruit zeg!
Arme Ziekie hopen dat het allemaal netjes geneest.

(heb niet het hele topic doorgelezen)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:25

De site die genoemd werd is van mijn vader en daar kun je veilig Mesitran bestellen. Het is onzin van je dierenarts te zeggen dat er niks op mag, geen spray, geen zalf... Een ontstoken wond kan zichzelf niet genezen, dus daar zal je toch wat op moeten doen.
Als je hier Mesitran opsmeert heb je binnen twee weken zeker al een groot verschil, gegarandeerd.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:49

de wonden zijn eigenlijk al helemaal genezen, moet nog steeds eens foto's plaatsen maar heb momenteen zo weinig tijd dat ik mijn pony's alleen sochtends in het donker zie en zodra ik thuis kom is het ook weer donker dus dat wordt dan het weekend dan kunnen jullie zien hoe mooi het is genezen, heb er verder niks opgedaan alleen goed schoongehouden, valt me heeeel erg mee hoe de grootste wond eruit ziet is echt heel mooi genezen zit al littekenweefsel op dat is wel helemaal wit denk dat dat ook zo zal blijven maar ik had het een stuk erger verwacht!wel staat haar neus nog steeds scheef denk dat dat wel zo blijft haha:P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:59

Gelukkig maar dat alles zo goed genezen is, anders was je mooi klaar geweest.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:43

Wat fijn dat de genezing nu zo voorspoedig gaat! Over haar neusje: er is nog steeds kans dat het kan rechttrekken hoor! Ben benieuwd hoe haar neusje er over 3-6 maanden uitziet!
Ze is wel echt supermooi zeg, wat een mooie foto met jou galopperend over het strand. :~

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:44

Dit zijn 2 foto's van ongeveer een week geleden, ziet er nu nog beter uit =D
(helaas niet zo'n goeie foto's maar denk dat de vooruitgang in ieder geval goed te zien is!

Afbeelding
Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:52

Ziet er goed uit Sanne, fijn voor jouw en de pony. Maar wat een gedoe zeg.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:13

Dat ziet er inderdaad al heel netjes uit. Gelukkig maar..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:03

Ik vind het heel snel genezen hoor! Voor de gaten die erinzaten.. jee geweldig!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:36

Even een laatste update haha(A)was het topic een beetje vergeten!
Ziekie is helemaal genezen en hoe!!!
dit is hoe links er nu uit ziet
Afbeelding
als je het niet weet dan zie je er niks meer van!!

haar neusje staat nog wel een beetje scheef maar dat is dan alles!
wel is ze erg gevoelig op haar buik waar ze ook een bijtwond had maar ben ik nu rustig aan aan het werken!
als we honden tegenkomen raakt ze wel een beetje in de stress maar ze zal er niet vandoor gaan oid dus ook dat valt erg mee!!!onze honden mochten laatst mee de wei in en die konden we er snel weer uit halen want Ziekie zet meteen de aanval in:P logisch natuurlijk!!

maarja ben heel blij dat het allemaal goed is gekomen!!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:56

Zo, dat is echt fijn dat ze zo goed hersteld is! Ik vond die perforatie in de wang er toch wel erg naar uitzien, maar gelukkig toch goed gekomen. Zie je er nog een klein wit plekje van (zo lijkt het op de foto)?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:06

hee wat goed!! Ja je ziet wat plekjes nog waar geen haar op zit, maar vereder.. helemaal top! Wel ben ik benieuwd hoe het eruitziet als ze dr zomer vaggie heeft.
Haar reaktie is idd begrijpelijk!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:35

Da´s mooi geworden, je ziet er inderdaad bijna niets meer van. Super!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:41

ik ben ook wel benieuwd naar haar zomervachtje.

Is het met de verzekering goed geregeld?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:34

Wauw, wat ziet ze er fantastisch uit!!
Gefeliciteerd hoor.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 09:08

ja je ziet idd nog een klein wit plekje en onderaan haar hoofd ook maar valt bijna niet op=D
ja alles is goed geregeld en betaald gelukkig!!in maart toch nog meedoen aan een keuring en kijken hoe ze over dat scheve neusje denken!bedankt allemaal!

WodanFeddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:56

ZiekieLove schreef:
hooooiii,

gister is mijn shetlandmerrie aangevallen door 2 honden...de honden zijn onder het hek door de wei in gekropen(ik heb een flink hekwerk eromheen staan maar ze hebben het wat omhooggeduwd en zich er onderdoor gegraven)en hebben mijn pony flink toegetakeld...de linkerhelft van haar hoofd is opengescheurd, het vel hing er wat bij, over haar hele lijf is wel een wond te vinden waaronder wat 'kleine' sneetjes maar ook flinke bijtwonden...meteen de veearts gebeld en terwijl we daarop hebben gewacht de honden gevangen en in het stalletje gestopt...de grote wond op de linkerkant van haar hoofd was te erg om gehecht te worden(te gerafeld)en het loshangende vel is eraf geknipt nadat ze was verdoofd.2 andere wonden zijn gehecht en de rest moet met behulp van goede verzorging zelf gaan helen, ook is er een stuk uit haar kauwspier gebeten waardoor ze in de toekomst wel wat stijfjes zal eten maar dit zal verder geen problemen geven.

vandaag is de veearts weer geweest, zalf gekregen voor de grootste wond en weer antibiotica toegediend.
na het bezoek van de veearts kwam ik erachter dat de grote wond echt tot in haar mond gewoon open is!
ik zag ineens wat gras uit de wond komen, dus dat eruit gehaald, mijn buurman heeft haar voorzichtig in de mond gekeken en kon via de wond door een klein gaatje gewoon naar buiten kijken..dus morgen weer de veearts bellen want weet niet of dat vanzelf kan helen, vraag me af of iemand daar ervaring mee heeft??
de veearts had dit nog niet gezien..moet zeggen dat het ook niet te zien was hoor, ik zag het nu puur omdat het gras ineens uitstak en mijn buurman zo aardig was om even mee te kijken.

ze eet gelukkig goed en met haar pijnstillers is ze ondanks alles toch vrolijk. raar om te zien dat als ze drinkt je ook echt druppeltjes water door de wond weer naar buiten ziet komen.. ben natuurlijk ontzettend geschrokken gister, maar zolang ze geen flinke infecties krijgt is er geen levensgevaar en met de pijnstillers heeft ze gelukkig ook niet veel last.

we krijgen het vergoed via de eigenaren van de honden, maar ik vroeg me dus ook nog af hoe dat zit met waardevermindering van de pony..het is een stamboek shetlandmerrie, nog maar 1 2e premie(en nog 1 veulen maar die komt er zoiezo wel)verwijderd van haar kroon predikaat maar met de wond die ze nu heeft en het litteken wat dat gaat worden zie ik dat somber in dus de keuringscarriere is dan denk ik zoiezo voorbij...daarbij zit de wond op een plaats waardoor het imo ook niet mogelijk is om haar ooit nog een bit in te hangen, waardoor het koetsen er denk ik ook niet meer in zit(de pony is nog niet beleerd voor de koets was er wel mee bezig)
kun je daar ook een schadevergoeding voor krijgen?
ja en dan nog wat ik al had gemeld die wond die doorloopt tot in haar mond, ik bel morgen toch de veearts dus dan krijg ik daar ook wel informatie over, maar ben toch alvast benieuwd of er hier iemand is die daar wat meer vanaf weet, of dat vanzelf geneest of toch gehecht moet worden(als dat al mogelijk is)?

sorry voor een heel verhaal haha alvast bedankt als je de moeite hebt genomen om het helemaal te lezen;)
ik kan evt wel foto's van de pony plaatsen(in een link uiteraard want een prettig gezicht is het niet)

Groetjes!

Arm beest, ik vind het heel knap dat je hetze hebt gelost met de mensen. Die mensenhandel de honden zullen er best wel een schuldgevoel over hebben gehad"

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:02

ja ben ook heel blij dat alles goed is gekomen, ziekie is wel nog steeds bang voor honden maar gelukkig gaat het met onze eigen honden nu best wel goed zolang er een hek tussenzit!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:50

Heb je nu al je kosten vergoed gekregen?

Zijn de lidtekens ook "mooï" geworden nu ze in haar zomervacht zit?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:12

beterschap voor je pony :+:

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 17:05

Ja alles vergoed gekregen gelukkig!!
moet zegge dat je alle littekens nu wel n stuk beter ziet nu ze uit d'r vacht is, zal morge weer ns n foto maken, maar je ziet t eigenlijk alleen als je weet waar ze zitten of als je echt heel goed kijkt dus het valt me allemaal nog mee!!wel heeft ze nog steeds 'n scheve neus:P