Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZiekieLove schreef:hooooiii,
gister is mijn shetlandmerrie aangevallen door 2 honden...de honden zijn onder het hek door de wei in gekropen(ik heb een flink hekwerk eromheen staan maar ze hebben het wat omhooggeduwd en zich er onderdoor gegraven)en hebben mijn pony flink toegetakeld...de linkerhelft van haar hoofd is opengescheurd, het vel hing er wat bij, over haar hele lijf is wel een wond te vinden waaronder wat 'kleine' sneetjes maar ook flinke bijtwonden...meteen de veearts gebeld en terwijl we daarop hebben gewacht de honden gevangen en in het stalletje gestopt...de grote wond op de linkerkant van haar hoofd was te erg om gehecht te worden(te gerafeld)en het loshangende vel is eraf geknipt nadat ze was verdoofd.2 andere wonden zijn gehecht en de rest moet met behulp van goede verzorging zelf gaan helen, ook is er een stuk uit haar kauwspier gebeten waardoor ze in de toekomst wel wat stijfjes zal eten maar dit zal verder geen problemen geven.
vandaag is de veearts weer geweest, zalf gekregen voor de grootste wond en weer antibiotica toegediend.
na het bezoek van de veearts kwam ik erachter dat de grote wond echt tot in haar mond gewoon open is!
ik zag ineens wat gras uit de wond komen, dus dat eruit gehaald, mijn buurman heeft haar voorzichtig in de mond gekeken en kon via de wond door een klein gaatje gewoon naar buiten kijken..dus morgen weer de veearts bellen want weet niet of dat vanzelf kan helen, vraag me af of iemand daar ervaring mee heeft??
de veearts had dit nog niet gezien..moet zeggen dat het ook niet te zien was hoor, ik zag het nu puur omdat het gras ineens uitstak en mijn buurman zo aardig was om even mee te kijken.
ze eet gelukkig goed en met haar pijnstillers is ze ondanks alles toch vrolijk. raar om te zien dat als ze drinkt je ook echt druppeltjes water door de wond weer naar buiten ziet komen.. ben natuurlijk ontzettend geschrokken gister, maar zolang ze geen flinke infecties krijgt is er geen levensgevaar en met de pijnstillers heeft ze gelukkig ook niet veel last.
we krijgen het vergoed via de eigenaren van de honden, maar ik vroeg me dus ook nog af hoe dat zit met waardevermindering van de pony..het is een stamboek shetlandmerrie, nog maar 1 2e premie(en nog 1 veulen maar die komt er zoiezo wel)verwijderd van haar kroon predikaat maar met de wond die ze nu heeft en het litteken wat dat gaat worden zie ik dat somber in dus de keuringscarriere is dan denk ik zoiezo voorbij...daarbij zit de wond op een plaats waardoor het imo ook niet mogelijk is om haar ooit nog een bit in te hangen, waardoor het koetsen er denk ik ook niet meer in zit(de pony is nog niet beleerd voor de koets was er wel mee bezig)
kun je daar ook een schadevergoeding voor krijgen?
ja en dan nog wat ik al had gemeld die wond die doorloopt tot in haar mond, ik bel morgen toch de veearts dus dan krijg ik daar ook wel informatie over, maar ben toch alvast benieuwd of er hier iemand is die daar wat meer vanaf weet, of dat vanzelf geneest of toch gehecht moet worden(als dat al mogelijk is)?
sorry voor een heel verhaal haha alvast bedankt als je de moeite hebt genomen om het helemaal te lezen;)
ik kan evt wel foto's van de pony plaatsen(in een link uiteraard want een prettig gezicht is het niet)
Groetjes!