Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:32

Over het filmpje kan ik kort zijn: ik vind het schokkend en pure mishandeling. Als je goed kijkt, dan zie dat deze man bij dit paard aanvankelijk normale reflexen uitlokt, die hij verklaart als pijn. Daarna volgt er willekeurig geprik met uiteraard voorspelbare stress bij het paard. Daarna lokt hij zeer snel achter elkaar spierreflexen uit, die heftiger zijn dan normaal, omdat het paard gestresst is. Hierbij treedt het neurologisch normale verschijnsel van uitdoving op. En voila het paard reageert (tijdelijk) niet meer op de normale prikkels (die hij overigens inderdaad ook nog anders uitvoert dan de 1e keer). Dus deze man lijkt wel iets te weten van normale fysiologie en maakt daar gruwelijk misbruik van. De hals en nekbuigingen zijn m.i. niet zonder risico op schade..

Wat betreft algemene alternatieve geneeswijzen: bij onderzoeken van behandelingen in de reguliere (dier)geneeskunde is een duidelijk positief behandelingseffect aantoonbaar, dat ook reproduceerbaar is. Bij het onderzoeken van het effect van alternatieve geneeswijzen volgens dezelfde methodologie (dubbelblind, random controlled) is dit effect nog nooit aangetoond. Placebo-effect komt trouwens bij beide methodes voor. Zolang het effect van geneeswijzen niet aantoonbaar is, hoeft het voor mij persoonlijk niet. Als iets zo goed helpt is het toch een kleine moeite om dit aan te tonen??

Bij sommige alternatieve methodes is het "baat het niet dan schaadt het ook niet", maar bij een aantal is dat zeker niet zo... Alternatieve genezers (geen (dieren)artsen) zijn daar bij ook nog eens heel moeilijk aansprakelijk te stellen voor eventuele schade. Dus bezint eer gij begint!

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:37

Dorino schreef:
Over het filmpje kan ik kort zijn: ik vind het schokkend en pure mishandeling. Als je goed kijkt, dan zie dat deze man bij dit paard aanvankelijk normale reflexen uitlokt, die hij verklaart als pijn. Daarna volgt er willekeurig geprik met uiteraard voorspelbare stress bij het paard. Daarna lokt hij zeer snel achter elkaar spierreflexen uit, die heftiger zijn dan normaal, omdat het paard gestresst is. Hierbij treedt het neurologisch normale verschijnsel van uitdoving op. En voila het paard reageert (tijdelijk) niet meer op de normale prikkels (die hij overigens inderdaad ook nog anders uitvoert dan de 1e keer). Dus deze man lijkt wel iets te weten van normale fysiologie en maakt daar gruwelijk misbruik van. De hals en nekbuigingen zijn m.i. niet zonder risico op schade..

Helemaal mee eens. Zo moeilijk is het niet om de reflexen in de rug en op de achterhand te activeren. Hij beweert waarschijnlijk dat hij de meridianen heeft geprikkeld, terwijl het paard van de pijn endorfinen heeft aangemaakt en dus minder reageert. Ik heb nog nooit zoiets vreselijks gezien!

Hoe heet deze beul? (mag ook via pb)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:05

Dorino schreef:
Alternatieve genezers (geen (dieren)artsen) zijn daar bij ook nog eens heel moeilijk aansprakelijk te stellen voor eventuele schade. Dus bezint eer gij begint!

Sommige alternatieven genezer zijn tevens afgestudeerd regulier dierenarts :j Mijn voorkeur gaat hier toch ook wel naar uit zodat je in ieder geval weet dat ze een goede medische basis hebben.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 23:15

A_mieke schreef:
Dorino schreef:

Helemaal mee eens. Zo moeilijk is het niet om de reflexen in de rug en op de achterhand te activeren. Hij beweert waarschijnlijk dat hij de meridianen heeft geprikkeld, terwijl het paard van de pijn endorfinen heeft aangemaakt en dus minder reageert. Ik heb nog nooit zoiets vreselijks gezien!

Hoe heet deze beul? (mag ook via pb)

de naam is in dit topic al meerdere malen genoemd...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:16

Readers. Tja. Ik vind er niet zo veel van to be honest.

Ik ga wel eens per 2 jaar ofzo met een paard en mezelf naar Harry Hoevers. Hij noemt zichzelf kwakzalver omdat hij verder geen DA diploma's heeft, haha. Lekker nuchter. Hij kan een soort van readen, ik weet niet hoe hij het zelf noemt. Maar hij wist dingen over mij en mijn paard te vertellen die niemand wist, en ik was heel sceptisch dus toen hij waarheden en feiten vertelde kon ik niet anders dan hem geloven. :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:11

Chaos schreef:
Readers. Tja. Ik vind er niet zo veel van to be honest.

Ik ga wel eens per 2 jaar ofzo met een paard en mezelf naar Harry Hoevers. Hij noemt zichzelf kwakzalver omdat hij verder geen DA diploma's heeft, haha. Lekker nuchter. Hij kan een soort van readen, ik weet niet hoe hij het zelf noemt. Maar hij wist dingen over mij en mijn paard te vertellen die niemand wist, en ik was heel sceptisch dus toen hij waarheden en feiten vertelde kon ik niet anders dan hem geloven. :j

Misschien heeft tie een account op bokt en heeft tie in je profiel zitten snuffelen..........?

Sommige readers zijn Raders. :j

Chaos

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:18

Nee hoor. Niet zulke dingen. We kennen Harry al jaren. Iedereen in de regio kent Harry al jaren.
Het is een aparte man maar heeft een hoop mensen die dankbaar gebruik maken van zijn gave. Hij combineert het readen met kraken en fysio-dingen. Heel interessant en het werkt super voor paarden en zo af en toe behandelt hij mensen. :j Ook word hij regelmatig gevraagd op gerenommeerde stallen, ook die kunnen niet vertellen wat hij doet, maar wat het ook is, het werkt. :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:40

Ik had een slijmbeurs onsteking,mijn dochter autistisch.Dat werkte zo goed dat ik het ook ben gaan leren, ik heb ook Bokkers een sessie gegeven die zijn er erg over te spreken.Laatst nog een hond met een versleten rug gedaan.Is daar na erg goed gegaan.Hij had veel minder pijn,hij ging ook zijn voor poten te veel belasten, dat doet hij ook niet meer.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:04

@papagroom

Omdat mijn vraag kennelijk gemist is kopieer ik even een deel van mijn vorige post:
maura schreef:
Wat ik me afvraag is of het filmpje is geplaatst met medeweten en toestemming van de persoon die er op staat en de eigenaar van het paard? Ik zie niet zo goed welke meerwaarde dit filmpje heeft voor een discussie over niet-reguliere therapievormen. Ik zie wel een discussie en veroordeling ontstaan over iemand die ik niet ken, die niet in de gelegenheid is zijn werkwijze toe te lichten, die mogelijk niet weet dat hij hier openbaar besproken wordt maar die wel met naam en herkenbaar in beeld tig keer gekopieerd hier staat. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd niet zo netjes.

Voor de duidelijkheid: ik word ook niet blij van wat er op het filmpje te zien is. Alleen krijg ik een beetje het gevoel dat deze (zoveelste) discussie over 'alternatieve' therapieën eigenlijk bedoeld is om een specifieke persoon ter discussie te stellen. Als dat zo is, open dan gewoon een topic over die persoon. Als dat niet zo is, laat dat filmpje dan weg. Ik kan ook wel een filmpje van een waardeloze instructeur die beginners met een slofteugel laat rijden gaan plaatsen om de kwaliteit van zelfstandig werkende instructeurs ter discussie te stellen. Beetje onzinnig toch?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:05

Chaos: Is dat niet een Duitser? :+

Zelf ga ik ook naar Bert van Middendorp! Schijnt ook goed te helpen bij paarden, maar dat heb ik (nog) niet laten doen!
Het zijn de kosten iig niet dacht 10 euro per behandelend dier/persoon.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:14

marleen_usar schreef:
Ik had een slijmbeurs onsteking,mijn dochter autistisch.Dat werkte zo goed dat ik het ook ben gaan leren, ik heb ook Bokkers een sessie gegeven die zijn er erg over te spreken.Laatst nog een hond met een versleten rug gedaan.Is daar na erg goed gegaan.Hij had veel minder pijn,hij ging ook zijn voor poten te veel belasten, dat doet hij ook niet meer.

Ik heb zelf ook 2 weekend cursussen gedaan..Helaas vind ik het erg moeilijk om met mijn eigen dieren te doen,maar in de dagelijkse omgang lukt het me wel zon beetje om ze beter te begrijpen.Het kan heel nuttig zijn als je dier iets heeft om wat meer duidelijkheid te krijgen door het aan het dier te vragen..

Doe jij alleen communiceren of ook een healing erbij?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:15

maureen schreef:
Wat deze man doet valt voor mij niet onder alternatieve behandelingen maar kwakzalverij :( Wat een onzin, als je alleen al kijkt hoe hij zogenaamd laat zien dat het drukken op de rug geen pijn meer doet, kijk eens hoe hij duikt in zijn eigen schouders i.p.v. druk geeft op de rug, pure nepperij. De manier ook hoe hij het paard met kracht laat inbuigen en hem compleet scheef drukt, triest.....
Hij beweert op zijn eigen facebook een veterinare opleiding te hebben gedaan maar er staat niet bij aan welke universiteit....http://de-de.facebook.com/people/Tilen- ... 32?sk=info
Hij doet mij denken aan toen járen geleden dhr.Sidorak op mijn oude stal kwam en een lezing gaf en alle paarden onderzocht. Stuk voor stuk moesten ze állemaal met hem mee voor zijn speciale behandeling met één of ander zigeuner smeerseltje wat brandwonden veroorzaakte...Hij drukte ook zo leuk op de reflexpunten en volgens mij waren er 10 mensen van die stal gek genoeg om hun paard naar Friesland te brengen en te laten behandelen (ook nog eens voor toen 100 gulden per dag) Heb er geen één paard opgeknapt vandaan zien komen, wel gestressed en met nare plekken en ik werd meewarig aangekeken dat mijn paard niet "meemocht" van mij....
Ben in plaats daarvan bij Laarakker, holistische afgestudeerde DA gegaan die het dier met 3 pijnloze behandelingen beter voor elkaar had als al die andere paarden bij elkaar...daarbij was het hele verhaal wat bovengenoemde te melden had bij mijn paard totaal niet aan de orde :D
Moraal van dit verhaal :D gebruik je gezonde verstand en laat je niet gek maken. Opleiding etc. geeft toch wel even wat meer houvast en achtergrond, en zoals ook iemand eerder al aangaf is een osteopaat afgestudeerd en eerst fysiotherapeut geweest, anders mag je jezelf niet zo noemen ;) Dus daar durf ik gerust heen te gaan.

Helaas ken ik die kerel, beter dan ik zou willen! Je hebt je paard wel weer meegekregen begrijp ik? Want ook dat was wel eens een probleem.. Mensen, als jullie die naam horen van iemand, NIET AAN BEGINNEN!! Momenteel zit hij in Frankrijk.

On topic: Ik heb het filmpje ook niet kunnen afkijken.. Ik vind dit heel naar!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:38

Ik doe er Reconnective healing bij,dat is een helende en genezende energie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:41

Maar hoever ga jij? Ben jij van mening dat jij mensen/dieren met kanker kunt genezen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:03

maura schreef:
@papagroom

Omdat mijn vraag kennelijk gemist is kopieer ik even een deel van mijn vorige post:
maura schreef:
Wat ik me afvraag is of het filmpje is geplaatst met medeweten en toestemming van de persoon die er op staat en de eigenaar van het paard? Ik zie niet zo goed welke meerwaarde dit filmpje heeft voor een discussie over niet-reguliere therapievormen. Ik zie wel een discussie en veroordeling ontstaan over iemand die ik niet ken, die niet in de gelegenheid is zijn werkwijze toe te lichten, die mogelijk niet weet dat hij hier openbaar besproken wordt maar die wel met naam en herkenbaar in beeld tig keer gekopieerd hier staat. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd niet zo netjes.

Voor de duidelijkheid: ik word ook niet blij van wat er op het filmpje te zien is. Alleen krijg ik een beetje het gevoel dat deze (zoveelste) discussie over 'alternatieve' therapieën eigenlijk bedoeld is om een specifieke persoon ter discussie te stellen. Als dat zo is, open dan gewoon een topic over die persoon. Als dat niet zo is, laat dat filmpje dan weg. Ik kan ook wel een filmpje van een waardeloze instructeur die beginners met een slofteugel laat rijden gaan plaatsen om de kwaliteit van zelfstandig werkende instructeurs ter discussie te stellen. Beetje onzinnig toch?

Filmpje is door hemzelf op you tube geplaatst,en is slechts als slecht voorbeeld op dit topic geplaatst....als je mijn posts leest ,had je kunnen zien dat wazige types in het algemeen het onderwerp van dit topic is,en niet hem in het bijzonder.....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:37

Dispar_Vulgo schreef:
papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Die man heeft bij ons op stal gestaan! Noujah zijn vriend eigenlijk.

Hij is dierenarts en soort osteopaat/acupunctuur voor paarden. Ik kan niet oordelen of zijn manier van handelen werkt.

Dat je zegt dat die paarden een week moesten bij komen, dat is ook wel logisch. Ben je zelf wel eens naar een osteopaat geweest? Ik moet daar ook altijd een weekje van bij komen..

ik ben zelf ook naar een osteapaat geweest.
vaker dan 1x.

de aller eerste keer kon ik niet eens meer normaal lopen. ik moest in allerlei posities staan om te zien hoe mijn ruggegraat stond etc, tevens kleine en dikkere blokjes onder mn voet en weet ik wat allemaal meer.
daarna flink gekraakt en ik kon weer normaal lopen de deur uit. ik hoefde echt geen week bij te komen omdat ik bij de osteopaat ben geweest.

ik vind het soms nuttig om een alternatieve route te nemen zoals een fisio of osteopaat om een iets sneller resultaat te verkrijgen. maar als je vervolgens niet alles aanpast zodat het paard niet in het oude ritme(pijntjes) vervalt tsja dan is het je eigenschuld.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:47

papagroom schreef:
Filmpje is door hemzelf op you tube geplaatst,en is slechts als slecht voorbeeld op dit topic geplaatst....als je mijn posts leest ,had je kunnen zien dat wazige types in het algemeen het onderwerp van dit topic is,en niet hem in het bijzonder.....

Ik heb je posts gelezen, maar ik vind ze niet erg duidelijk (misschien logisch als het over wazig gaat). Ik snap nog steeds niet wat dit filmpje toevoegt. Als voorbeeld zou ik het een nuttig filmpje hebben gevonden als de man niet herkenbaar was geweest (of minimaal zelf toestemming had gegeven voor plaatsing op bokt).

Wat valt er nu eigenlijk nog onder wazig, want naar mijn idee zijn er twee soorten. Je hebt min of meer geaccepteerde aanvullende therapieën, waarbij het een probleem kan zijn dat het om vrije beroepen gaat en iedereen eerst zou moeten nagaan of de persoon in kwestie is aangesloten bij een beroepsvereniging:
- fysiotherapie
- osteopathie
- acupuntuur (die zet ik hierbij, omdat er voor zover ik weet 'reguliere' wetenschappelijke studies zijn waaruit blijkt dat acupunctuur werkt. Ik heb zo even geen bronnen dus pin me hier niet op vast)
- chiropractie (kraken,met dezelfde opmerking als bij acupunctuur)

en dan de wazige therapieën:
- homeopathie
- fytotherapie (incl. Bachbloesems, of valt dat niet onder fyto?)
- reading
- geopathie (aardstralen)

vergeet ik therapieën?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:54

Ik schrik van het filmpje en kon deze ook niet afkijken ! Wat doet deze meneer precies ? Wat is zijn visie ?

Ik ben zeer van mening dat alternatieve geneeswijzen goed werken, maar ... ik vindt dat het een samenwerking moet zijn. Ik ben geen dierenarts en ik wil ook niet dat iemand zijn dier medische zorg onthoudt ! Ik (wazig type dus)probeer te helpen als een klacht bij een eigenaar niet duidelijk is, of als een dier maar blijft kwakkelen met zijn gezondheid! Daarin probeer ik t ondersteunen, vaak verwijs ik door na een reading naar een ostheopaat/gedragstherapeut/tandarts/craniosacraaltherapeut etc etc ... maar ik doe niets zonder dat ik weet dat een dier al onder behandeling is bij een reguliere of holistische dierenarts.
Het is persoonlijk natuurlijk ! Ikzelf ga met mijn dieren naar een holistische dierenarts, homeopatisch behandelaar en heb een holistische hoefsmid maar dat is waar ik voor kies omdat ik mij daar zeer prettig bij voel, noem mij zweverig maar dat is wat voor mij belangrijk is!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:20

marleen_usar schreef:
Ik doe er Reconnective healing bij,dat is een helende en genezende energie.

Heb het even opgezocht,ziet er goed uit..

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:22

fransje23 schreef:
papagroom schreef:
maar hoe denken we over readers,wichelroedelopers,hand op leggers,etc....dit zijn de echte wazigen.

Ken een geval van een wichelroedelopers die voor een groot cattelstation water moest zoeken met zijn wichelroede. Je moet toch wat na jaren lang droogte en die man vond inderdaad water, maar ook olie. Met het water waren ze trouwen blijer :D

Ik geloof er geen bal van.
Pendelen, wichelen, hoe je het ook noemen wil, het is puur bedrog.
Bij objectieve, controleerbare proeven vallen wichelaars telkens en telkens opnieuw door de mand.
http://www.skeptics.com.au/publications/articles/australian-skeptics-divining-test/

Iedereen kan wel een verhaaltje verzinnen over een wichelaar die water vindt,
na jaren van droogte natuurlijk :D , maar ik wil graag bewijzen zien.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:30

Chaos schreef:
Nee hoor. Niet zulke dingen. We kennen Harry al jaren. Iedereen in de regio kent Harry al jaren.
Het is een aparte man maar heeft een hoop mensen die dankbaar gebruik maken van zijn gave. Hij combineert het readen met kraken en fysio-dingen. Heel interessant en het werkt super voor paarden en zo af en toe behandelt hij mensen. :j Ook word hij regelmatig gevraagd op gerenommeerde stallen, ook die kunnen niet vertellen wat hij doet, maar wat het ook is, het werkt. :P

Het werkt helemaal niet.
Zgn. readen bestaat niet.
Alleen heeft Harry de mensen in de regio zo ver gekregen, dat ze geloven dat het werkt.
Dàt is zijn gave, zoals dat bij de meeste kwakzalvers het geval is.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:33

Als je een beetje verstand heb, zie je al gauw dat er iets niet klopt aan een paardenlichaam!
Verzin er een mooi verkoperspraatje bij en het werkt zich tot een geheel :D

maar is Harry Hoevers nou die Duitser of niet? :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:53

Maar je kunt ook niet alle alternatieve geneeswijzen over 1 kam scheren denk ik. Je hebt methodes waarbij daadwerkelijk spieren/gewrichten aangepakt worden, niks zweverigs aan dus. Je hebt ook reiki (valt bij mij onder zweverig) handopleggingen, edelstenen, etc.
Als het niet tastbaar verklaarbaar is, is het bij mij zweverig :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:56

Ik ben dol op wazige types die bij mn paarden komen :D Maar daarnaast ben ik ook dol op mn gezonde verstand, die twee dingen gaan prima samen!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:58

Sleeper schreef:
Ik ben dol op wazige types die bij mn paarden komen :D Maar daarnaast ben ik ook dol op mn gezonde verstand, die twee dingen gaan prima samen!

_/-\o_