Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Succubi schreef:@Barcelano: Vanaf hoe oud begin bij jouw hengsten de puberteit?
.
.Succubi schreef:@Barcelano: Hij mag ook best ergens op kauwen hoor, daar heb ik alle begrip voor! Alleen niet op mij.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik erg rusige paarden heb. Deze hengst is van een haflinger X rocky mountain horse en beide paarden waren ook erg rustig.
Als ik hem vergelijk met andere paarden (ook merrie's, ruinen en hengsten) en leeftijdsgenootjes dan mag ik in mijn handjes knijpen.
@linsim26: Waarom twijfel je?
.
. Zijn tandjes staan ook op het punt te ontdoppen.
.
.

.
. Gelukkig is het een hele geschikte stalhouder die zich echt niet laat kisten en er stiekem (achteraf) ook wel om moet lachen

Dan is dat in no time weer opgelost.
Varekaj schreef:Hrb dat ook een keer getest, hengst naast m'n merrie. Heb ze na amper 20 minutn uit elkaar moeten halenen de ruin er weer tussenin moeten zetten.
de hengst heeft even gesnuffeld en ging toen hooi eten, en dat vond m'n dame aanleiding genoeg om zowat haar hele box kort en klein te slaan
Zo zie je dat de dames erger zijn.
cheyentic schreef:Haha moest gewoon bijlezen hier
@sueno; toch denk ik dat jou hengst het idee heeft boven jou te staan, als hij je gaat verdedigen naar anderen toe eigent hij jou aan zichzelf toe en dat geeft aan dat jij van hem bent.. maw hij is de baas ook al denk jij van niet. Ergens in de opvoeding is er een swich geweest.. Als ik zo jou verhalen lees zou ik hem laten castreren, voordat er ongelukken gebeuren..
Die van mij is nu bijna 3 en begint af en toe flink te puberen, maar is nog steeds makkelijk te corrigeren, een grote mond opzetten is meest al voldoende en als het dan niet ophoudt een tik met het touw op zijn borst en hij damt weer in.
Barcelano schreef:Is het druk kwa mensen/kinderen bij jullie op stal?
Want dat zie ik ook bij me paarden als ze neit voldoende rust krijgen ook stoute dingen doen om zicht te ontladen
Sueno schreef:Barcelano schreef:Is het druk kwa mensen/kinderen bij jullie op stal?
Want dat zie ik ook bij me paarden als ze neit voldoende rust krijgen ook stoute dingen doen om zicht te ontladen
Ik weet niet of je manege katsbek in Limburg kent?
Nou, daar is het dus hartstikke druk, vooral kids die daar paardje lopen te spelen, lopen te gillen als een paard ook maar effe de oren naar achter legt ... ik zou als jong paardje er ook peu nerveu van worden hoor als ik daar stond ......... maar buiten dat wel een heeeeeeel gezellige manege
Sueno schreef:dan zal ik ze in mn achtertuin moeten zetten
. Hier rennen er kinderen voor zijn stal langs, skelters en een blaffende hond. Hij vind het práchtig!
.
dus hem nu aanleren dat hij dat alleen gevraagd mag doen.
1m65 hoog en 550kg, ranke dame kon je ze niet noemen