Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:37

@ Kismetje
Ik ben het volledig met je eens. Tuurlijk mag je een mening hebben maar die kan je ook normaal brengen. Dat hoeft niet meteen zo agressief.

Iedereen heeft zijn foutjes, ook de mensen die de TS de grond intrappen.

Kismetje

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:41

Leppie, was niet agressief bedoelt maar fijn dat het aankomt..ik vind nl heel dit topic een beetje agressief worden..en dat heeft TS niet verdiend ze vraagt advies..en ze krijgt aanvallen..

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:47

Nee klopt, het zijn niet alleen maar aanvallen.. ook aardige berichten.. maar iedereen reageerd hier, maar niemand stelt hier voor om haar paard te helpen dmv het over te nemen van haar net zoals het paardenfonds..Dit werd nl door iemand voorgesteld dacht ik..Maar ik heb helaas het geld / tijd en de ruimte niet om er even een nieuw paard bij te nemen maar als ik het wel had, zou ik de eerste zijn die haar zou willen helpen..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:51

Kismetje schreef:
Nee klopt, het zijn niet alleen maar aanvallen.. ook aardige berichten.. maar iedereen reageerd hier, maar niemand stelt hier voor om haar paard te helpen dmv het over te nemen van haar net zoals het paardenfonds..Dit werd nl door iemand voorgesteld dacht ik..Maar ik heb helaas het geld / tijd en de ruimte niet om er even een nieuw paard bij te nemen maar als ik het wel had, zou ik de eerste zijn die haar zou willen helpen..

Ik sluit me hier helemaal bij aan :j
Ik heb er ook nog even aan gedacht maar red het gewoon ook niet, nog 1 er bij.
Jammer dat het voor zoveel mensen zoveel makkelijker is om commentaar te geven i.p.v. een beetje te helpen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:54

Kismetje schreef:

Ik weet eerlijk gezegd niet of men hier op Bokt zit te wachten om een doodziek paard op te nemen of om de kosten van genezing te betalen. Dan kan je van de Bokkers ook niet verwachten. Maar moet dit paardje dan nog zo onnodig lijden?
Daarom juist moet dit diertje uit zijn of haar lijden verlost moeten worden. Gewoon thuis en niet op transport.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:55

Cryssie, niet geschoten is altijd mis. Er zitten vele mensen met grote harten op Bokt. Ik heb hier meerdere wondertjes zien gebeuren.

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:57

@ Kismetje
Ik bedoelde niet dat jouw berichtje agressief was hoor!

Maargoed.. Er wordt geklaagd dat ze veel adviezen maar ook veel agressieve berichten krijgt en dat niemand aanbied om het paard over te nemen.
Ik wil het wel overnemen. Prima. Het probleem is alleen dat ik er lang niet zo goed voor kan zorgen. Dat wil ik het beestje niet aandoen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:58

Storm schreef:
Cryssie, niet geschoten is altijd mis. Er zitten vele mensen met grote harten op Bokt. Ik heb hier meerdere wondertjes zien gebeuren.

Laten we het hopen dat het NU weer gebeurd. Ik heb ook het geld niet om de kosten van dit paardje op mij te nemen.
Maar dit LIJDEN mag echt niet lang duren. Dit is zo verkeerd. Dit diertje lijdt zoveel pijn!
Nogmaals TS, verlos haar van die pijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:59

Kismetje schreef:

Ik heb er wel over nagedacht. :j Maar voor mij de enige verteerbare reden zou zijn dat ik m wel over zou nemen is om morgen de slager te laten komen in plaats van een handelaar. En dat is niet aan mij vind ik.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:01

Oh geef je haar gratis weg.Zet eens een bericht op mp daar wordt op gereageerd.
Dan komt het wel goed,maak dan duidelijke afspraken ik hoef het hier niet te vragen.
Dan is het gewoon nee, maar verder wat je ook doet denk na.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:01

Iris82 schreef:
Kismetje schreef:

Ik heb er wel over nagedacht. :j Maar voor mij de enige verteerbare reden zou zijn dat ik m wel over zou nemen is om morgen de slager te laten komen in plaats van een handelaar.

Dat zou echt het meest diervriendelijke zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:18

appiesjappie schreef:

als je naar dit koppie kijkt ,kan je het toch niet laten gebeuren dat de lijdensweg nog langer duurt?
waarom kan je hem niet in laten slapen?
dat paardenfonds is dat een verzekering? keert deze niet gewoon uit als een dier niet meer mag lijden en ingeslapen moet worden?
want wat gaan ze ermee doen.......gaat het dier straks op transport?
dagen op de wagen om in het buitenland geslacht te worden?

waarom geef je zelf geen spuitje?
wat houd je tegen, dat vraag ik me echt af?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 06-09-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Het is niet de bedoeling deze te quoten. Tevens berichten samengevoegd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:25

mirgino schreef:
wat keren hun uit dan?
is dat een verz zoals Hippo? die uit keert als je dier doodziek is en inslapen nodig is?

Nee, het is het Fonds. Dat is niet hetzelfde.
Ze keren geld uit ja, want daar ben je immers voor verzekerd. Het paard wordt overgenomen door hun.
Meestal met het doel om m te slachten. Maar als dat niet mogelijk is dan wordt er 'gekeken of er nog wat aan gedaan kan worden'.
En ik heb al uitgelegd hoe dat werkt.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:26

@TS, als ik aanbied om de kosten van het inslapen bij jou thuis & de Rendac te betalen, doe je het dan? Daar ben ik echt toe bereid!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:32

Ik heb getemd.

Lijkt me niet de bedoeling dat we nu pagina's achter elkaar gaan lopen roepen dat ze haar paard in moet laten slapen omdat hij zo lieV kijkt op de foto.
De boodschap lijke me nu wel duidelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:37

Een paard kost geld,en niet alleen de aanschafwaarde.....meestal begint het daarna pas.
TS als het echt zo erg is met je paard(wat ik alleen maar kan vermoeden omdat je geen recente foto's plaatst en al helemaal geen bewegende beelden)
neem dan je verantwoordelijkheid en laat haar inslapen,dit is geen situatie om nog met z'on dier te gaan zeulen.
Ze is te slecht om naar de kliniek te brengen maar kan wel op de trailer naar dat dubieuze paardenfonds?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:38

@Storm, ik doe dit aanbod niet omdat het paard zo lieffffff kijkt, maar omdat het dier nodeloos lijdt en TS aangeeft een lege portemonnee te hebben. Zonder geld doe je niks en maakt menigeen keuzes waar hij later spijt van krijgt.
Dat én het feit dat haar paard al weken veel pijn heeft zonder adequate behandeling, zorgt dat sommige bokkers wat emotioneel reageren. Eerlijk gezegd komt mijn aanbod daar ook vandaan. Dat heeft niks te maken met cyberpesten, maar met paardenliefde. Door er nu een slotje op te laten gooien, ontneem je ts de kans gebruik te maken van mijn aanbod.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:39

Een fonds is niets anders dan een onderlinge verzekering die meestal regionaal opereert.

Je kan, als het door de DA is afgekeurd, je paard overdragen aan het fonds, zij komen hem halen en laten hem meestal slachten. Helaas is dat vaak Italië.
Je kan er ook voor kiezen om je paard terug te kopen tegen de slachtopbrengst, je krijgt dan dus het verzekerde bedrag minus de slachtkosten uitbetaald. Ja kan dan alsnog kiezen om het dier in te laten slapen.
Bij het fonds waar ik zit heb je ook de mogelijkheid je paard naar Nijkerk te brengen en daar te laten slachten, het verschil tussen de opbrengst in Italië en Nijkerk wordt dan ingehouden.

Een laatste optie is dat je een DA verklaring hebt dat het dier niet vervoerd kan worden of dat het dier zoveel medicijnen heeft gehad dat het dier niet geslacht mag worden en langer medicijnloos leven niet op een diervriendelijke wijze kan. Je zou dan het paard kunnen laten inslapen, dat kost DA kosten en de kosten van Rendac.

TS ik weet niet of dit alles helemaal duidelijk wat voor jou? Overleg met je DA en de "man van het fonds" er is meer mogelijk dan je denkt.
De eerste optie kan niet i.v.m. medicijnen, 2e optie kan wel alleen is je opbrengst lager.
Ga voor de laatste optie en laat je DA met de man van het fonds overleggen.

Meegeven kan betekenen dat het paard in een wei wordt gezet in de hoop dat er wat vlees bij komt voor de medicijnen uit het lichaam verdwenen zijn. Dan wordt ze als ze niet wonderbaarlijk geneest als nog geslacht.

Ik ben van mening dat het meer onervarenheid is, misschien wat laten overrompelen door de man van het fonds, dan onwil bij de TS.

Succes en sterkte ermee en neem een wijze beslissing.

Ik hoop dat ze dit nog leest, ik kan me voorstellen dat ze met al die aanvallende reacties de computer uit zet.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:51

Storm schreef:
TS, heb je er wel eens aan gedacht om haar gratis weg te geven?
je kunt via Bokt misschien iemand vinden die wel het geld voor haar heeft. Je zou een contractje op kunnen stellen dat het paard dan niet binnen een jaar verkocht mag worden, behalve voor de dood.
Mocht het paard dan weer opknappen, dan heeft diegene een leuk paard voor weinig geld, en mocht het misgaan weet je ook dat het paard is ingeslapen.

Ik zou dit eerst eens proberen, voordat je je paard met het fonds meegeeft.. Zou toch fantastisch zijn als een ander haar de kans kan geven weer beter te worden?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:57

imd schreef:
Storm schreef:
TS, heb je er wel eens aan gedacht om haar gratis weg te geven?
je kunt via Bokt misschien iemand vinden die wel het geld voor haar heeft. Je zou een contractje op kunnen stellen dat het paard dan niet binnen een jaar verkocht mag worden, behalve voor de dood.
Mocht het paard dan weer opknappen, dan heeft diegene een leuk paard voor weinig geld, en mocht het misgaan weet je ook dat het paard is ingeslapen.

Ik zou dit eerst eens proberen, voordat je je paard met het fonds meegeeft.. Zou toch fantastisch zijn als een ander haar de kans kan geven weer beter te worden?

Hoe fantastisch ook, het is weinig realistisch. Afhankelijk van de werkelijke blessure kan dit paard duizenden euro's gaan kosten. Waarom zou iemand die geen band heeft met dit paard dat doen? Een advertentie op MP levert bijna altijd alleen maar slechte zielen op. Contractje is dan leuk, maar wat wil je ermee? Een rechtzaak beginnen omdat diegene contractbreuk heeft gepleegd? Van dat geld kun je het paard ook behandelen. Bij mij valt ook dit onder de noemer sprookjes.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:00

Had nog niet helemaal bijgelezen, maar vind jouw aanbieding ook fantastisch lief. Als ik de TS was wist ik het wel.. Maargoed, dan had ik het sowieso wat anders aangepakt..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:06

imd schreef:
Had nog niet helemaal bijgelezen, maar vind jouw aanbieding ook fantastisch lief. Als ik de TS was wist ik het wel.. Maargoed, dan had ik het sowieso wat anders aangepakt..

Lief? Ach, mss ook gewoon oliedom. Hoop vooral dat ze het aanneemt. Is het enige dat ik voor haar paardje kan doen. En mss ook wel voor TS. Kan ze schoonschip maken, haar andere paard verzekeren tegen ziektekosten en problemen als deze in de toekomst anders aanpakken. Laten we maar hopen dat ze hiervan leert, dan levert het tenminste nog iets op.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:09

Misschien handig dit aanbod ook per pb te doen Marion? ik vind het in ieder geval super aangeboden van je en hoop voor het paard dat de ts er gebruik van wil maken.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:11

Waarom per pb? Iedereen vindt er wat van. Ik ook. Heb ook 'uitgehaald' naar ts en opties gesuggereerd. Waarom zou deze optie dan per pb moeten? Ik ben zowel in de werkelijke wereld als op het world wide web een groot voorstander van transparantie.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:13

Dat begrijp ik ik bedoelde dat ze een pb denk ik sneller leest als in dit topic.