Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:Maar volgens het desensibilisatie-principe werkt de puur culico ook, dan kun je dat toch ook proberen?
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... co/101813/
gohya schreef:@aerdenhout1
Ik denk dat dat idd. wel helpt voor de paarden door te rollen in de modder.
Wat mij wel opvalt is dat paarden in het wild geen ZE hebben.Dan kan het toch niet alleen maar aan die vliegjes liggen?
Ik denk ook dat wij mensen onze paarden veel te veel borstelen en zo hun beschermlaag tegen die vliegjes eraf borstelen? Er is in ieder geval een groot verschil tussen het houden van wilde paarden en onze eigen paarden.
haleyjames schreef:opisop_shop schreef:Maar volgens het desensibilisatie-principe werkt de puur culico ook, dan kun je dat toch ook proberen?
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... co/101813/
puur culico is voor mij echt het middel
heb door deze druppels de deken af kunnen gooien en hij staat nu dag en nacht op het land!
hij krijgt speciaal voer eiwit en zuikerarm en een supplement tegen eczeem samen met de druppels en een zalfje die ik opsmeer
en voila!
zeker de moeite waard om te gebruiken.. alleen als het het gebruikt wel afmaken tot oktober en volgens jaar maart bginnen tot oktober
als het goed is moeten ze na 2 jaar resistent zijn!
aerdenhout1 schreef:Misschien dan wel een hele domme opmerking, maar heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Als je nu een stuk zwart zand maakt in het land en je houd dat kletsnat, wat zouden de paarden dan doen? Zouden ze daar in gaan liggen rollen om zo van de jeuk af te komen?
Dan zou je ze wel zonder deken moeten zetten denk ik.
aerdenhout1 schreef:Misschien dan wel een hele domme opmerking, maar heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Als je nu een stuk zwart zand maakt in het land en je houd dat kletsnat, wat zouden de paarden dan doen? Zouden ze daar in gaan liggen rollen om zo van de jeuk af te komen?
Dan zou je ze wel zonder deken moeten zetten denk ik.
aisie schreef:gohya schreef:@aerdenhout1
Ik denk dat dat idd. wel helpt voor de paarden door te rollen in de modder.
Wat mij wel opvalt is dat paarden in het wild geen ZE hebben.Dan kan het toch niet alleen maar aan die vliegjes liggen?
Ik denk ook dat wij mensen onze paarden veel te veel borstelen en zo hun beschermlaag tegen die vliegjes eraf borstelen? Er is in ieder geval een groot verschil tussen het houden van wilde paarden en onze eigen paarden.
Paarden in het wild hebben ook wel degelijk exceem hoor.
opisop_shop schreef:het gaat juist om die hele kleintjes, je ziet ze amper maar dat zijn juist de boosdoeners
In het wild zijn de paarden niet te dik en krijgen ze sobere en gezonde voeding (veel kruiden enz) dus zal het minder voorkomen.
aerdenhout1 schreef:Zou het ook niet kunnen dat de paarden in het wild veel meer vet in hun vacht/vel hebben.
Wij poetsen dat er natuurlijk wel uit en met ZE worden ze ook nog eens regelmatig gewassen.
Al die middeltjes om de staart en manen van je paard makkelijk kambaar te maken, vliegen spray, glansmiddeltjes enz. enz.