Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:04

Gewoon een normale graskorf, nergens last van en is heel ideaal. Natuurlijk heb ik alles rondom de neus/voorkant weggeknipt, want die sluiten de neuzen helemaal af, dus ik snap eigenijk niet dat het zo ontworpen is zonder grote neusgaten, ja dan vermaak ik het zelf maar he.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:02

Ragdollcat schreef:
Gewoon een normale graskorf, nergens last van en is heel ideaal. Natuurlijk heb ik alles rondom de neus/voorkant weggeknipt, want die sluiten de neuzen helemaal af, dus ik snap eigenijk niet dat het zo ontworpen is zonder grote neusgaten, ja dan vermaak ik het zelf maar he.

wij hebben die stukken er niet uitgehaald, Mone kan er prima mee overweg. Faram heeft hem vorig jaar een tijdje gedragen en hij had er wel last van. ik heb dat opgelost door over de lengte van de neusbrug een kussentje te maken van skaileer met schuimvulling, hierdoor bleven de neusvleugels vrij.

stukje eruit halen is overigens wel een erg goed idee, had ik beter kunnen doen toendertijd, haha!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:37

merrieveulen schreef:
toen onze haf haar eerste kreeg hebben we haar ook geholpen te leren eten ermee door het gat groter te maken, ik heb het gewoon geknipt met een goede schaar. binnen twee dagen was ze er al zo handig mee dat we een nieuwe korf moesten kopen met een klein gat... en zelfs dat is nu dus niet meer voldoende.

Hier hetzelfde. Vandaar dat ik blij ben met je uitleg over de extra graasbeperking die je in jouw korfje gemaakt hebt. :j

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:50

Vankje schreef:
Met een stanleymes wil dat wel lukken _Chendo_ :j Het is idd vrij hard rubber.

Ik ga even hobbyen :) haha

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:47

Mijn shetje heeft er ook 1.
Ik zie dat het echt werkt. Ze is sowieso dunner geworden en heeft geen last meer van haar voetjes!
:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:50

merrieveulen schreef:
Ragdollcat schreef:

wij hebben die stukken er niet uitgehaald, Mone kan er prima mee overweg. Faram heeft hem vorig jaar een tijdje gedragen en hij had er wel last van. ik heb dat opgelost door over de lengte van de neusbrug een kussentje te maken van skaileer met schuimvulling, hierdoor bleven de neusvleugels vrij.

stukje eruit halen is overigens wel een erg goed idee, had ik beter kunnen doen toendertijd, haha!

Ik hou er gewoon niet van dat de hele snoet/mond en neus in de korf zit, dus aan de voorkant veel weggehaald alleen die in t midden aan de voorkant die blijft zitten, werkt uitstekend en lekker frisse neus halen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:02

ik dacht laat ik mijn voor en na foto's ook even in dit topic gooien...

paard echt dunner? ja!

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:03

Zo dat is een mooi verschil!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:32

Oef, ik schrik iedere keer weer als ik die foto's zie! (t is mijn paard op de foto's die merrieveulen hierboven plaatste). Wat me nu opvalt is dat het vetzakje voor haar uier niet meer te zien is op de foto. De speknek is grotendeels weg, en ze heeft de skippybal in haar buik ook leeg laten lopen. Wat ziet ze er toch verdomd goed uit! Kun je nagaan hoe knap ze is als ze klaar is met dieeten;)
Maar het gaat heel geleidelijk, dat is het verradelijke. Tot ik deze foto's zo zag dacht ik dat ze op weg was naar haar oude "spekje" model, maar echt niet!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:32

Wow merrieveulen, jouw merrie is mooi afgevallen. Ze ziet er nu super uit.

Kan nu bij mijn Hafje ook merken dat ze langzaam wat vet verliest. Straks er nog bij aan het werk, dan komt het vast goed.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:40

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:48

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:25

Een jaar is netjes. De mijne is nu een half jaar oud, maar het gat wordt een beetje groot. Zit nog te denken er iets van een rubberen ring overheen te plakken (zo'n ding waar je ook kranen mee doet ed) Gisteren wel wat gevonden in de bouwmarkt, maar die was wel erg duur.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:42

Ik had m overigens ook 2e hands gekocht, dus dan is ie helemaal lang mee gegaan ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:35

Bij mijn oude werd het gat ook groter in de breedte ;-)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:19

wat je dus ook kunt doen als het gat te groot wordt is er een rubberplaat bij in leggen. overigens was de korf van Mone veel sneller op dan in een half jaar, ik denk na twee maand ofzo? tegenwoordig doet ze er wel langer mee, maar ik ben er ook niet zeker van of het precies dezelfde korf is, aangezien zóveel merken ze hebben tegenwoordig...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:27

Afbeelding
Hoefbevangen, heel erg ongelukkig en voor het graasmasker, op 6 januari 2009

Afgelopen week tijdens een endurance wedstrijd, dus 2,5 jaar later..
Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:31

wauw dat ziet er ook goed uit zeg! *geeft schouderklopje*

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:14

Thanks! Bizar verschil he, kwam die foto heel toevallig tegen.
Nooit meer gedacht dat deze pony op blote voeten zo "goed" zou worden endurance.
Nog 2 wedstrijden en ze is klasse 2 startgerechtigd, sinds april zijn we pas bezig.. :+:

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:53

antwoord : JA

tenminste al ze hem niet afkrijgen !

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:38

Die ziet er super uit! :)

Zijn er ook mensen die juist de overstap van GG naar bloempot maken?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:45

boooo schreef:
Die ziet er super uit! :)

Zijn er ook mensen die juist de overstap van GG naar bloempot maken?

Ja ik; Haf kreeg allemaal wonden van de GG als die te strak zat en te los at hij er langs of kreeg hij 'm af.
De bloempot geeft geen wondjes.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:14

Ik ontdekte vandaag achter de oren wat witte haren :-( Ik heb de bloempot wat minder strak gedaan, hoewel deze niet strak zat. Misschien een bontje er omheen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:23

Leedebee wat geef je die twee kleintjes een groot stuk gras om te eten. Dat is vragen om problemen als hoefbevangenheid en dikke buikjes. Nee dat doen wij anders want die van ons eten zich anders ook dood. Ze krijgen iedere dag een reepje bij en redden zich dan met het korte gras de rest van de dag en nacht van het weiland dat ze al kaal hebben gegeten. Ze hebben allebei een klein gras buikje maar door het stevige werk houden we dat aardig in de hand. De winter komt er aan en voorlopig gaat we nog wel een tijdje door met iedere dag een reepje bij geven. Ze hebben dat buikje nodig voor in de winter als reserve voor de koude. Ik ben geen voorstander van zoveel gras geven aan de paarden en inderdaad als je dat wel doet dan moet je met een gras masker aan de gang anders worden de paarden en of pony's ziek.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:30

@e_horse: ik heb mn merrie ook bontjes om het halster gedaan, ze kreeg ook schuurplekjes ervan. Bintjes zitten ook om de bakstukken, daar schuurde het ook wat.