Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mixx schreef:En nogmaals, als hij stilstaat heeft hij geen pijn.
Zilvermoon schreef:tjoppie schreef:
kijk alsjeblieft uit met het alternatieve circuit
Als TS nog niet klaar is om haar paard in te laten slapen omdat ze het gevoel heeft dat ze nog niet genoeg geprobeerd heeft wie ben ik dan deze optie voor me te houden? Hij kan er iig even naar kijken. Mijn paard heeft ie goed geholpen toen.
GamblersCup schreef:Rianne12: Dank je voor het over één kam scheren van alle bokkers die hier reageren, waarvan het grootste gedeelte vriendelijk hun mening gegeven hebben.
En de rest van je bericht doet er niet toe, daar gaat het hier niet om. Dat moet TS zelf weten, die discussie is in dit topic niet op z'n plek.
Mixx schreef:Mijn twijfel komt omdat ik zeker wil weten dat ik niet een andere plek kan vinden waar hij gelukkig zou kunnen worden... En de twijfel zit ook in de goukorrel-behandeling, hoe dat aan zou slaan!
Maar alle reacties die ik vandaag heb gekregen wijzen geloof ik toch echt op 1 ding...
tjoppie schreef:Zilvermoon schreef:
Als TS nog niet klaar is om haar paard in te laten slapen omdat ze het gevoel heeft dat ze nog niet genoeg geprobeerd heeft wie ben ik dan deze optie voor me te houden? Hij kan er iig even naar kijken. Mijn paard heeft ie goed geholpen toen.
gaat die man die rug ongebroken maken?
Mixx schreef:Bedankt voor je antwoord, hebben ze dit eerder gegeven voor de pijnklachten van een paard met een botbreuk? Dan heb je iig iets ter vergelijking. Pijn van een bot breuk is toch wel iets anders dan artrose. Was dat Laarakker?De Da heeft dit als enige 'oplossing' gegeven. Niet een oplossing voor de klachten, die zullen altijd blijven en nooit meer verbetren. Dit was de enige behandeling om hem dan voor 85% pijnvrij te krijgen...
Ze kunnen niet zeggen wat het verder zal doen bij Mixx...
Zilvermoon schreef:Ik heb TS om meer info gevraagt via PB voordat ik haar het nummer geef. En volgens mij hoef ik me niet te verantwoorden voor jou.
tjoppie schreef:Zilvermoon schreef:Ik heb TS om meer info gevraagt via PB voordat ik haar het nummer geef. En volgens mij hoef ik me niet te verantwoorden voor jou.
nee hoor dat hoeft ook niet. Maar TS is al 2,5 jaar aan het klooien met het dier. Waarom nog verder klooien als de diagnose zo helder is? Zodat een of andere hoolikiboo er zentjez aan kan verdienen? Paard word niet meer beter, rug gaat nooit meer ongebroken worden. Het is gewoon een dead end. En alles wat er nu nog geprobeerd word, word gedaan voor het baasje niet voor het paard.
Mixx schreef:Mijn twijfel komt omdat ik zeker wil weten dat ik niet een andere plek kan vinden waar hij gelukkig zou kunnen worden... En de twijfel zit ook in de goukorrel-behandeling, hoe dat aan zou slaan!
Maar alle reacties die ik vandaag heb gekregen wijzen geloof ik toch echt op 1 ding...
mylene32 schreef:ik denk dat je eerst eens een second opinion moet gaan vragen
bel laarakker eens op
en utrecht
en vertel je verhaal
mijn reactie is zo omdat ik laatst bij een DA was die zei: inslapen kan altijd nog
het is onomkeerbaar.
ik zou als ik jou was dit verhaal even loslaten en wat rond gaan vragen, ook bij ostheopaten
iedereen die hier reageert, zit achter zijn pc en kletst er wat op los, gemeend of niet
uiteindelijk sta jij er alleen voor en zou ik in jouw plaats niet op bokt gaan vragen maar bij andere instanties
succes
Mixx schreef:Hoi Allemaal,
Ik heb een fries x kwpn van net 6 jaar. 3 jaar geleden heb ik hem gekocht en laten inrijden. Toen ik hem zelf onder het zadel ging rijden bleek hij al gauw last te hebben van zijn lichaam. Hij is lang patient geweest en nu na 2,5 jaar dokteren en 3 klinieken verder is er eindelijke en diagnose.
Mixx heeft een breuk in zijn rug, een dwarslaesie...
Hierdoor is zijn bekken vast komen te zitten, hij kan zijn bekken nu helemaal niet meer bewegen. Ook zijn zijn ruggenwervels en zenuwen hierdoor niet meer goed. Mixx is afgekeurd als rijpaard en paard voor de kar. Eigenlijk kan ik nu alleen nog maar naar hem kijken. Hij staat nu op een land en heef het daar naar zijn zin. Als Mixx stilstaat kan hij zichzelf op slot zetten waardoor hij geen pijn heeft, beweging van het bekken doet hem wel zeer.
De enige behandeling die nu nog mogelijk is, is om Mixx voor 85% pijnvrij te krijgen...
Ik sta dus voor een lastige keuze.
Mixx is een heel lief sociaal paard die van aandacht houdt. Moet ik hem dan nog 20 jaar op een land zetten???
Of is het dan misschien toch eerlijker om hem in te laten slapen...??
Wat zouden jullie doen???
Groetjes,
Eveline
tjoppie schreef:ischien even teruglezen Luxx, paard kwakkelt al 2.5 jaar heeft drie klinieken en Laarakkers achter de rug, laarakkers vond het ook klaar.
Mixx schreef:ik vroeg om een mening... die hebben jullie gegeven.
Ga verder geen ruzie maken, heb wel wat anders aan mijn hoofd...
@ Mistral_blink
Eric Laarakker is juist de DA die heeft gezegd dat het niet meer goed komt...