Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
girly_1 schreef:Op de laatste foto zie ik ook vooruitgang, je paardje heeft een mooi koppie.
Enkel haar lichaam staat er op veel foto's een beetje slungelig bij.
Probeer haar recht en vierkant te zetten als je foto's maakt.
gitje65 schreef:Ik zou het gewoon afwachten; ik vind het er ook al beter uit zien. Sommigen groeien gewoon helemaal uit verhouding en dan trekt dat later bij. Super dat je er een osteo naar hebt laten kijken; ik heb er zelf hele positieve ervaringen mee.![]()
Wat ik ook echt super vind is een massage van een Happy Athlete masseur (vraag evt. info bij Unamie hier op bokt; zij is zo'n masseuse en kent ze door het hele land); die werken meer op de spieren en als dezeniet goed ontwikkelen (doordat ze vastzitten) krijg je ook rare verhoudingen. Ik ben zelf ooit een dag met zo'n masseuse meegeweest naar een bekende stal en was heel erg onder de indruk. Mijn 3-jarige laat ik binnenkort ook masseren/nakijken op blokkades, zodat hij goed ontwikkelt. Een nare val of uitglijder in de wei kan al voor een vervelende blokkade zorgen met langslepende gevolgen zodat er weinig tot geen spierontwikkeling meer is. Even een check-up; evenals het gebit na laten kijken, voor ik er mee aan de gang ga.
WonderWanita schreef:Mijn merrie heeft een soortgelijke rug. Heb haar inmiddels alweer bijna 6 jaar en ze wordt dit jaar 9. Ik ben bang dat jouw paardje haar rug niet meer rechter kan worden, wel iets bespierder maar inderdaad de buikspieren trainen is erg belangrijk. Lekker vaak balkjes draven, veel longeren met pessoatuig en vaak laten nakijken door DA/Osteopaat. ( Dat is wat ik doe en paard heeft er veel baat bij merk ik)
Wat bij mij en mijn merrie het allergrootste struikelpunt is/was, is het zadel.
Heel veel succes met je mooie paardje!
flamejessy schreef:ik heb dit paard in het echt gezien. ik stond namelijk bij jou op stal. en ik moet zeggen dat ik op de fotos weinig verschil zie met ongeveer een jaar geleden(heb namelijk zelf fotos van jou paardje van toen die naast mijn pony in de wei stond). ik vind dat je er zelf erg positief over denkt. maar denk niet dat haar rug beter wordt dan het nu is. en ook ben ik van mening dat je zonder goede hulp en een aangepast zadel niet op haar kan gaan rijden. en dan praat ik nog niet eens over of het rijden pijnloos is en of haar rug eerder slijt als een normale rug. nog maals super dat je geld er voor over hebt. ik kan niet in jou portomonee kijken. maar als het mijn paard was zou ik haar niet gebruiken om op te rijden en dus laten in slapen. succes met je beslissing in de toekomst.
merrieveulen schreef:in plaats van alleen massage zou ik er dan evt. ook fysio bijdoen. ik heb zelf mijn dieren jarenlang bij een osteopaat gehad maar merk toch wel dat onze huidige fysio veel meer kan. zij is ook osteopaat maar kan daarnaast heel ver in het lichaam komen, ook gewrichtstechnisch. massages doet zij niet, dus daarvoor zou je dan evt. iemand anders moeten nemen.
onze fysio heeft voor mijn pony heel veel kunnen doen. bij hem werken we aan een paar dingetjes waarvan de rug er ook één is. het is geen rijpony maar we willen toch zijn rug wat forser krijgen. mijn pony heeft de neiging om zich lang te maken en zijn rug dan door te laten hangen. ik moet hem nu op allerlei manieren oefenen om zijn rug rechter en sterker te krijgen. het verschil is enorm, de rug oogt minder week en de bespiering langs zijn graatje is lekker aan het toenemen.
heb jij ook oefeningen meegekregen om zelf met je paard te doen, om de behandeling te onderhouden?