Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seltje schreef:nombrado schreef:
Zie het immuunsysteem werkt bij elke dier / mens op dezelfde manier, maar werkt met andere stoffen, andere concentraties aan stoffen, word aangevallen door andere ziektes, en geeft daar andere recties op. Dus het immuunsysteem van een hond bijv. kan veel beter tetanus verdragen dan het immuunsysteem van een paard, zie ook mijn vorige post over Human SCID mouse.
nombrado schreef:M_D_H schreef:hoe vaak moeten we nu nog zeggen dat het imuunsysteem van het paard niet hetzelfde werkt als dat van een mens
wil je het nou echt niet begrijpen?
of kun je het niet begrijpen?
het wordt steeds weer gezegd, met bewijzen etc...
en het enige wat jij doet is op internet koekeloeren en dan verwacht je dat je hetzelfde weet als al die onderzoekers? als al die dierenartsen etc etc etc?
tsjah, dan kunnen ze de medische opleidingen wel afschaffen he...
als je via internet alles te weten komt...
jezus ga nou eens nadenken...
immuunsysteem is immuunsysteem, hoe die werkt bij welk dier of mens, doet er niet toe
het is een natuurlijke afweer tegen lichaamsvreemde stoffen.
dat heeft elk dier of mens!
logischer kan ik het niet uitleggen
zolang ze een medische student zijn beurs stopzetten omdat hij van plan is na de opleiding de natuurlijke geneeswijze en homeopathie te doen, heb ik weinig vertrouwen meer in deze opleiding.
Zolang men weigert samen te werken, vanuit een oogpunt op daadwerkelijk zuiver helpen van mensen of dieren(en niet alleen hun inkomen) komen ze er toch niet uit.
Zolang ik dierenartsen tegenkom, die een aankoopkeuring doen, deze een poedersuiker noemen, hem op een korte volte op zijn bek laat gaan (paard kreupelt en heeft wond) gestaag doorgaat met de korte volte en hem goedkeurt, zonder zich te bekommeren om de wond aan het been door de val, heb je voor mij onterecht het diplomaatje dierenarts gekregen!! (gelukkig zijn er wel een paar uitzonderingen)
nombrado schreef:dan komen we weer op het stuk voeding
wat is de voeding van een hond
en wat is dat van een paard.
nombrado schreef:Biepje schreef:Maar het immuunsysteem van een paard kan nog altijd veel minder tetanus verdragen dan een tetanusinenting.
dus 1x in de 10 jaar enten moet voldoende zijn tegen tetanus
M_D_H schreef:alleen jammer dat de werkzame stof met de maand uitgewerkt raakt
maar goed, jij bent echt te hopleoos voor woorden, dus denk dat we deze discussie met jou in ieder geval beter kunnen stop zetten
jammer dat mensen percee zo eigenwijs zijn dat hun dieren er onder leiden...
straks kom je nog aan met dat je dieren niet hoeft te voeren, want in de natuur scharrelen ze ook hun eigen kostje bij elkaar
M_D_H schreef:ik zou jou ook in je keuze en overtuiging laten als je die overtuiging voor jezelf hield...
door dit soort opmerkingen gaan kleine meisje naar hun papa toe en zeggen ze dat hij geld kan besparen door neit te enten...
door dit soort opmerking heb je straks de influenza totaal niet meer onder controle...
dan breekt er een epedimie uit, met alle gevolgen van dien
door dit soort opmerkingen heb ik 2 paarden voor mijn ogen zien sterven!!
Biepje schreef:Denk er wel aan dat deze vaccins niet voor niets zijn uitgevonden. Tetanus/influenza/rhino zijn vreselijke ziektes, het is geweldig dat er iets aan te doen valt, maar goed, jouw keuze.
nombrado schreef:Biepje schreef:Denk er wel aan dat deze vaccins niet voor niets zijn uitgevonden. Tetanus/influenza/rhino zijn vreselijke ziektes, het is geweldig dat er iets aan te doen valt, maar goed, jouw keuze.
Er werd een keertje op een stal 20 paarden geënt tegen RHINO
stonden de volgende dag alle paarden hoefbevangen op stal!
M_D_H schreef:ja hoor tuurlijk...
of ze krijgen iemand tegen zich die bij alles roept dat mensen en dieren vergelijk baar zijn
straks geven ze hun pony nog chocola, want ja, alles wat zij lekker vinden vinden de paarden vast ook lekker...
ze zijn toch immers vergelijkbaar?
smurffie schreef:Ik vind het ook erg knap dat 20 paarden hoefbevangen raken door een rhino enting eigenlijk... toevallig alle 20 paarden bij dezelfde hoefsmid?
ponyzotje schreef:Orion: Het is zeker niet heilig, maar je moet maar eens denken wat de gevolgen zouden zijn als niemand nog zou enten. Onze levensverwachting zou drastisch dalen, zeker nu we met zoveel mensen op een kleine oppervlakte zitten.
Het hele principe van enten is voor de meeste ziektes zo dat je de infectiedruk doet dalen en zo een heel groot deel van de bevolking of populatie beschermt tegen ziekte. Dat is allemaal kansberekening en ondanks bescherming zullen nog mensen/dieren sterven en zonder bescherming zullen er ook overleven. Maar doorsnee gezien geven de meeste vaccins een uitstekende bescherming (stel 90%, dat halen veel vaccins wel).
Daardoor kunnen ook ziektes uitgeroeid worden: als je iedereen ent, zal het aantal personen dat toch ziek wordt steeds dalen. Doordat dit aantal daalt, is er steeds minder verspreiding tot de ziekte uiteindelijk doodloopt.
Bij tetanus is het echter iets anders. Ten eerste is de ziekte 100% dodelijk indien niet behandeld (en indien behandeld nog 50-80%), en ten tweede bestaat er een relatief zeer veilig vaccin dat 100% beschermt. Dus kan ik het standpunt van TS niet volgen dat zij nooit laat enten - zelfs geen basisenting.
En kan ik het standpunt van nombrado niet volgen dat zij niet meer laat her-enten terwijl nooit bepaald is hoelang de enting bij paarden precies werkt! (los van alle theorieën over oorlogen versus polio enzo).
Biepje: inderdaad. Tetanus is daar dan nog het allerbeste voorbeeld van, over al de rest mag je van mij discussiëren maar die vreselijke dood aan tetanus. Dat moet je gezien hebben. Dan ga je wel enten.
nombrado schreef:M_D_H schreef:ja hoor tuurlijk...
of ze krijgen iemand tegen zich die bij alles roept dat mensen en dieren vergelijk baar zijn
straks geven ze hun pony nog chocola, want ja, alles wat zij lekker vinden vinden de paarden vast ook lekker...
ze zijn toch immers vergelijkbaar?
voor mij zijn dieren en mensen gelijk (gevoelsmatig)
hoewel ik veelal dieren als wijzer zie dan de meeste mensen, ze weten nl heel goed wat goed voor hen is, alleen jammer dat deze signalen veelal door de mens over het hoofd gezien wordt.
zo zie ik het
orion_ schreef:Maar dan zitten we toch op 1 lijn? Kijk eens kritisch naar de effecten van entingen, en of die werkelijk wel ieder half jaar nodig zijn..............
Ik roep niet dat men niet moet enten, zeker niet. Lijkt mij onverstandig. Maar of het wel zo vaak nodig is, en voor iedere dier wel verstandig is om het ieder half jaar, of jaar te herhalen... dat vind ik wel te betwijfelen.
Want de medicijnen industrie (waaronder entingen) hebben veel voordelen. Maar ook een hoop nadelen.
Waaronder dat gevoeligheid, allergie, meer naar voren komt.
Ik denk idd wat Nombrado zegt, dat het erg mooi zou zijn als de gewone Da meer zou gaan samenwerken met holistische Da/natuurgeneeskunde.
Want beide sectoren hebben voordelen.
M_D_H schreef:en toch zijn er hele grote verschillen tussen mens en dier
jammer dat die over het hoofd worden gezien door sommige mensen