Mijn meisje naar Revalidatiecentrum Vredenheim (Prdnzwembad)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Re: Mijn meisje naar Revalidatiecentrum Vredenheim (Prdnzwembad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:49

Wauw wat ontzettend goed meid! Daar heb je het allemaal voor gedaan toch???
Nu hopen dat haar herstel de goede kant op blijft gaan. En voor je het weet is het eind februari :).

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 18:50

Mir_horses schreef:
Wauw wat ontzettend goed meid! Daar heb je het allemaal voor gedaan toch???
Nu hopen dat haar herstel de goede kant op blijft gaan. En voor je het weet is het eind februari :).

Klopt, de tijd gaat snel!! Daarom moet ik snel een goede stal vinden voor haar :)

Morgen om 12u ga ik weer met haar knuffelen :)

Levadeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:15

Goed te horen dat het zo fijn met haar gaat +:)+
Hoop voor jullie dat je snel een geschikte stal voor haar kan vinden.

Veel plezier morgen!!!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:16

Levadeshop schreef:
Veel plezier morgen!!!

Thanks.... :)

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:41

En dan nu heerlijk knuffelen met je waterratje ;)
Lijkt me best moeilijk om dan weer bij d'r weg te gaan, ook al weet je dat ze in super handen is!

Hoop voor je dat je een geschikte stal kan vinden! Moet het in de omgeving van Drenthe zijn, of mag het ook in Groningen zijn?

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:24

Even een update! Ben afgelopen donderdag weer bij mijn avi geweest.. <3

BOMMETJEEEEE! *\o/*

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:29

Ze ziet eruit alsof ze het ontzettend leuk vind...

Fijn dat het zo goed blijft gaan!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:31

Vervolg update:

Heb ook even weer kort overleg gehad met Patrick. Mijn paardje doet het hardstikke goed! Ze verkeert in topconditie.. en met haar beentje lijkt het ook goed te zijn! Ik heb besloten haar nog tot 9 maart te laten staan, dan worden de laatste röntgenfoto's gemaakt en kunnen we zien wat de 'belaste belasting' met haar beentje heeft gedaan. Ze staat nu 1 tot 2x per dag in de stapmolen, naast het zwemmen. En het zwemmen lijkt ze steeds leuker te vinden!!

Als de foto's goed lijken, mag ik er ook meteen alweer op als ze thuiskomt!!!! WAUW... wel alleen stappen natuurlijk... later stukjes draven... en pas veel later galopperen! Dus lekker veel het bos in op de harde en vlakke bodem... Het uiteindelijke plan moet nog even uitgedacht worden! Ze is nu in zo'n goede conditie dat het belangrijk is dat ik haar thuis meteen goed oppak, dat ze veel beweging krijgt... Ze mag nog een hele tijd niet in het weiland/paddock, dus om de training te compenseren die ze nu krijgt, moet ze veel stappen!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:34

Wat fijn zeg! Wat een lekker pretkoppie op het filmpje zeg, geweldig :)

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:37

Hallo,

Onze merrie heeft 6 maanden bij Patrick gestaan, ze had tijdens een wedstrijd een acute klappees gekregen, en aangezien ze geen paardje is wat je stil kan zetten ging ze daar heen, maar voordie tijd was ze eigenlijk wel door de dierenarts afgeschreven. Maar na 6 maanden zwemmen en totaal 12 maanden revalideren is d'r been weer helemaal goed en ook goed op fotos en scan ongelooflijk.

Op mijn dochter dr hyves staan filmpjes van het zwemmen.

Het is echt super wat je met paardenzwemmen kan bereiken. Ze starten haar eerste wedstrijd na 13 maanden en werd 2 x 1ste in het z2 en haar tweede wedstrijd was in ermelo voor de nrps en ze werd toen
nederlands nrps kampioen in de klasse z2 , er was ook niemand die dat 13 maanden daarvoor gedacht had.

We raden het ook iedereen aan die blessures heeft en niet weet wat je nu moet doen.
Wij zijn op aanraden van onze veearts naar Patrick gegaan.
Helemaal top.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:38

Ja echt een heerlijk pretkoppie.... Ze zwemt ook hard! Als patrick met zijn tong klikt om haar wat harder te laten zwemmen, komt ze een heel stuk boven het water uit met haar nek!

Word met de dag trotser op dr (L)

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:40

@ Sopjevansab: Wat goed om te horen!!! Fijn dat er mensen in staat zijn om dit te bieden aan hun geliefde paardjes...... Top! En met de aquatherapie hebben de paardjes echt een hele grote kans op herstel..

Ik ben ook zeer te spreken over HCK!

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:50

bandita schreef:
@ Sopjevansab: Wat goed om te horen!!! Fijn dat er mensen in staat zijn om dit te bieden aan hun geliefde paardjes...... Top! En met de aquatherapie hebben de paardjes echt een hele grote kans op herstel..

Ik ben ook zeer te spreken over HCK!

Hoi Hoi,

Wij zijn ook zeer tevreden over HCK. En als het over de prijs gaat wij betalen voor stalling 400 euro en dan zit er niets bij voor een revaliderend paard, wij vonden het wel een hoop geld maar als je ziet dat het all inn buiten de smid en veearts vond ik het nogal meevallen. BIj ons is ook de verzekeringsinspecteur op HCK geweest en later toen ze thuis was ook nog een keer.
Wij hadden het gedaan met het hele gezin, en die merrie was ons kindje, met 4 jaar gekocht groen als gras en ze was bijna 7 toen het gebeurde en 8 toen ze weer terug was, als het niet goed had gekomen had ik haar niet verkocht want ze is een pracht merrie en had ik geprobeerd een veulen van haar te krijgen ze heeft een hele oude bloedlijn en is springgefoktte merrie die dressuur loopt.

Maar wel super dat het beter gaat met je paardje zeg, weet hoe je de zenuwen kunt krijgen als ze wat mankeren, doe Patrick maar de groeten van Cath en Viola als je dat wil doen hij weet nog wie zijn.

Ik duim voor je dat alles spoedig mag verlopen.

Gr Sabine

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 12:05

Wat heeft die verzekeringsexpert uiteindelijk gedaan voor jullie? Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ze is door een ander paard getrapt dus aansprakelijkheidsverzekering.. Hadden jullie het paard wel verzekerd?

Ik zou die van mij ook idd niet weg doen! Lekker een veulentje erbij.... ook prima!

En ik zal de groeten doen van jullie! :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:21

Zo even het topic doorgelezen. Wát een resultaten kunnen er met deze therapie geboekt worden zeg, ongelooflijk!!
Nu hopen dat haar herstel de goede kant op blijft gaan! +:)+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:57

moet je nu ook je gewone stalling doorbetalen?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:05

Ziet er super uit TS, ben heel blij voor jullie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:18

Bwooooohhh.. 750 euro per maand! Dat is een hap geld (zie ik op hun website) Ik zou dat echt niet kunnen betalen! Overige dierenartskosten en röntgenfoto's.
Ik heb er goede verhalen over gehoord, fijn dat paarden er zo van opknappen!

Gelukkig gaat het beter met je paardje TS. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:20

Interessant om te lezen, ik ga binnenkort op excursie hiernaartoe, kan ik het eens in het echt bekijken.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 22:19

Tja je moet idd allerlei dingen tegenover elkaar gaan zetten.... Mijn paardje is officieel nog niet eens 6 jaar, dus nog een heel leven voor zich... Voor haar heb ik veel over, mijn complete maandloon gaat er naartoe! En nu met een (hoogstwaarschijnlijk) goed vooruitzicht, weet je waar je het voor doet... Maar het is zeker een hap geld!!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 22:22

Nog even de röntgenfoto van 26 januari:

Je ziet dat het bot goed aan het genezen is.. en dat de breuk netjes dicht wordt!

Afbeelding

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:47

Volg je topic al een tijdje.
Echt super dat het de goede kant op gaat!!

Ik gun het jullie zo om weer lekker te kunnen rijden. Na al die inspanning en toewijding!
Hoop dat je snel een geschikte stal vind!

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:07

bandita schreef:
Wat heeft die verzekeringsexpert uiteindelijk gedaan voor jullie? Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ze is door een ander paard getrapt dus aansprakelijkheidsverzekering.. Hadden jullie het paard wel verzekerd?

Ik zou die van mij ook idd niet weg doen! Lekker een veulentje erbij.... ook prima!

En ik zal de groeten doen van jullie! :)

De verzekeringsexpert heeft wel wat gedaan, ook mede omdat zij toen nog zo jong was en erg goed in de sport ging. Wij hebben haar wel verzekerd, mede ook voor de DA rekening .

Het is toch top dat dit allemaal bereikt wordt, eigenlijk eerlijk gezegd is er beter van geworden, de bespiering is gelijker geworden omdat ze gelijkmatig beweegde.

Het is alleen zo jammer dat het voor ons zover weg is, anders had ik er zo wie zo 1x per week laten zwemmen, want dat vond ze prachtig ze zwom op een gegeven moment 7 rondjes per sessie.

Ik hoop echt voor je dat alles goed komt, maar rust op stal is straks een van de belangrijkste dingen voor haar anders ben je straks terug bij af.
Onze merrie is zeer dominant en staat nu rustig in een hoekbox en wat de mensen zielig vinden ze kan alleen door de deur kijken, maar halen we schotten weg dan wordt ze boos en onrustig en gaat meppen, dan ben ik verder van huis, ze is nu heerlijk rustig voernijd is weg.

En wat ook erg meeviel dat na 11 maanden me dochter er gewoon kon opstappen en onder de man kon revalideren niets aan de hand.

Nu stop ik weer hoor , maar het blijft wonderbaarlijk wat het voor paarden doet zwemmen onder begeleiding.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 00:07

Die van mij is ook jong en liep super in de sport.. dus hoop dat die expert het goed met me voor had en eerlijk heeft gekeken!

Het is idd voor haar ook heel belangrijk een dichte stal te hebben.. ze trapt ook tegen de wanden :( vredenheim is voor mij om de hoek dus denk dat ik haar er wel vaker heen ga brengen!

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:35

bandita schreef:
Die van mij is ook jong en liep super in de sport.. dus hoop dat die expert het goed met me voor had en eerlijk heeft gekeken!

Het is idd voor haar ook heel belangrijk een dichte stal te hebben.. ze trapt ook tegen de wanden :( vredenheim is voor mij om de hoek dus denk dat ik haar er wel vaker heen ga brengen!

Ik weet niet bij wie je verzekerd ben of van welke verzekering de expert komt.

Helemaal super dat hck dichtbij is, ik had viool dan iedere week een keer laten zwemmen als ontspanning en verdere revalidatie, maar wij wonen aan de andere kant van het land het duurt 2 en half uur met de trailer dat is een beetje teveel van het goede.
Ik blijf je topic volgen en ben gezond nieuwsgierig wat de expert zegt en hoe ze het verder gaat doen.

Als we werk in daar in de buurt kunnen vinden willen wij ook die kant op of een eigen pensionstal met B&B daar in de buurt weet alleen niet of de vraag naar pensionstallen daar groot is.