healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:13

Kruiden is het enige waarvan ik denk dat het soms zinnig kan zijn, maar ook dan is het met kruiden zo dat het per seizoen, populatie etc kan verschillen in werkzame stoffen. Er zijn ook hele giftige kruiden, ik zie dat soms op Bokt ook voorgeschreven worden omdat ergens op internet staat dat bijv smeerwortel tegen hoest helpt. Smeerwortel bevat dezelfde giftige stoffen als bijvoorbeeld Jakobskruiskruid, de pyrrolizidine alkaloiden. Het kan best helpen tegen hoest, maar voor de lever is het niet erg netjes. Dat is wetenschap, wetenschap kan ook bijwerkingen aantonen. Middel kan dus hoe natuurlijk het ook lijkt erger zijn dan de kwaal.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:14

Ayasha schreef:
Maar ik snap niet waar je daar mee naar toe wil.
En neen, er hoeft voor mij nog geen teken te zijn van ruzie om het te voelen aankomen. :+
En neen, je koffie dik is niet wat ik bedoel met het plaatje maar volgens mij praten we finaal langs elkaar door. :+ Als een paard bang is voor de aanraking van een borstel, zal ie inderdaad eerst aangeraakt moeten geweest zijn met een borstel. Anders kan ie er niet bang voor zijn. Maar wat heeft dat te maken met readen of intuïtie? Want volgens mij ben ik de weg kwijt. :D
Bovenstaand is ook antwoord op maikeltje.

NickAltena: Ik persoonlijk (ik spreek voor mezelf niet voor alle readers) twijfel aan mezelf als het om mijn eigen dieren gaat omdat ik te bang ben om beïnvloed te worden door wat ik al weet waardoor ik niet meer op mijn gevoel af ga, maar op mijn verstand. En die twijfel zorgt er dus voor dat ik als het op belangrijke zaken aan komt inderdaad niet meer durf/kan bij mijn eigen dieren. :) Kleine dingen voel ik wel degelijk aan bij haar en reageer ik ook op. Maar sowieso zal ik in geval van pijn nooit readen. Wanneer iemand naar mij komt met "mijn paard heeft pijn weet jij wat het is" dan verwijs ik die persoon standaard door naar een dierenarts. Dus waarom zou ik dan mijn eigen paarden gaan "readen" als ze pijn hebben? Ik ben geen dierenarts/smid dus ik hoef me zo ook niet te gaan gedragen. ;)

De stelling dat het enkel werkt als je er in geloofd heb ik niet verzonnen en ik zou het dus appreciëren als je die ook niet op mij projecteert. ;) Daar kan en wil ik dus ook niet op reageren want ik ben het zelf niet met die stelling eens. Wel denk ik dat je het zelf enkel kan wanneer je er in geloofd. Maar om een reading te kríjgen moet je er IMO niet in geloven. :) Ik begrijp ook absoluut niet wat de redenering van de persoon is die dat gesteld heeft. Dat kan je dus best aan hem/haar vragen.

De reden dat wij dingen aan jou vragen is niet omdat jij beweringen hebt gedaan die ons tegen de borst stuiten. Maar simpelweg omdat jij in ieder geval probeert uit te leggen hoe het in jouw geval werkt. Dat vind ik wel nuttig en het enige nadeel is dat er bij mij door jouw antwoorden weer nieuwe vragen naar boven komen.

Het voorbeeld van de sfeer in de kroeg heeft inderdaad niets met readen te maken. Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat ik ook weleens heb meegemaakt hoe het is als er in een kroeg ruzie ontstaat. En ben ik nu in een kroeg dan "voel" ik ook aan het sfeertje dat er weleens wat zou kunnen gebeuren voor er uberhaubt maar sprake is van incidenten. Dat wacht ik ook niet af want ik ben voor die tijd al vertrokken. Net als jij dus. En bij mij heeft dat te maken met een eerdere ervaring waarbij ik wel middenin een ruzie terecht kwam buiten mijn schuld. Mijn ervaring voedt hier dus mijn intuitie in dit soort situaties.

Maar dat wil niet zeggen dat ik vanaf een foto dingen bij mensen of dieren "aanvoel". Dat is weer iets heel anders. Wel kan ik me voorstellen dat je beelden krijgt bij het zien van een foto. Bijvoorbeeld wanneer je de foto van EstherHegt bekijkt, dan kan het niet anders dan dat je daar bepaalde emoties bij voelt. Zo kan ik me ook voorstellen dat je bepaalde emoties of gevoelens krijgt bij een zielig kijkende hond of een paard die met de benen onder de massa uit staat. En mijn idee is dan ook dat vandaaruit van allerlei beelden binnenkomen. Beelden die iedereen binnen krijgt. Alleen ik interpreteer dat niet als communicatie met dat dier. Ik kijk gewoon goed en zie dan dingen. Een paard die zijn voorbenen ontlast, zou weleens last kunnen hebben van die benen. Ik kan dan nog een stapje verder gaan en zeggen dat ik DENK dat ie misschien hoefbevangen is. Maar dat haal ik puur uit het plaatje, niet uit wat een paard mij via telepatisch contact stuurt. En zo kan ik me voorstellen dat het werkt en dat mensen die zich als reader voordoen te werk gaan. En in dat geval zou ik het ook kunnen.

Maar geloof me, mijn moeder is in april overleden en ik zou zo ontzettend graag nog een keer iets van haar vernemen. In een ander topic werd beweerd dat ik me er dan niet voor open zou stellen. Niets is minder waar. In een geval van overlijden wil je in je wanhoop alles geloven, ook het paranormale. Ik heb er zelfs over gesproken met mijn moeder voor haar dood. Ze zou het me laten weten als er inderdaad iets zou zijn. Maar er is niets.....en geloof me, ik vind dat echt heel heel jammer.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:23

Dit vind ik een erg mooie uitleg over homeopatie en hoe de verdunningen gaan , het is wel on topic omdat readers vaak deze dingen voorschrijven ( en helaas nee geen Pernod)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:27

EstherHegt schreef:
Ayasha schreef:
EstherHegt: stel je paard is kreupel, de dierenarts komt er bij, paard krijgt medicatie en rust en alles wat ie nodig heeft. Jij kan reiki... Waarom zou je hem dan niet als extra'tje reiki geven? :) Bovenop alles wat ie al krijgt dus. :) Dat bedoel ik dus met ondersteuning. :)

Oei ik kan Reiki, meen ik serieus, gaat echt niet helpen.
Reiki is zelfhypnose naar mijn mening, als ik mijn paard op dat moment reiki geef, dan geeft ik het paard aandacht en mezelf een goed gevoel.

:+ Ik kan ook reiki, serieus, en heb deze uitleg nog nooit gehoord.
Ik geef graag op afstand een behandeling, dat ik dus niet eens in de buurt ben van t dier. En toch komt er reactie. Hoe zie je dat dan?

Aanvulling op jou kruidenvisie; ga nooit zelf dokteren met kruiden! Wil je met kruiden gaan werken, vraag dan een erkende fytotherapeut om hulp, degene weet precies welke hoeveelheid van welk onderdeel van welk kruid en in welk seizoen geoogst nodig is.
Ik ben nu met een 'voor de lol en eigengebruik' cursusje bezig, opgezet door een afgestudeerde fytotherapeute. Er komt zoveel bij kijken, had ik van te voren nooit verwacht...

@ Ayasha; jou twijfel bij je eigen dieren herken ik wel, denk ook al snel dat t mijn eigen invulling is

Verder zie ik het hele alternatieve gebeuren inderdaad ook als ondersteuning van de dierenartsbehandeling :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:29

Hoe zie je nu reactie als je op afstand reiki geeft? Dat vind ik dan weer moeilijk te geloven. En hoe uit zich die reactie, heb je daar voorbeelden van Juut?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:32

Ayasha schreef:
Dat gaat over het zelf doen NickAltena. Maar niet om het kríjgen van een reading. :) Als je niet in jezelf geloofd of twijfelt aan jezelf kan je niet readen. Da's heel simpel. Maar stel dat jij een reading bij mij aan vraagt, als jij die ontvangt en die klopt niet, dan is dat niet omdat jij niet geloofd. Dan is dat omdat ik gewoon gruwelijk in de fout gegaan ben. :) De stelling die jij aan haalde was iemand die een reading vol fouten aan het proberen goed te praten was onder het mom van "jamaar jij moet er voor open staan..." Nee dat hoeft niet, jij hoeft niet open te staan om een correcte reading te ontvangen.. :)

Ik ben nog leek op dit gebied merk ik.
Want als iemand mij zegt dat ik er open voor moet staan omdat het anders niet lukt....
Denk ik dus ook als jij het bij je eigen paard zou doen , moest dat zeker lukken....omdat jij er wel voor open staat....
Kringetje weer rond want daar begonnen we mee ;)
Verwarring van mij dus blijkbaar over open staan voor dit om succesvol te zijn.
Nogmaals excuus dan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:35

EstherHegt schreef:
Dit vind ik een erg mooie uitleg over homeopatie en hoe de verdunningen gaan , het is wel on topic omdat readers vaak deze dingen voorschrijven ( en helaas nee geen Pernod)

_O- _O- _O-

Wat zou zo'n 30c potje pis nou kosten? :$ Toch zeker 7,50. Big business :D

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:37

Juut schreef:
[

Ik geef graag op afstand een behandeling, dat ik dus niet eens in de buurt ben van t dier. En toch komt er reactie. Hoe zie je dat dan?

De reiki masters geven jou niet de uitleg en daarom denk je er niet aan. Als je op afstand 'behandelt' geef je ook verwachtingspatroon bij je zelf, paar blz geleden werd dat ook echt leuk omschreven, ben naam kwijt, die 'readde' even een paard, Er is altijd iets uit reiki of reading te halen, maar wetenschappelijk kun je nooit aantonen of alle 'gelezen' dieren of mensen echt geholpen zijn. Stel jij readt of reikiet een groep van 20 paarden met Hoefbevangenheid, dan weet je nog niet van al die 20 dieren dat de bevangenheid is gekomen door of gras, kou, medicijnen, je weet niets van het ras, hengst merrie etc. Je weet dus eigenlijk helemaal niet welke andere invloed er misschien is die 'wat doet' en niets van de oorzaak.
Stel een zelfde groep er tegenover die niet wordt gereikiet of geread en je weet dan nog steeds niets omdat er geen verschil is tussen de groepen. Wetenschappelijk onderzoek kijkt dus echt of iets werkt en statistisch werkt.
Het gaat dus om de wens is de vader van de gedachte snappie?
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 02-12-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:40

Ofwel je wil zo graag resultaat zien dat je in iedere verandering een " bewijs" ziet. Zo werkt dat ook met wanhopige eigenaren en de uitslag van een reading.....volgens mij. Inderdaad, de wens is de vader van de gedachte. Dus als er werkelijk iets zou zijn dan had ik mijn moeder allang gezien/gesproken/ een teken gehad.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:43

maikeltje schreef:
Ofwel je wil zo graag resultaat zien dat je in iedere verandering een " bewijs" ziet. Zo werkt dat ook met wanhopige eigenaren en de uitslag van een reading.....volgens mij. Inderdaad, de wens is de vader van de gedachte. Dus als er werkelijk iets zou zijn dan had ik mijn moeder allang gezien/gesproken/ een teken gehad.

Precies dat bedoel ik!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:47

maikeltje schreef:
De reden dat wij dingen aan jou vragen is niet omdat jij beweringen hebt gedaan die ons tegen de borst stuiten. Maar simpelweg omdat jij in ieder geval probeert uit te leggen hoe het in jouw geval werkt. Dat vind ik wel nuttig en het enige nadeel is dat er bij mij door jouw antwoorden weer nieuwe vragen naar boven komen.

Oei het was niet de bedoeling om over te komen alsof jullie geen vragen mochten stellen, in tegendeel! Ik beantwoord graag voor zover ik dat kan natuurlijk. Ik weet lang niet alles. :)

Citaat:
Het voorbeeld van de sfeer in de kroeg heeft inderdaad niets met readen te maken. Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat ik ook weleens heb meegemaakt hoe het is als er in een kroeg ruzie ontstaat. En ben ik nu in een kroeg dan "voel" ik ook aan het sfeertje dat er weleens wat zou kunnen gebeuren voor er uberhaubt maar sprake is van incidenten. Dat wacht ik ook niet af want ik ben voor die tijd al vertrokken. Net als jij dus. En bij mij heeft dat te maken met een eerdere ervaring waarbij ik wel middenin een ruzie terecht kwam buiten mijn schuld. Mijn ervaring voedt hier dus mijn intuitie in dit soort situaties.

Maar dat wil niet zeggen dat ik vanaf een foto dingen bij mensen of dieren "aanvoel". Dat is weer iets heel anders. Wel kan ik me voorstellen dat je beelden krijgt bij het zien van een foto. Bijvoorbeeld wanneer je de foto van EstherHegt bekijkt, dan kan het niet anders dan dat je daar bepaalde emoties bij voelt. Zo kan ik me ook voorstellen dat je bepaalde emoties of gevoelens krijgt bij een zielig kijkende hond of een paard die met de benen onder de massa uit staat. En mijn idee is dan ook dat vandaaruit van allerlei beelden binnenkomen. Beelden die iedereen binnen krijgt. Alleen ik interpreteer dat niet als communicatie met dat dier. Ik kijk gewoon goed en zie dan dingen. Een paard die zijn voorbenen ontlast, zou weleens last kunnen hebben van die benen. Ik kan dan nog een stapje verder gaan en zeggen dat ik DENK dat ie misschien hoefbevangen is. Maar dat haal ik puur uit het plaatje, niet uit wat een paard mij via telepatisch contact stuurt. En zo kan ik me voorstellen dat het werkt en dat mensen die zich als reader voordoen te werk gaan. En in dat geval zou ik het ook kunnen.

Jep, dat kan ook zomaar. :) Maar de echte onderscheiden zich vaak door niet enkel bij de foto te blijven maar ook achtergrond details naar voren te halen... :) Maar het is érg moeilijk om iemand te vinden die eerlijk is. Veel mensen geloven ook gewoon "te heilig" in readings als oplossing voor problemen... Een reading is nooit een oplossing, het kan een hulp zijn, een duwtje in de juiste richting zeg maar, maar een reader kan geen problemen voor je oplossen.. En dáár gaan te veel mensen in de fout... Zowel readers, als mensen die het aan vragen. Nu ben ik van mezelf heel oplettend en erg gevoellig en meestal als ik dingen opmerk die nog niemand anders opgemerkt heeft, kan ik daar gewoon een uitleg aan geven en dat onderbouwen (zo van: Gezien je dit en dit doet denk ik dat....") maar zelfs met die nuchterheid zijn er dingen geweest waarvan ik het simpelweg niet zou weten hoe ik het moet onderbouwen... :) Toeval? Misschien, wie weet... Maar toevallig is het wel. :)
Want weet je he, dat ik niet (meer) op forums over spiritualiteit zit, simpelweg omdat "men" daar zelden om kan met de vragen die ik stel. :+ Ironisch he?

Citaat:
Maar geloof me, mijn moeder is in april overleden en ik zou zo ontzettend graag nog een keer iets van haar vernemen. In een ander topic werd beweerd dat ik me er dan niet voor open zou stellen. Niets is minder waar. In een geval van overlijden wil je in je wanhoop alles geloven, ook het paranormale. Ik heb er zelfs over gesproken met mijn moeder voor haar dood. Ze zou het me laten weten als er inderdaad iets zou zijn. Maar er is niets.....en geloof me, ik vind dat echt heel heel jammer.

Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt maikeltje, ik heb mijn moeder nog... En ik vind het oprecht jammer om dit te lezen... Jammer dat je je zo voelt.. En ik wilde dat ik er wat aan kon veranderen maar dat kan ik niet... Het enige dat ik kan zeggen is... Komt tijd, komt raad.... En je heel veel sterkte wensen..

NickAltena schreef:
Ik ben nog leek op dit gebied merk ik.
Want als iemand mij zegt dat ik er open voor moet staan omdat het anders niet lukt....
Denk ik dus ook als jij het bij je eigen paard zou doen , moest dat zeker lukken....omdat jij er wel voor open staat....
Kringetje weer rond want daar begonnen we mee ;)
Verwarring van mij dus blijkbaar over open staan voor dit om succesvol te zijn.
Nogmaals excuus dan.

Het lukt ook wel volgens mij. Maar dan ga ik twijfelen aan wat ik voel en zie omdat ik bang ben dat ik blijf hangen in wat ik al weet... Als ik een foto van een wildvreemd paard krijg, dan kan ik niet af gaan op voorgeschiedenis (iedereen die bij mij een reading heeft laten doen, kan ook getuigen dat ik altijd vraag om me zo min mogelijk informatie te geven over het dier.. Ik wil liefst zo weinig mogelijk weten en vragen krijgen waaruit er zo min mogelijk te halen valt.) maar met mijn eigen paarden wel.. En het is nu eenmaal menselijk om toch "terug te vallen" op wat je al weet... :)

EstherHegt schreef:
Kruiden is het enige waarvan ik denk dat het soms zinnig kan zijn, maar ook dan is het met kruiden zo dat het per seizoen, populatie etc kan verschillen in werkzame stoffen. Er zijn ook hele giftige kruiden, ik zie dat soms op Bokt ook voorgeschreven worden omdat ergens op internet staat dat bijv smeerwortel tegen hoest helpt. Smeerwortel bevat dezelfde giftige stoffen als bijvoorbeeld Jakobskruiskruid, de pyrrolizidine alkaloiden. Het kan best helpen tegen hoest, maar voor de lever is het niet erg netjes. Dat is wetenschap, wetenschap kan ook bijwerkingen aantonen. Middel kan dus hoe natuurlijk het ook lijkt erger zijn dan de kwaal.

Mensen denken helaas vaak niet aan dergelijke bij werkingen... En ik denk, dat door die onwetendheid heel veel leed ontstaat..

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:55

Nog eentje, stel het regent dan is de weg nat.
Maar als de weg nat is betekent het niet dat het regent.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:57

@maikeltje
nog wel even googlen of zoeken op een paarden forum zoals dit voor wat door de eigenaar zelf gegeven info en je kan er een zeer compleet en zeer indrukwekkende info lijst van maken.
Inderdaad...zo verdienen er ook hier een aantal hun zakcenten en hopen daar waarschijnlijk hun 3de hypotheek mee te kunnen betalen.

Zo heb ik zelf een eigen sloot naast ons huis.
Oneindige verdunning van allerlei stofjes die verdampt zijn en weer met de regen zijn neergedonderd.... en ook zeer belangrijk natuurlijk.... door alle rond varende boten zeer goed geschud.
Geneeskracht is dus oneindig groot, voor alle kwaaltjes want alles wat genezen kan zit er inmiddels wel doorheen.(als je de zoute smaak uitvoering wenst kan dat ook maar dan is de levertijd wat langer)
Je snapt waar ik mijn rijke toekomst read ?
Wie heeft er nog leuke flesjes in de aanbieding ?
Liefst wel met krukje, dat staat zo leuk professioneel.

De enige pech is dat ik er niet van hou om mensen te besodemieteren, zoals ik er ook niet van hou zelf besodemietert te worden.

Het valt me wel op dat er , zeker ook in deze lijn, toch ook readers zijn die met respect hun reading doen en wél benadrukken dat een arts altijd nodig is bij problemen.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:00

maikeltje schreef:

Maar misschien heb je dat teken allang gehad en stond je er toen niet voor open of zo omdat je met andere dingen bezig was ?
Er zal best iets zijn tussen hemel en aarde, daarvoor gebeuren er te veel dingen die nog niet verklaar baar zijn.
Dat is mooi als men daar mee om kan gaan of mee kan communiceren , denk ik.
Maar bouw er geen beweringen omheen en stel er geen verwachtingen voor op, zo zie ik dat.
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 02-12-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:03

EstherHegt schreef:

:D Heerlijk!

NickAltena schreef:
Maar misschien heb je dat teken allang gehad en stond je er toen niet voor open of zo omdat je met andere dingen bezig was ?
Er zal best iets zijn tussen hemel en aarde, daarvoor gebeuren er te veel dingen die nog niet verklaar baar zijn.
Dat is mooi als men daar mee om kan gaan of mee kan comunniceren , denk ik.
Maar bouw er geen beweringen omheen en stel er geen verwachtingen voor op, zo zie ik dat.

Misschien moet het teken nog komen, misschien is het al geweest en misschien zal het nooit komen... Niemand weet wat er aan de andere zijde is, niemand weet of er uberhaupt de mogelijkheid is om tekens te geven. Er zal beslist een reden zijn waarom we er niets van weten vanaf geboorte en waarom het ons vrij onmogelijk gemaakt wordt om het te ontdekken. We kunnen naar de maan en terug maar dit gaat niet. Misschien is er niets... Misschien wel... Dat ontdekken we met tijd wel. :) Ik hoop in ieder geval dat er na dit leven nog iets is... :) Ik heb moeite om te geloven dat je gewoon verdwijnt... Maar of het ook zo is en zo ja, wat? Ik zou het niet weten... :)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:06

Ow.... das er dus nog zo een waar ik dan niets van snap
Je kan met levende dieren readen begrijp ik ?
Maar er zijn er ook die zeggen met doden te kunnen "readen".
Zie de tievie programma's maar , aan de hand van foto of materiaal worden daar hele verhalen rondom de oorzaak van de dood bijvoorbeeld vertelt.
Dit gaat dan anders of zo ?
Waarom kan iemand het ene wel en het andere niet ?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:12

EstherHegt schreef:
Juut schreef:
[

De reiki masters geven jou niet de uitleg en daarom denk je er niet aan. Als je op afstand 'behandelt' geef je ook verwachtingspatroon bij je zelf, paar blz geleden werd dat ook echt leuk omschreven, ben naam kwijt, die 'readde' even een paard, Er is altijd iets uit reiki of reading te halen, maar wetenschappelijk kun je nooit aantonen of alle 'gelezen' dieren of mensen echt geholpen zijn. Stel jij readt of reikiet een groep van 20 paarden met Hoefbevangenheid, dan weet je nog niet van al die 20 dieren dat de bevangenheid is gekomen door of gras, kou, medicijnen, je weet niets van het ras, hengst merrie etc. Je weet dus eigenlijk helemaal niet welke andere invloed er misschien is die 'wat doet' en niets van de oorzaak.
Stel een zelfde groep er tegenover die niet wordt gereikiet of geread en je weet dan nog steeds niets omdat er geen verschil is tussen de groepen. Wetenschappelijk onderzoek kijkt dus echt of iets werkt en statistisch werkt.
Het gaat dus om de wens is de vader van de gedachte snappie?

Ik snap wat je bedoelt, maar ben er niet mee eens. Zijn mijn ervaringen anders in. Mn verzorgpony geeft bijvoorbeeld een andere reactie wanneer ik reiki geef, of wanneer ik gewoon lekker met hem knuffel. Maicka draait me het plekje toe waar ze reiki wilt, doet ze niet met 'gewoon aaien'
Ook met zelf reiki op afstand behandelen; laatste keer kon ik precies vertellen wat mn vriendin deed, terwijl ze dit niet van te voren met me had besproken. Kon vertellen welke tijd ze begon, en ook wanneer ze stopte. (Ok, begintijd was wel ong besproken)

Verder zit mn reikimaster aangesloten bij een organisatie (naam kwijt), waarvoor ze zich heeft moeten bewijzen; zoveel percentage van haar cliënten moesten inderdaad gebaat zijn bij de behandelingen. Zo kan zij ook aantonen dat ze niet zo'n persoon 'zonder diploma die snel rijk wilt worden' is. Is wel goed dat die controle en vraag om bewijs er is, want 'snel-rijk-willen-worden-mensen' zijn er genoeg, helaas

Je filmpje over homeopathie is leuk, maar het zit wel iets ingewikkelder in elkaar als deze meneer het uitlegd (wel dapper van hem, overigens, ik zou dat water echt niet drinken! :P ) Vaccinaties zijn bijvoorbeeld ook sterk verdunde virussen; dat werkt ook.

@ Maikeltje; ik ben je tegen gekomen in dat topic. Het is erg moeilijk, zoiets :(:) Ik kan er helaas wel over meepraten, heb dat in dat topic ook gedaan, en ben blij met wat ik van mn zusje gemerkt/ gehoord heb (ja, ook dingen die ik zelf helemaal niet wist, maar bij navraag wel bleken te kloppen)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:13

Ayasha schreef:
EstherHegt schreef:

:D Heerlijk!

Snap je wat ik zeg? Bij wetenschap worden er dus dingen uitgesloten, een mens, paard ofzo kan ergens door ziek zijn, wordt bijv bevangen, krijgt maagzweer, maar de oorzaken kunnen anders zijn.
Ik heb vanmorgen voor het eerst in mijn leven 112 gebeld paard van de buren was door het ijs gegaan, paard is gisteren pas gekomen, wij weten helemaal niets van het gedrag van het paard. Leve de brandweer hoor, zij kregen het paard er uit. Het paard was echt onderkoeld, zelfs de oren trilden en bibberden. Maar wij kennen het gewone gedrag niet van het paard, is ze echt zo braaf als nu? Of is ze zo braaf omdat ze hier onderkoeld raakte en door een blik ( minstens 10) brandweermannen gered is. Wij hebben het ijs open moeten hakken, arm dier, was al zo afhankelijk van mensen die ze niet kenden en weerloos, wolven lopen niet op het ijs werd ergens beweerd, hadden we maar moeten denken dat het instinct niet helemaal lekker lag vanmorgen bij dit paard?

Edit typo, ik hoop op de enige typo ( maar ja dat kan ik pas readen als het er echt staat)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:30

Juut schreef:
Verder zit mn reikimaster aangesloten bij een organisatie (naam kwijt), waarvoor ze zich heeft moeten bewijzen; zoveel percentage van haar cliënten moesten inderdaad gebaat zijn bij de behandelingen. Zo kan zij ook aantonen dat ze niet zo'n persoon 'zonder diploma die snel rijk wilt worden' is. Is wel goed dat die controle en vraag om bewijs er is, want 'snel-rijk-willen-worden-mensen' zijn er genoeg, helaas

Ik ben zeker blij dat er bij reiki inmiddels iets is en dat er ook geklaagd kan worden, heb ook ergens dat gelezen in een eerder topic, het kan.
Maar de referenties is natuurlijk met tevreden klanten ook hoe je jezelf presenteert, om wat voor klachten ging het bijvoorbeeld. Ik ben er van overtuigd dat zeker bij psychomatische klachten het kan helpen, alleen al door de aandacht en het luisteren naar de client. (het geboer etc dat is spirituele eraan)
Reiki kan geen kreupel paard of koliek genezen. Reiki kan wel tevreden klanten geven, dat is best een verschil in de vraagstelling.
Als ik master zou willen worden, ik kan mensen het idee geven dat ze bij mij veilig zijn en ik heb het geluk dat er geen Sylvia Millecam of mijn overleden paard tussen zit bijv ja dan krijg ik ook tevreden klanten.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:47

Ik heb helaas niet alles doorgelezen. Te veel traanoogjes en niesbuien door een fikse verkoudheid.
maar wil wel terugkomen op het punt dat ayasha aanbreekt over het in de kroeg aanvoelen van ruzie.

Ik was een poos terug op een feestje, daar kreeg ik op dn duur steken in mijn lichaam. Opzich had ik niet het gevoel dat er iets mis was maar goed.De majo had steken dus dan maar naar huis. vond het erg banketstaaf want het was nog helemaal niet laat en nog redelijk gezellig.
vervolgens hoor ik de dag erna dat even nadat ik weg was er ruzie daar thuis was geweest.

thuis vroeger met mijn ouders voelde ik dat ook altijd zo goed aan. Je ziet dat meestal wel aan de lucht zeg maar.

moos2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:50

Vorige week was ik bij een kennis op bezoek die tijdelijk op zo'n reiki-centrum woont. Daar stonden een tweetal paarden (waarvan 1 hoefbevangen, met waarschijnlijk al een gekanteld hoefbeen/ een tweede waarvan de hoeven omhoog gekruld waren) waar niet of nauwelijks naar omgekeken wordt. De eigenaren zijn Reiki-supermasters, hebben een groot cursuscentrum (zijn bekend en beroemd), gaan vaak naar Japan om hun healing te perfectioneren en op klankschalen te roffelen. De paarden zijn van de kinderen, maar die hadden hun interesse verloren, de Reiki-oppermevrouw is eigenlijk bang voor paarden en de Reiki-master is er vies van. Ze hadden de zorg een beetje overgelaten aan hun gasten en andere mensen die op het centrum verbleven (worteltjes en boterhammetjes voeren zoals op de kinderboerderij en de stal vol ammoniak). Gezien het Reiki-volk nogal pre-occupied was met hun eigen energieen (en hun geld te tellen) koste het nogal wat moeite ze over te halen de hoefsmid (na enkele jaren) toch maar eens te bellen. Het is gelukt (met weerzin) het positief te brengen (ze laten zich natuurlijk niks vertellen, he!).

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:52

Dat staat hier los van. Geloof dat je die mensen onderhand goeroes kan noemen , net als vincenza toendertijd

waar blijft fresco1234 eig ?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:54

ik ben een stille meelezer,
maar wens op 1 ding te reageren.
maikeltje: ik weet uit eigen ervaringen dat er wel degelijk meer is na dit leven( andere meningen zijn voor mij ook geen probleem)
wat ik daarover wens te vertellen aan jou: overleden personen zijn vaak simpelweg niet in staat om iets te doen aan de andere kant, hebben daar de kracht niet voor, of zijn er nog niet klaar voor en "moeten" eerst aan zichzelf verder werken,... enz.
een overledene heeft als het op en langer sterfbed aankomt vaak een mogelijkheid vlak na overlijden om een soort keuze te maken,
meteen overgaan, of nog even blijven met mogelijkheid om tekens ed te geven.
maar vaak worden dingen die bij leven gezegd zijn een fractie van een sec vergeten als ze aan de andere kant komen, waardoor ze overgaan zonder echt bewust een keuze te maken.

verder on-topic: er zijn heeeeeel veel kwakzalvers en prutsers! :(
maar er zijn er ook een paar die het echt serieus menen, mensen en dieren echt willen helpen,
en die ook echt een gave hebben,

ik ga verder mee met ( geen idee meer wie het zij sorry) dat iedereen in meer of mindere matie begaafd is, alleen de ene wilt er iets mee de andere niet,
de ene beseft het de andere niet, de ene doet er iets mee de andere stopt het weg, ... enz.

ik wil zoals vele ook waarschuwen als je iets doet of laat doen in deze richting dat je altijd met een open blik moet kijken, en niet alles meteen geloven maar wel je gezond verstand erbij zetten,
als je een paard hebt van bv 25 en je laat een reading doen en de reader zegt oooooh je paard gaat volgend jaar olympisch kampioen worden!!!! dan moet je hopelijk zelf beseffen dat je met een kwakzalver te maken hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:58

NickAltena schreef:
Ow.... das er dus nog zo een waar ik dan niets van snap
Je kan met levende dieren readen begrijp ik ?
Maar er zijn er ook die zeggen met doden te kunnen "readen".
Zie de tievie programma's maar , aan de hand van foto of materiaal worden daar hele verhalen rondom de oorzaak van de dood bijvoorbeeld vertelt.
Dit gaat dan anders of zo ?
Waarom kan iemand het ene wel en het andere niet ?

Ik read idd levende dieren. Ik doe geen overleden dieren en ook geen overleden mensen. :)
Wb doden readen... Dat vind ik een hele moeilijke vraag om eerlijk te zijn... Ik heb je bericht al minstens 7 keer opnieuw gelezen en al minstens een keer of tien een antwoord proberen te typen maar... Enfin 11e poging... Communiceren met mensen die overleden zijn vind ik een erg moeilijk onderwerp. Ik weet het gewoon niet... Weet zelf niet wat ik er van moet denken... :) Ik ben er van overtuigd dat wanneer mensen om een of andere reden blijven "hangen" dat je ze kan voelen... Waarom ik daarvan overtuigd ben? Omdat dat mijn ervaring is... Maar mensen die vrede hebben met hun gaan, mensen die "over gegaan zijn" dat weet ik niet of die nog bereikbaar zijn voor ons... Ik heb er nog nooit eentje bereikt maar dat kan ook gewoon mijn gebrek/twijfel zijn. Dat laat ik dus nog in het midden... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:00

EstherHegt schreef:
Snap je wat ik zeg? Bij wetenschap worden er dus dingen uitgesloten, een mens, paard ofzo kan ergens door ziek zijn, wordt bijv bevangen, krijgt maagzweer, maar de oorzaken kunnen anders zijn.
Ik heb vanmorgen voor het eerst in mijn leven 112 gebeld paard van de buren was door het ijs gegaan, paard is gisteren pas gekomen, wij weten helemaal niets van het gedrag van het paard. Leve de brandweer hoor, zij kregen het paard er uit. Het paard was echt onderkoeld, zelfs de oren trilden en bibberden. Maar wij kennen het gewone gedrag niet van het paard, is ze echt zo braaf als nu? Of is ze zo braaf omdat ze hier onderkoeld raakte en door een blik ( minstens 10) brandweermannen gered is. Wij hebben het ijs open moeten hakken, arm dier, was al zo afhankelijk van mensen die ze niet kenden en weerloos, wolven lopen niet op het ijs werd ergens beweerd, hadden we maar moeten denken dat het instinct niet helemaal lekker lag vanmorgen bij dit paard?

Edit typo, ik hoop op de enige typo ( maar ja dat kan ik pas readen als het er echt staat)

Ik denk dat je het paard van nu niet meer kan vergelijken met een wolf, maar eerder met een huishond.... :)