Peesblessure in de rug, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:41

Hee, ik snap wat jullie bedoelen.
maar ik werd gewoon ff boos, omdat ik het lastig vind, en het leek net alsof ik werd aangevallen.

maar 'mijn' paard had eerst een western zadel, na een tijd lag die niet goed meer, dus een nieuw zadel(endurance zadel)
na een tijd kreeg hij weer erg last, als je met een borstel over zn rug ging dan zakte ie met ze rug in. We hebben hem 2x laten kraken en 1of2 keer laten maseren, beide reageerde hij er een beetje op.
na 8weken stappen en longeren, zijn we naar een echt kliniek gegaan, waar hij altijd heen ging als ie wat had, dus zij kenden hem ook. Ze had hem onderzocht en gaf het geen hoop meer(om het zo even te zeggen) omdat hij al heel veel heeft meegemaakt!

@anneomie: ik hoop dat je me zo meer snapt, en verder ben ik niet boos hoor !! :D En ik vind het verlies ook heel moeilijk, vandaar dat ik zo aangevallen deed!

Zilly

Re: Peesblessure in de rug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:30

Phoe, ben benieuwd wat eruit komt MWM!

Moet morgen terug voor controle, vind het wel spannend :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:54

Ik moet woensdag terug, ook spannend!
Alvast succes voor morgen :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:18

Ik ben vandaag geweest voor controle, de pony was verbazend goed vooruit gegaan op aanraking van de betreffende wervels reageerde hij amper, en LOPEN aan de longeerlijn; geweldig!! Hij reageerde nu wel wat sterker op aanraking van het kruis. Dat kan komen omdat hij daar de rugpijn heeft gecompenseerd.

En nu 6 weken om de dag longeren aan het halster en 11 jan. weer terug voor nogmaals zadel bekijken, een echo en hopen dat het dan nog meer verbeterd is!!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 10:31

Nou vanochtend vroeg belde de DA al, helemaal super. Behalve plekje in zijn nek heeft die ook iets in zijn voorknie gezien, dus die gaan vandaag op de foto en dan belt hij terug. Volgens mij zag hij niks meer in zijn rug, maar dat hoor ik allemaal nog.

Ben toch benieuwd naar de foto's, op buigproeven is hij er wel helemaal goed op :=

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:03

Zo, ik ben ook weer terug. Rug is helemaal goed! Ben ik echt mega blij om, omdat mijn paard 2,5 week geleden weer begonnen was met staken.

Er zit iets in zijn kaak/hals. Wat is nog niet bekend, foto's zijn goed, hij moet morgen op de scan, dus mijn paard is een nachtje uit logeren bij DAP Bodegraven...

Weet eigenlijk nog niks, mijn gevoel was juist, niet de rug maar de hals, maar wát het dan is, daar hopen we morgen uit te komen :roll:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:09

Fijn dat zijn rug helemaal goed is :D! Super hoor! Hoe lang was je daar al mee bezig? Hopelijk is het niet iets ernstigs in zijn kaak/hals!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:21

Ik ben eigenlijk, als ik de verhalen hier zo lees, niet lang bezig geweest met het herstel van de rug *afkloppen*
Ik denk in totaal 3,5 maanden, waarvan hij er bijna 2 op het land heeft gestaan. Dat heeft hem echt enorm geholpen!

Kaak/hals zal wel meevallen, het is alleen zo'n gedoe om uit te zoeken waar het probleem zit, aangezien paarden niet kunnen praten :+ Hij heeft wss vastgelegen oid. De DA vroeg me nog of mijn paard over de kop was geslagen := Nou, dat is zeker niet het geval geweest, vastliggen kan ik niet zeggen aangezien ik er niet 24/7 bij ben :n

Feitelijk moet ik het zo zien, dan mijn paard constant pijn in zijn hoofd gehad heeft, hevige pijnen, arm paard ;(

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:24

Snoekiej schreef:
Ik moet woensdag terug, ook spannend!

Hoe laat moet je er zijn, ik ben er morgen ook vanaf 11:00 tot *tijd onbekend*

@ Fidele: Fijn dat je paard zo vooruit is gegaan

@ MWM: Ok, dus je weet de 'knelpunten' nu. Hals was toch ook al aan de orde geweest bij Bodegraven :?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:55

Ik heb morgen een afspraak om 12:00 met Bart! Zal nog ff foto's in je profiel kijken, dan herkennen we elkaar misschien! Scheelt inderdaad wel dat die van jou op het land heeft gestaan! Vorstin loopt wel meer los, maar niet 24/7. Ik mocht iig wel gewoon licht werk doen. Morgen hoor ik wat we nu mogen doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 14:52

Hals was idd aan de orde geweest, maar ze wilde hem inspuiten zonder hem op de scan en foto te zetten.

Mijn dag tot nu toe:

Ziekenhuis snapt niks van mijn hoofdpijn, alle gegevens van ouder zkh worden nu opgevraagd en bellen ze me dinsdag terug met een plan. :+

Beeb zijn foto's kwam niks uit, dus hij mag weer naar huis. Vond de DA het een slim plan om hem door mijn eigen DA in te laten spuiten in zijn nek.

EHM HALLO NEE :(

Dan moet ik rond deze tijd van het jaar nog 3 of 4 weken wachten voordat ik een afspraak heb, dan moet mijn vader een hele dag vrij nemen om naar de DA te gaan voor 5 minuten werk. We gaan hem zometeen dus ff terugbellen dat hij Beeb maar in spuit, hij staat daar nog tot zaterdag en wil graag van hem een opbouwschema. Anders blijven we aan de gang.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:50

Balen dat het zo lang duurt weer MWM!
Zilly, ik heb je niet herkend!

Vorstin was met rijden goed vooruit gegaan volgens Bart. Alleen met de rug voelen was ze helemaal niet verbeterd. Hij wilde haar alweer inspuiten, maar dat hebben we weer afgehouden. Nog 1x aankijken, en als ze dan niet minder gevoelig is gaat die spuit er waarschijnlijk wel in. Hij vroeg wat mijn ambities met haar waren, en daarna zei Bart dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen als die rug niet opknapt. Ze is dus nog gevoelig op de rug, maar blijkbaar heeft ze daar met werken weinig last van. Ik moet gewoon zo verder gaan met rijden, en over een paar weken even bellen. Dan over een week of 6 weer terug.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:18

@ MWM, waarom moest je eigen DA dan inspuiten? Of wil je het uberhaubt niet?

@ Snoekiej Waarom wilde je haar niet nu laten inspuiten? Was de scan nogsteeds onrustig? Wat zijn je ambities precies? (volgens mij is Z dressuur er 1, toch?)

Ik heb Luke gisteren in de vrachtwagen van de verzekering gezet. Hij staat nu bij de transporteur en wordt vrijdag ochtend naar Nijkerk gebracht. Morgen wordt mijn nieuwe paard in Bodegraven gekeurd door Leendert Jan.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:20

Ik wilde haar niet laten inspuiten, omdat dat me door (bijna) iedereen wordt afgeraden. Ik hoor er slechte verhalen over. Maar wie weet de volgende keer wel. Ze is niet gescand, omdat er volgens Bart nog geen verandering te zien zou zijn.
Mijn ambities zijn Z2 dressuur, L springen en M SGW. Of dat gaat lukken is een ander verhaal, maar het ligt wel in de planning voor over een paar jaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:36

Weet niet waarom? Ik wil dat die NU ingespoten wordt, anders blijven we heen en weer rijden en duurt het nog weken voor ik in Bodegraven terecht kan en dan moet ik weer iemand regelen om te rijden. Hij staat nog tot zaterdag in de Linghehoeve dus ik zie niet in waarom hun het niet zouden kunnen doen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:00

Misschien willen zij daar de verantwoordelijkheid niet voor nemen?

Inspuiten is inderdaad maar een paar minuten werk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:04

Haha, maakt mij niet uit. Ik sta erop dat het daar gebeurt :j Anders heb ik nog 3 weken een paard die niks mag en last heeft

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:29

mo_van_dijk schreef:
@ MWM, waarom moest je eigen DA dan inspuiten? Of wil je het uberhaubt niet?

@ Snoekiej Waarom wilde je haar niet nu laten inspuiten? Was de scan nogsteeds onrustig? Wat zijn je ambities precies? (volgens mij is Z dressuur er 1, toch?)

Ik heb Luke gisteren in de vrachtwagen van de verzekering gezet. Hij staat nu bij de transporteur en wordt vrijdag ochtend naar Nijkerk gebracht. Morgen wordt mijn nieuwe paard in Bodegraven gekeurd door Leendert Jan.

Mocht je hem niet zelf wegbrengen of wilde je dat niet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:43

Ik had 4 opties. Weg laten brengen, zelf wegbrengen, in laten slapen op de kliniek of terugkopen voor slachtprijs. Ik mocht hem ook zelf wegbrengen, maar dan had ik voor 7 uur 's ochtends in Nijkerk moeten zijn, plus dat ik dan weer terug had moeten rijden, in welke (emotionele) staat ik ook zou verkeren. Daarom heb ik hem op laten halen. Tevens is hij ook erg makkelijk met trailer laden enzo. Anders had ik hem misschien wel zelf weggebracht!

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:14

Bedoelen jullie met inspuiten mesotherapie? Daar heb ik erg goede ervaringen mee.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:19

Als ik het goed begrijp is het een spuit met onstekingsremmers en langdurige verdoving.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:48

Dat klopt Shanouk!!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:00

Snoekiej: ik reed bij je in de bak! Met dat paard die zo raar deed in draf!

Ik ben met mijn paard een laatste behandeltraject ingegaan. Gister was de rug nog in orde, vandaag toen de kaak theorie niet leek te kloppen was de rug weer 'kapot' maar dan op een andere plek, eerder was het achterin, nu voorin bij de schoft. Ging er bij mij niet in omdat hij gister goed was verklaard, de DA trok zijn diagnose van gister in :? :( Vaag verhaal. Ben ook bezig met een second opinion, want als het nu niet aanslaat is het einde oefening volgens Bodegraven :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:03

Dat is inderdaad een gek verhaal Zilly :? Waar wil je de second opinion laten doen, de Lingehoeve?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:11

v. Toor