[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:27

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Mocht je er wat over willen vragen mag je me pb-en hoor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:48

IMJ schreef:
Klopt, maar onderschat de bijwerkingen niet die direct ook kunnen ontstaan.
Jessix, ik ben 'de vijand 'niet, we geven aanvullende adviezen, is prima toch?

Ik onderschat niets, vandaar dat ik ook blij ben voor Essie. :)
Ik vind je laatste opmerking een beetje vreemd.. Waarom zou jij de vijand zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:50

IMJ schreef:
Daarom schreef ik al, kan aan mij liggen :D

Ik ben 'regulier opgevoed' en zie nu zoveel voorbij komen..

Nou ja, als jullie het maar duidelijk vinden!

singasong, niet leuk dat wachten..

Dan ligt het ook aan mij zeker! Al die homeopathische onzin en een reclame film van een uur! (kan er nog niet over uit eigenlijk), alsof het om de eerste de beste verkoudheid gaat ...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:51

ohjajoh6 schreef:
IMJ schreef:
Daarom schreef ik al, kan aan mij liggen :D

Ik ben 'regulier opgevoed' en zie nu zoveel voorbij komen..

Nou ja, als jullie het maar duidelijk vinden!

singasong, niet leuk dat wachten..

Dan ligt het ook aan mij zeker! Al die homeopathische onzin en een reclame film van een uur! (kan er nog niet over uit eigenlijk), alsof het om de eerste de beste verkoudheid gaat ...

Zoveel mensen, zoveel meningen toch? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:58

zeker, maar ik ben dus ook van mening dat het verwarrend werkt, vooral ook omdat ik die illusie al lang niet meer heb dat nieuwe topic bezoekers de OP ook daadwerkelijk lezen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:01

ohjajoh6 schreef:
zeker, maar ik ben dus ook van mening dat het verwarrend werkt, vooral ook omdat ik die illusie al lang niet meer heb dat nieuwe topic bezoekers de OP ook daadwerkelijk lezen...

Nee, maar die zullen hun vragen dan wel stellen, lijkt mij. Althans zo heb ik het zelf wel gedaan toen ik aan het einde van het vorige topic binnen kwam vallen.

Of wil je dat er niet meer gesproken wordt over onderzoeken en alternatieve middelen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:04

ohjajoh6 schreef:

Ik denk dat ze eerder de OP lezen dan het hele topic gaan doorspitten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:31

Jessix schreef:
ohjajoh6 schreef:

Nee, maar die zullen hun vragen dan wel stellen, lijkt mij. Althans zo heb ik het zelf wel gedaan toen ik aan het einde van het vorige topic binnen kwam vallen.

Of wil je dat er niet meer gesproken wordt over onderzoeken en alternatieve middelen?

nee hoor, want het kan hele interessante discussies opleveren, maar ik zou met het melden van andere middelen wel wachten totdat je zelf ervan overtuigd bent dat het ook daadwerkelijk werkt. En als ik het zou kunnen, zou ik inderdaad die reclame promo onzin verbieden, vind de ziekte ansich te heftig om nog meer genaaid te worden in je portemonnee dan het al doet.
Homeopathie noem ik alleen geen alternatief, maar kwakzalverij...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:40

Ik denk dat dat ook te maken heeft met de cultuur waar je in opgegroeid bent.
Als je in zwitserland naar een apotheek gaat omdat je maag en darmen van streek zijn door al die kaasfondue , dan krijg je zonder pardon een homeopathisch middel mee.
En verdomt...het werkte ook nog!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:52

Ik denk ook dat het juist wel in een centraal topic thuis hoort. Waar anders zou je dieper in kunnen gaan op alles wat met PPID te maken heeft? En wie iets niet interessant vindt kan er natuurlijk gewoon voor kiezen het niet te lezen en er niet op te reageren.

Ik moet wel lachen om je uitgesproken mening over homeopathie! :) Ik bedoelde met alternatieve ook eigenlijk alles wat je zou kunnen geven naast Prascend. Supplementen, kruiden en ja ook homeopathische middellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:53

Fytotherapie vind ik prima, homeopathie niet.. Ik geloof niet in extreme verdunningen..
Maar wie zich er goed bij voelt, vooral gebruiken en geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:56

hihi, sorry nammie, maar dan heb jij nu uit de 1e hand ervaring met het placebo effect, want homeopathie is niets anders dan verdunning op verdunning, even schudden en het water/alcohol heeft de werking van het kruid wat er 100 x geleden eens inging, onthouden. En in sprookjes geloof ik al heel lang niet meer...
is ook niet te verwarren met fytotherapie, wat de werking van kruiden en planten inhoud, daar ben ik namelijk groot gebruiker in...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:00

ohjajoh6 schreef:
hihi, sorry nammie, maar dan heb jij nu uit de 1e hand ervaring met het placebo effect, want homeopathie is niets anders dan verdunning op verdunning, even schudden en het water/alcohol heeft de werking van het kruid wat er 100 x geleden eens inging, onthouden. En in sprookjes geloof ik al heel lang niet meer...
is ook niet te verwarren met fytotherapie, wat de werking van kruiden en planten inhoud, daar ben ik namelijk groot gebruiker in...

Toch heb ik wel goede resultaten met VSM en de Groene Os producten. Die vallen toch onder homeopathie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:02

geen ervaring mee, want ik gebruik de kruiden puur... ik zal es googlen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:07

ohjajoh6 schreef:

Ach ik poste het en toen bedacht ik eigenlijk al dat het niets met het topic te maken heeft.. Wat ik heb gebruikt was niet voor PPID..

Ik denk dat pure kruiden beter is dan verdunt met alcohol. Wat ik wel makkelijk vind aan de eerder genoemde producten is dat ze meerdere kruiden verwerkt hebben in een flesje met water en alcohol. In mijn wellicht naïeve gedachte heb je dat al het goede wat je op dat moment wil hebben. Maar sinds ik gekruid.com heb ontdekt kan ik daar redelijk mijn ei kwijt! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:11

Jessix schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ach ik poste het en toen bedacht ik eigenlijk al dat het niets met het topic te maken heeft.. Wat ik heb gebruikt was niet voor PPID..

Ik denk dat pure kruiden beter is dan verdunt met alcohol. Wat ik wel makkelijk vind aan de eerder genoemde producten is dat ze meerdere kruiden verwerkt hebben in een flesje met water en alcohol. In mijn wellicht naïeve gedachte heb je dat al het goede wat je op dat moment wil hebben. Maar sinds ik gekruid.com heb ontdekt kan ik daar redelijk mijn ei kwijt! ;)

hihi, dit maakt mij vrolijk en laat mij maar in de waan, dat je aan gekruid.com komt door de OP te hebben gelezen.... :j :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:13

Ik las al mee in het vorige topic en heb het daar ergens opgedoken. Ben er erg blij mee! :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:21

Jessix schreef:
ohjajoh6 schreef:

Toch heb ik wel goede resultaten met VSM en de Groene Os producten. Die vallen toch onder homeopathie?

Nee niet per se, daarnaast zijn er nog een groot aantal producten die als homeopathie geregistreerd staan maar die niet aan de bereidingswijze voldoen en dus eigenlijk geen homeopathie zijn.

Homeopathie is iets pas als het volgens de homeopatische bereidingswijzen is gemaakt: dat wil zeggen verdund en geschud. En dat kan tot (letterlijk) in de eeuwigheid doorgaan. Een veel gebruikte verdunning is 1 druppel op de inhoud van AL het water op de wereld. Je koopt dan dus in feite enkel alcohol of suiker, meer niet.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:22

Zal ook even een update geven van mijn kant. Kebie staat nu zo'n 6 weken op prascend en is fit! Ik weet niet wat ik meemaak, ik ging van de week gewoon weer stuiterend door de bak *\o/* Ook haar ogen zijn schoner en ik had zelfs de indruk dat ze met een minder holle rug stond.
Wel staat ze regelmatig te zweten onder haar ongevoerde regendeken, maar goed, het is ook warm. En ik zie dat eerlijk gezegd liever dan dat ze het koud heeft. Vorig jaar kon ik haar onder een 300 grams deken en met kilo's voer nog niet goed warm houden.
10 januari wordt ze weer geent en dan laat ik gelijk ook bloed afnemen om de waarde te hertesten. Maar ik eet serieus mijn cap op als die nu niet goed is :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:26

ohjajoh6 schreef:

Even voor de duidelijkheid, die film van die link gaat NIET over cushing ! Maar over chronische stress, 1 van de waarschijnlijke veroorzakers van cushing. Plus over de gevolgen van hoog cortisol. En dat vertelt ze toch wel duidelijk in de eerste 10 minuten . Daar ging het me eigenlijk om toen ik die link gaf.
De rest van het verhaal gaat meer over gezond voeren, dat vind ik zelf erg interessant. Juist omdat ik me kan voorstellen dat voer met GMO en tig andere chemische stoffen niet gezond zijn voor zulke gevoelige dieren. En dat ook dat wel eens een oorzaak van cushing zou kunnen zijn ( gifstoffen).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:58

Hoe kom je erbij dat chronische stress een mogelijke oorzaak is van Cushing?

Nogmaals oxidatieve stress is iets anders dan "gewone" stress.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:10

Jessix schreef:
Essie73 schreef:
wow heb hier even heel wat bij te lezen...
Maxx gebruikt nu een weekje pergolide. Hij doet het prima. Merk eigenlijk niets aan hem. Vandaag de dosering verhoogd van 0,25 naar 0,50 mg.

Gelukkig, maar de meeste kans op bijwerkingen is pas met 3 weken, dus het kan nog komen.. Of niet natuurlijk! Ik hoop het laatste voor je.

Ohhh chips, dat wist ik niet. Bummer....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:21

Die van mij had ook in de 4e week de meeste bijwerkingen, dikke benen en niet willen eten. Maar dat gaat vanzelf over gelukkig

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:22

door alle tips over supplementen, poedertjes, vitamientjes e.d. zie ik door de bomen het bos niet meer :P .
Ben er absoluut voorstander van om je paard wat extra's te geven als dit hem kan helpen. Echter heb ik besloten om eerst te kijken hoe mijn paard het straks doet op de pergolide voordat ik allerlei extra supplementen bij ga geven. i.p. behandelt de pergolide zijn cushing en hopelijk is dat genoeg.
Hij krijgt al jaren vit15, daar blijf ik uiteraard gewoon mee doorgaan.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:48

ohjajoh6 schreef:

Sjemig , zit hier diep na te denken of het nu fytho of homo therapie was...
Geen alcohol , dus het zal wel fytho geween zijn dan...