Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:angietjhu schreef:ik heb ook een vraag over staartschuren ik heb een paard dat nu begint met staart schuren dus zou ik er zo snel mogelijk bij willen zijn. Ik las in een andere topic dat dit http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... sourceID=0 product heel goed zou zijn alleen vraag ik me af of het ook goed is als het bij een net beginnend geval van schuren mag gebruikt worden (?) misschien een rare vraag maar ik wil zeker zijn dat ik niets fout doe ofzo. mochten er nog tips zijn die zijn altijd welkom want ik wil echt geen paard hebben waarvan zijn bovenstaart helemaal weg is.
alvast bedankt opvoorhand
dat hoeft helemaal geen eczeem te zijn,dus ik zou dit product niet gaan gebruiken.
eerst goed ontwormen,die kunnen ook jeuk geven.
was de staart eens een keertje,losse haartjes e.d kunnen ook jeuk geven
staat je paard in veel gras
dat eerst veranderen,veel paarden krijgen de kriebels van het eten van veel gras.
verdder kun je heel simpel de staart spoelen met wat azijn.
gewoon natuurazijn,de staartwortel er mee insmeren en zitten laten.
of haal een lotion tegen de jeuk.
maar ik denk dat je paard eerder schuurt door gras dan door vliegen
ellepel schreef:zie hier een heel topic vol met info
[VS] biergist
vroeger gaf ik appie biergist tabletten voor mensen,maar heb nu een zak van 1,5 kilo voor 4,50 euro besteld:
http://shop.reiterhofcuxland.de/rc123/p ... &id_lang=4.
susanne,ligt er aan wat voor brok je haalt,wat voor voedingswaarde het is.
de dieetmuesli die ik heb bevat net weer meer dan een aantal merken basisbrok.
even kijken via http://www.voervergelijk.nl
xTesske schreef:_CS_@ ja dat weet ik eigenlijk ook niet de zak was leeg toen ik haar verhuisde naar de andere stal en iedereen daar gebruikte muslie dus dacht ik gebruik ik dat ook maar
yvonnedv schreef:maar als ik het goed heb stond ze bij de eerste stal 's nachts binnen toch? Dat zou ook het verschil uit kunnen maken.
ellepel schreef:breghje ik moet ineens weer denken aan het Friese paard wat vroeger bij mij in de buurt stond.
dat was een Fries en die zag er uit alsof ze schurft had,zo erg.
dier schuurde zich helemaal kapot,had geen deken op weet ik nog
daar hebben ze toen van allerlei onderzoeken bij gedaan.
bleek dus zo te zijn dat het dier vrij snel dik werd(is echt een Friezenkwaaltje geloof ik haha)
dus die leefde op arm hooi en een kale wei.
had dus allerlei tekorten en zaken scheef in het bloed,
die hebben ze toen op een goede manier in de vitamines gezet en binnen enkele maanden was het hele gejeuk verdwenen.
darom raad ik toch ook vaak bij bepaalde symptomen een bloedonderzoek aan
Mindim schreef:De muggen die ZE allergie veroorzaken steken voornamelijk in de vette gebieden van het paardenlijf. Bij koudbloeden gaat dit nog wel eens in de nek en staartaanzet zitten en daar worden de paarden dan het meest geprikt.
Ik geloof prima ,en ik wil dat bij die van me zelf ook nog uitzoeken, dat er allerlei zaken zijn die de jeuk verergeren bij ZE paarden en dat het vaak een algehele combi is om het te bestrijden en daarmee doel ik op spijsvertering, voeding en dergelijke.
Maar naar mijn mening moet je wel, bij een ZE, paard de trigger wegnemen en dat is de cullicoidemug. En zolang deze gewoon op de vette plaatsen van het paard kan blijven steken, dan gaat die dus niet weg en houd je de allergische reactie in stand.
Vandaar mijn mening dat een paard die bloot kan staan, eerder last heeft van iets anders wat hevig jeuk geeft, dan de prik van die mug en dat dat dus niet per definitie ZE hoeft te zijn. Daarmee wil ik helemaal niemand mee voor het hoofd stoten en wil ik ook het schuren van iemands paard mee teniet doen.
Mijn paard staat schraal en krijgt nu een vitaminen/mineralensupplement bij, ook wil ik kijken of ik de darmflora, dmv probiotica en daarmee de spijsvertering kan verbeteren. Ik houdt zijn huid schilfervrij en vet. Maar met de deken af is het een grote hoop ellende. Met heet weer spuit ik hem in met veerust en zet hem op het heetst van de dag onder een vliegendeken.
Ik wil graag een bloedonderzoek laten doen, maar weet iemand om wat voor bloedonderzoek ik dan moet gaan vragen, want misschien zijn sommige waarden erg hoog en anderen te laag. Zo kan ik gerichter werken aan een verbetering. Mijn paard is met deken geen zware eczemer, maar ik moet de deken niet afhalen. Vandaar mijn mening dat een paard bloot, imo een ander heftig probleem heeft dan zomereczeem.
Mindim schreef:Breghje schreef:
Geen idee, niet gelezen. Ik heb haar erbij gehaald omdát zij erin afgestudeerd is, en omdat ik vertrouwen in haar heb. En blijkbaar heeft het geholpen.
Misschien wil ze haar kennis dan bekend maken, kunnen alle paarden in hun blootje.
Als haar methode zo doeltreffend is, neem ik aan dat ik daar wel iets over kan vinden op internet, ben erg nieuwsgierig.
xTesske schreef:yvonnedv schreef:maar als ik het goed heb stond ze bij de eerste stal 's nachts binnen toch? Dat zou ook het verschil uit kunnen maken.
ja ze stond daar heel veel binnen maar wel zonder deken buiten dus de vliegjes hebben haar allang kunnen steken, en de stal was soms ook open dus die konden ook gewoon binnen