Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:Onze pony van 19 met stofallergie wordt 5 tot 6 keer per week gereden. Op maandag een privéles dressuur waar ze een half uur pittig asn het werk gaat, op dinsdag een half uur dressuurmatig loswerken, woensdag vrij, donderdag een uur ponyclub waar ze de ene week een uur dressuren en de andere week springles krijgen. Vrijdag dan weer alleen dressuurmatig loswerken een half uurtje. Op zaterdag een bosrit en op zondag concours of bosrit.
Onze pony is in een super conditie op het moment. Ik merk dat de pony er veel baat bij heeft want als ze vakantie heeft gehad heeft ze veel meer last van haar luchtwegen dus dat beperken we zoveel mogelijk. Wel rijdt mijn dochter altijd de eerste 10 minuten haar lekker lang en laag zodat ze even het slijm los kan briesen, daarna pakt ze 'm op en rijdt ze hem flink. Goed op adem stappen en zorgen dat ze geen kou kunnen pakken. Ik werk in de winter dus met uitrijdeken aan het begin en eind vsn de training. Pony loopt L dressuur op dit moment.