Ninx schreef:Ik kom ook maar weer even binnenvallen....
Ik ben mijn merrie weer aan het oppakken na een vakantie waarin ze mocht bijkomen van haar behandelingen op de kliniek tegen een baarmoederontsteking en meermalen zandkoliek.
Ze zijn er daar tevens achter gekomen dat haar darmwerking nogal traag is, ik werk dus nu sinds kort deels met makkelijker te verteren hooivervangers (Agrobs Pre Alpin Aspero)....
Draven gaat voorlopig nog niet, dus we houden het eerst maar bij lange stukken stappen.
Mijn vraag: hebben jullie ook vaak moeite jullie paarden te motiveren door te lopen? Terwijl ze in feite geen 'slome duikelaars' zijn van zichzelf? Maar vinden jullie dat langzaam op gang komen, dat duffe, lome, moeizame een typisch kenmerk van IR?
Ik ben zelf betrekkelijk suikergevoelig en merk dat ik zelf wel 'sloom en moe' wordt wanneer ik mezelf niet streng rantsoeneer....
Hoe gaat het bij jullie met bewegen, en het motiveren tot bewegen?
Symptomen waren bij mij idd afgenomen werklust (hij werd steeds slomer), wat vocht in de achterbenen en wat stijvere spieren. Moest hem echt een poos losrijden eer het wat werd, zeg maar. Nu is ie weer heerlijk soepel en los, zelfs als ie direct uit stal komt. Paard is 8 jaar.