Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolShadow schreef:ik was (als het weer het toelaat) met regelmaat.
Nou ja was, 1x ofzo echt met shampoo enzo, de rest alleen afspoelen.
Na onderzoek van ik dacht te menen van TUG is gebleken dat koelen de histamine verlaagd en dus jeuk afneemt!
Dit wist ik al en doe het al jaren! Pony vind het heerlijk en drukt zelf de jeukende delen al onder de waterstraal!
CarolShadow schreef:in de zomer, hebben ze minder van de modder e.d. nodig denk ik dan in de winter.
Ik was meestal in begin van de zomer eens een keer helemaal (uitgezonderd hoofd) met shampoo.
De rest van de zomer heb ik eigenlijk bijna wel elke dag even op de manen en staart. 1x in de week doe ik dan meestal even de manen en staart met antiroosshampoo.
Owja, dat werkt trouwens super joh, schilfers verdwijnen als sneeuw voor de zon, heb dat eens geprobeerd op aanraden van iemand anders met een eczeempaard.
Als mijn pony schilfervrij is, heeft ze in ieder geval daar geen last meer van dat dat ook nog eens gaat jeuken.
Op een hele warme zomerdag maak ik er gewoon een waterballet van! Op slippers (ja gevaarlijk, weet het) en lekker knoeien met water, vinden pony en ik heerlijk!
Citaat:--Owners addicted to open-stable keeping find it difficult to accept reduced
pasture times for their horse.
---Addicts of natural remedies do not want to afford their horses continuous
cortisone treatment.
--Although eczema blankets help, many owners do not envisage to cover their horses during the hot months.
--A holder who cannot visit his horse one or several times a day as required, will not be successful with remedies for frequent application.
--If the budget does not allow for specific therapies or medicaments they must be excluded as from the outset.