[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal001

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:38

Dancer_joey schreef:
Mijn paard heeft het misschien ook:
viewtopic.php?f=3&t=805726&hilit=&p=27970819#p27970819
Maar ik weet er eigelijk heel weinig over maar iemand reageerde dat dit het zou kunnen zijn en ik ben er dus op gaan zoeken en kwam dit topic tegen, misschien dat jullie mij er meer over kunnen vertellen, of misschien een iddee hebben wat mijn pony heeft.

Ik zou er eerst een veearts bij halen. Misschien heeft hij/zij wel last van zijn/haar rug. Misschien inderdaad oormijt. Eerst dit soort dingen laten controleren.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:42

Die dingen sluit ik ook nog niet uit ik probeer over alles wat informatie te vinden, en vanavond maar is even met mijn moeder over leggen voor de dierenarts.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:20

Ik heb mijn paard gister laten onderzoeken omdat hij al heel lang raar deed en hij blijft ook headshaking te hebben maar bij hem is het niet meer te genezen en 3x raden waar hij vandaan komt...bm stables , dit maakt me echt woedend

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:14

Janne92 schreef:
Ik heb mijn paard gister laten onderzoeken omdat hij al heel lang raar deed en hij blijft ook headshaking te hebben maar bij hem is het niet meer te genezen en 3x raden waar hij vandaan komt...bm stables , dit maakt me echt woedend

Deze stal staat misschien niet goed bekend maar het is niet besmettelijk hoor!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:14

maar ik hoor echt wel veel verhalen nadat ik dit paard heb gekocht dat die stal heel vaak zulke gevallen heeft

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:30

Janne92 schreef:
maar ik hoor echt wel veel verhalen nadat ik dit paard heb gekocht dat die stal heel vaak zulke gevallen heeft

Dat zou best kunnen maar als je even verder nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat deze paarden dit verschijnsel al eerder hadden en ze bij die 'eerlijke' particulieren vandaan komen die niks met hun paarden konden beginnen (lees; rijden) en ze maar verkopen. En waar komen de meeste dan terecht? Bij handelsstallen dus! En zo is het kringetje rond!

Het zou natuurlijk wel eerlijker zijn dat zo'n handelsstal even verteld wat voor probleem zo'n paard heeft als je het koopt!
Deze paarden worden dan vaak in de winter verkocht/gekocht want dan is het hoofdschudden bij de meeste paarden niet aan de orde!

Neemt niet weg dat jij (of eigenlijk je paard) nu een probleem hebt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:33

ik hoef hier niks meer te posten Haha! Haha!
want ap schud dus gewoon helemaal niet meer.

ik snap nog steeds niet waarom, hij is verhuisd okee,maar tot november vorig jaar schudde hij op deze stal ook. Knipoog
enige wat veranderd is is dat hij dus in een hele fijne groep staat,wie weet had stress er mee te maken ?
hij heeft vrij lang alleen of naast andere paarden gestaan,nu een gemengde groep waar hij zich kiplekker voelt

ja hij heeft pro biotica gehad. daar ben ik nu mee gestopt om te kijken of er ook verschil is.
maar waar we ook rijden,in bos of gras of wat ook,hij doet het niet meer Knipoog

ik ben dus blij Haha! Haha!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:46

ellepel schreef:

ik snap nog steeds niet waarom, hij is verhuisd okee,maar tot november vorig jaar schudde hij op deze stal ook. Knipoog
enige wat veranderd is is dat hij dus in een hele fijne groep staat,wie weet had stress er mee te maken ?
hij heeft vrij lang alleen of naast andere paarden gestaan,nu een gemengde groep waar hij zich kiplekker voelt

ja hij heeft pro biotica gehad. daar ben ik nu mee gestopt om te kijken of er ook verschil is.
maar waar we ook rijden,in bos of gras of wat ook,hij doet het niet meer Knipoog

Dat is hardstikke fijn ellepel! Houwen zo! OK dan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:19

ik hoop het Haha!
ben wel benieuwd of hij het misschien in het najaar nog gaat doen.
in oktober zo rond de herfst vakantie deed hij het namelijk ook altijd heel erg voor ongeveer 3 weken.

stiekem denk ik dat die probiotica misschien geholpen heeft, ze raden het nl ook wel aan bij mensen met hooikoorts.
maar ben daar dus nu mee gestopt, afwachten of t dan nog gaat veranderen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:11

Dat is waar hij had het wel dus al eerder, ik weet alleen van zijn geschiedenis dat hij voor draverij is gekocht maar tog niet goed genoeg was

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:58

Ik meld me ook even in dit topic Knipoog
Moet het nog even doorlezen allemaal.

Ik rijd sinds twee maanden een haf van iemand anders.
Tot voor kort liep hij alleen voor de kar.
Het viel me al een keer eerder op dat ie 'ja-knikt', maar vandaag tijdens buitenrit was het wel heel extreem, de klodders schuim vlogen me om de oren.

Voor zover ik weet is een tandarts bezoek gepland, maar ik weet niet precies wanneer. Moet dit nog even met de eigenaar overleggen. Kan tandproblemen een oorzaak zijn?
Hij is verder supergezond en doet het alleen onder het zadel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:33

als hij het echt alleen onder het zadel doet vind ik dat je alles wat daarmee te maken heeft moet laten nakijken..
je zadel,je hoofdstel, te krappe riemen kunnen het ook veroorzaken he?.dat ze schudden gaan door het zweet wat irriteerd.
rug,tanden,nek oren.schoudergebied. echt alles na laten kijken.

en dus ook heel kritisch je eigen rijstijl Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:53

Hmmm, zadel is net nieuw, moet goed zijn. Hoofdstel ook volgens mij. Misschien zou de neusriem wel te strak kunnen zitten.
Lichamelijk helemaal te laten checken is wat lastig, het blijft mijn bijrijdpaard. Ik kan het altijd met de eigenaar overleggen natuurlijk.

Bedankt voor je tips Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:21

hallo, kom ook weer even om hoekje spieken...
Kindness is voor de 2e keer behandeld door de osteopaat!

Heb er sinds dien weer 2 keer opgezeten... en jahoor: beide schudvrij.
Heb beide keren in de avonduren met mugjes gereden! en gister super...
schuren met zn neus doet ie nog wel, dus er is zeker nog wel ergens irritatie... maar vind t echt al een vooruitgang! ben echt blij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:04

jemawi:
het kan soms iets heel kleins zijn.
een onderdeel van het hoofdstel wat problemen kan veroorzaken is inderdaad die sperriem.
maar ook de frontriem, als deze te strak zit tegen de oren,dan kan dat enorm gaan irriteren en daarom gaan veel parden ook shaken.
wat rijtechnisch betreft raad ik je aan om toch zoveel mogelijk het dier te gaan rechtrichten,scheelt vaak heel wat in de problemen Knipoog

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:53

Wat goed Ellepel dat Ap niet meer schudt. Is er dan toch ook nog hoop voor de rest van ons?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:27

ellepel schreef:

De Pollenindex wordt ook niet meer afgegeven, want de grassen geven geen stuifmeel meer af.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:46

Dan is die van mij nog ergens anders allergie's voor. Hij schudt nog steeds buiten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:52

chantal001 schreef:
Dan is die van mij nog ergens anders allergie's voor. Hij schudt nog steeds buiten.

Andor ook hoor Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:05

Hoi ,

Mijn paard schudt en briest nu niet meer ( pollen seizoen over ), maar is kennelijk nog wel ergens allergisch voor. Hij hoest nog afentoe, neusuitvloeiing ( alleen na het rijden bij eten van de grond ) en traanogen.
Maar hoe kom ik erachter waarvoor hij nu nog allergisch is ?? Hebben jullie tips ?

Groetjes,

Maris

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:05

Antheman: Had die van jouw het ook met zonlicht? Dat is het bij die van mij denk ik ook.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:20

chantal001 schreef:
Antheman: Had die van jouw het ook met zonlicht? Dat is het bij die van mij denk ik ook.

Pollen, zon, scheef zijn, niet goed werkende lever etc.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:14

Antheman schreef:
De Pollenindex wordt ook niet meer afgegeven, want de grassen geven geen stuifmeel meer af.

Ben je daar wel zeker van? In de tijd dat ik een schud-dagboek heb bijgehouden, keek ik altijd op http://www.lumc.nl/1070/patientenzorg/Pollen%20Informatie%20Dienst/wekelijkse_pollenlijst.html. (dit deed ik een aantal maanden om te ontdekken of er een relatie was tussen schudden en weer, pollen, zonlicht enz.)
Deze loopt weliswaar altijd een beetje achter, maar daar heb je uitgebreide tellingen. Zoals je ziet, is in de laatste versie, week 28, nog altijd sprake van een behoorlijke hoeveelheid graspollen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:17

Ja, dat dacht ik ook! Hiernaast staat alles nog vol in de bloei en de berken zijn ook nog aardig aan het strooien dacht ik!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:41

Citaat:

ja dat weet ik,maar ap heeft dit jaar dus maar een week geschud..en toen was het over... Knipoog