Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

@Somebitch: meestal in de temperatuur in de ochtend lager dan in de avond, maar houdt ook rekening met het warme weer. Dan kan de temperatuur ook hoger dan normaal zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

DubbelFun schreef:
@Somebitch: meestal in de temperatuur in de ochtend lager dan in de avond, maar houdt ook rekening met het warme weer. Dan kan de temperatuur ook hoger dan normaal zijn.

Ja klopt. Maar vanochtend om 05:30 was het 6 graden en was zijn temperatuur 37,8 om 11:00 was het 38,2 en toen de dierenarts er was rond 14:00 38,5 dan om 15:15 novacam gegeven en om 16:00 37,8 en nu rond 18:30 (12 graden) 37,3

Vanochtend wilde hij al niet eten, ongeveer 20 happen seniores priores 5 happen hooi en toen heeft hij tot zeker half 12 een beetje staan staan. Zat geen leven in, stond alleen maar op rust en had geen interesse in iets…
Laatst bijgewerkt door Somebitch op Gisteren, 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Wat raar Anouk. Misschien een soort van verstoorde thermoregulatie? Ik heb geen idee of dat bij paarden voor kan komen, bij mensen wel.

Hier nog wel een deken op. Ze zit best kort in het haar, en heeft niet veel vetjes over, dus ik vind het nog wel even goed zo met die koude nachten :=

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Wat lastig die benauwdheid als je niet weet waarom.

En ineens koorts, kan dat niet een weerstandsdingetje zijn? Verharen kost energie en bij mensen is het ook griep seizoen, kan me best voorstellen dat de weerstand even in overdrive ging door koude nacht zonder deken.

Pluis heeft snachts deken op, haar uitloopstal is echt wel koud, stalgebouw waar de anderen op stal gaan liep je gisteravond echt tegen zo'n muur van warmte aan als je naar binnen ging.
Ik ben er altijd savonds, maar mijn buuf van de uitloopstal is er altijd sochtends, die doet deken bij haar pony en bij pluis af en ik doe ze savonds op, hoeven we beide niet extra naar stal.

Pluis liet me gisteren schrikken, dacht even te longeren, maar ze liep zichzelf op te naaien, en paddock was iets ongelijker dan gedacht, toen ging ze onderuit. Hartverzakking voor mij, voor haar een deuk in dr ego en door, gelukkig wel een stuk rustiger gelijk. En behalve dr geschaafde ego geen andere schade, dus dat valt weer mee :roll:

Ze is wel al flink bezig met verharen, waar dat andere jaren eind maart, begin april pas startte, maar nog steeds glimmend als een malle en zelfs een klein vetlaagje begint erop te komen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Heeft Kelly ook af en toe,dan staat ze ineens met hoge koorts.
Veearts zei dat het vaak toch een virus kan zijn wat de kop op steekt.
En de een is daar wat vatbaarder voor dan de ander :j
En momenteel gaan er wel wat virussen rond…

Novacam zou ik niet te lang geven, is niet heel goed voor de maag toch?
Dacht een dag of drie en dan stoppen.

Hier ook verharen, maar wat een drama dit jaar zeg. -O-
Valt er echt met bakken uit,paard vergaat van de jeuk dus heeft zich al open lopen schuren.
Overdag nu vliegendeken er op( ze ziet er echt niet uit) en ik had nu voor de nacht er een 50 Grams regendeken op gedaan, kan me voorstellen dat half kaal wel wat koud is nu.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Dat is echt lastig idd met die koorts Somebitch en wel/niet geven van iets. Virus kan ook makkelijk natuurlijk.

Ellepel och wat sneu van hwt kapot schuren. Het is ook een raar jaar vlg mij. Kato is al flink bezig met verharen maar Jippe nog bijna niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:22

Hier nog wel in de dekens, maar ze is ook pas net nog weer geschoren en ik wil graag dat ze haar energie gebruikt om vetjes te maken en niet om warm te blijven.
Laatst een paar keer gecontroleerd overdag of ze dan te warm is onder de deken. Ze voelen met die zon erop wel wat warmig, maar niet klef of klam. Dus ik denk dat ik dat zo laat, tenzij het ineens bijna zomer wordt. Het jonge spul (15 en 4) heeft wel al een paar keer zonder deken gestaan. Hele wolken aan haar komt daar vanaf. Scheelt mij weer een lamme arm met rossen ;).

Verder heb ik mijn jonge stuntpiloot inmiddels ook buiten staan, we hebben een gek driehoekje van de paddock afgesnoept waar hij nu staat. Beetje ontmoedigingsbeleid om te gaan rennen en racen. Hij houdt zich redelijk kalm. Het is wel wat gestuiter en gebok af en toe, maar niets te ernstig.
Dat is echt fantastisch om gewoon lekker alles buiten te hebben staan, zonnetje, vogeltjes fluiten, iedereen lekker hooi knabbelen, frisse wind erbij. Ik moet eigenlijk gewoon dan een stoel erbij gaan zetten en zelf ook van genieten :)
Stalletjes daardoor ook weer veel frisser. Het is ook alweer langer licht, dat is ook echt heel fijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Wat doe jij als Kelly dat heeft Ellepel?

Wat sneu die jeuk Ellepel... Hier ook al veel aan het verharen terwijl hij vorige jaren juist heel laat begon.

Ik heb het even omgewisseld, ik heb vanochtend een lichtere dosis gegeven (ik mocht eigenlijk gisteren een dubbele dosis geven maar dat heb ik niet gedaan). Dus vanochtend wel een dosis heeft hij toch ook een soort van dubbele dosis en dan morgen geef ik niets dan kan ik morgen ochtend / avond mooi zien hoe het gaat. Temperatuur was vanochtend nog steeds 37,3 en hij is weer vrolijker en alerter en eet ook al beter, iets minder omdat hij nu de wei op wil en zijn SP dus niet helemaal wil eten, maar nu ben ik weg op stal en duurt het hem te lang dus ik zie hem zojuist weer SP gaan eten. ;)

Fijn dat de stuntpiloot met dit mooie weer ook lekker buiten kan staan al is het op een klein stukje, het gevoel voor het paard is dan toch ook anders als in de box. :)