Duhelo schreef:Maar wat versta je dan specifiek onder pssm management?
De mijne bv staan 24/7 buiten, schuilstal, verharding, zand, tracks. in de winter geen weidegang.
Onebeperkt droog hooi. een bekertje (100 gram?) bietenpulp met een vitaminebrokje. Nu krijgen ze er ook een bekertje basismeusli en twee bekers zemelen erbij.
2 grote bieten, nu en dan es een wortel of een appel.
En toch hebben we last van mijten en cpl...
- 24/7 buiten met schuilstal
- afgewogen hooi
- onbeperkt stro
- bietenpulp/grasbrok/vitaminekorrel
- gemalen lijnzaad als er extra behoefte is
- alleen in de zomer beperkt weidegang, eind van de dag en altijd met graasmasker
- in de winter afgewogen wortel ivm vitA aanvullen
Muesli en zemelen zou ik vervangen door gemalen lijnzaad.
De bieten zitten veel suikers in en zou ik ook niet geven. Bietenpulp is restprodcut van de suikerindustrie en dus wel veilig te voeren.
Nu zeg je appel.....daar kan de mijne dus absoluut niet tegen. De buurvrouw geeft elke ochtend een wortel als ze met de honden naar achter loopt. Vorige week stond mijn dame ineens als een idioot te stampen. Buurvrouw, waren de wortels op en hebben ze appel gehad??? Ja gisteren maar ze hebben met z'n 4en één appeltje gedeeld.
Een partje appel lijkt zo onschuldig maar voor de mijne is dat een giga trigger. Vorig jaar is dit ook al eens gebeurd dus ik weet 100% zeker dat het door de appel kwam. Na 3 dagen is het stampen vanzelf over gegaan gelukkig. De buurvrouw nogmaals op het hart gedrukt geen appels meer te geven wegens 'allergie'.