Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marcella schreef:Zoals op de zak staat zou Fiberforce een volledig voer zijn. Heb het namelijk ook een periode alleen dat gegeven wegens het feit ik op de Equine Senstive aan het wachten was leverings problemen.
Marcella schreef:D&H Equine Sensitive en omdat hij een periode heel slecht at FiberForce van Cavalor erbij. Geef nu van beide wat en word nu op nieuwe stal gewoon weer met smaak gegeten.
Eens in de zoveel tijd beetje slobber met vers gemalen lijnzaad (makkelijker weg eten en minder rotzooi). Bij het malen van de lijnzaad staat pony mij al verlekkerd aan te kijken. Maar zou de gemalen lijnzaad ook zo door een beetje luzerne kunnen gooien.
llora schreef:Dat de schildklier geen,effect is met de cushing weet ik. Hoewel het meer voor komt,bij paarden met cushing
MoniekV schreef:Vorige week is een haflinger die bij mij op stal staat en ik ook verzorg op cushing getest en de waarde was 126 en hij krijgt nu sinds zondag 1/4 tablet Prascend, de DA heeft 1 tablet per dag voorgeschreven maar ik las hier dat je beter kunt opbouwen dus ik ben nu met 1/4 tablet begonnen.
Nu vroeg ik mij af wat voor voer het beste is voor hem, hij krijgt nu gewone basisbrok en kreeg daar afgelopen winter ook Pavo 18plus bij maar is het verstandig om dat nu weer te gaan geven of beter niet ivm de cushing?
En hoe geven jullie de tabletjes? Ik stop het nu in een stukje appel en geef hem daarna nog een paar stukjes appel zonder tabletje erin maar gisteren had ik het idee dat hij dus wel iets aan de appel proeft want hij was niet zo opdringerig als de dagen er voor.
IMJ schreef:llora schreef:Dat de schildklier geen,effect is met de cushing weet ik. Hoewel het meer voor komt,bij paarden met cushing
Zal net als bij mensen zijn, wanneer je aanleg hebt voor de ene auto-immuun aandoening dan ook eerder voor de ander.
Zo bepaal ik geregeld bij mijn diabeten de schildklierwaarde om uit te sluiten of juist een afwijking te ontdekken.
MoniekV schreef:En hoe geven jullie de tabletjes? Ik stop het nu in een stukje appel en geef hem daarna nog een paar stukjes appel zonder tabletje erin maar gisteren had ik het idee dat hij dus wel iets aan de appel proeft want hij was niet zo opdringerig als de dagen er voor.