[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:34

Dat is een uur lang reclame voor Bio Star, hoe geloofwaardig is dat dan nog? Ik was verdorie al zowat halverwege voor ik er achter kwam...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:49

ohjajoh6 schreef:
Maar Pandora, zo werk je het alleen nog maar meer in de hand, het onzinnige testen en hertesten, terwijl het dus uiteindelijk nog geen ene moer zegt, behalve dat het je bakken met geld kost, terwijl jij er van overtuigd bent dat jouw ene paardje geen cushing heeft - met erg hoge acth waarde - geen symptomen. En ik ben er van overtuigd dat mijn pony wel cushing heeft - met 1 punt boven maximum acth waarde - ontzettend veel symptomen...

Ben er niet van overtuigd dat ze geen cushing heeft, alleen heeft ze geen enkel symptoom. Als ik met prascend begin,wil ik symptoomverbetering zien...wat dus in haar geval moeilijk zal zijn :) En nee, ik ben niet bang van HB, zolang dat paard haar slanke lijn behoudt en ik haar voeding in de gaten hou. Toen ze voorjaar 2012 zo erg bevangen was, is ze ook weer helemaal in orde gekomen dankzij een complete verandering van voeding en leefwijze en dus niet dankzij pergolide. De andere merrie die wel pillen krijgt, heeft ook nog altijd een iets te hoge acth, maar ik ga hier ook de dosis niet aanpassen om toch maar '' binnen de lijntjes '' te vallen omdat het symptoom zodanig verbeterd is ten opzichte van vorige winter...en dat was mijn doel met die prascend. Ik hou ook nog graag wat achter de hand moest het ooit nodig zijn...want ik denk niet dat je bijv. 5 jaar op dezelfde dosis verder kunt...correct me if I'm wrong...kent er iemand een paardje die echt al jaaaaren het goed blijft doen op dezelfde dosis? Ben gewoon benieuwd hiernaar... :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:07

ohjajoh6 schreef:
Dat is een uur lang reclame voor Bio Star, hoe geloofwaardig is dat dan nog? Ik was verdorie al zowat halverwege voor ik er achter kwam...

Het is wel reclame idd, maar ze verteld ook wel veel.
Komt erop neer dat je moet proberen het GI tract te ondersteunen en het immuunsysteem omdat deze beide onderdrukt worden door hoge cortisolwaardes.
-door te letten op GMO vrij voer en probiotica te geven ( gistvorm of lactobacilius )ondersteun je de darmen.
-Cortisol kan je onderdrukken door ashwaganda of een ander indisch kruid wholy basil. Beide zijn adaptogene kruiden.
-En immuunsupport door bovine colostrum, bepaalde paddestoelen en kokosolie of kokosmeel.
Dat is een uur uitleg in het kort ;)

En ja, Pandora er blijven paarden jarenlang op dezelfde dosering prascend. Tenminste volgens ecir wel. Maar JP weet daar veel meer van.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:55

Het eeuwige gemekker over GMO, niet gehinderd door enige vorm van kennis... :+ laat ik maar op m'n vingers gaan zitten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:59

hahaha, doe es niet focussed, ik weet niet eens wat gmo is, do tell me, please!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:19

genetisch gemanipuleerd?Pablo krijgt genetisch gemanipuleerde sojahullen.Staat op de zak.
Hij doet het er goed op :+

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:12

wow heb hier even heel wat bij te lezen...
Maxx gebruikt nu een weekje pergolide. Hij doet het prima. Merk eigenlijk niets aan hem. Vandaag de dosering verhoogd van 0,25 naar 0,50 mg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:22

Oh oh geerke.. Jouw arme paard..
Anyway, ligt het aan mij of komen er sowieso nogal wat kruiden etc hier voorbij zodat eea nogal onoverzichtelijk wordt?
Ik kan me voorstellen dat eigenaren van nieuwe cushing het hier niet bepaald overzichtelijk meer vinden..
Maar nogmaals, het kan aan mij liggen..!

Fijn dat ie geen last van bijwerkingen heeft essie!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:47

Overzichtelijk kun je vooral vinden op de eerste pagina. ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:48

Essie73 schreef:
wow heb hier even heel wat bij te lezen...
Maxx gebruikt nu een weekje pergolide. Hij doet het prima. Merk eigenlijk niets aan hem. Vandaag de dosering verhoogd van 0,25 naar 0,50 mg.

Gelukkig, maar de meeste kans op bijwerkingen is pas met 3 weken, dus het kan nog komen.. Of niet natuurlijk! Ik hoop het laatste voor je.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:50

geerke schreef:
genetisch gemanipuleerd?Pablo krijgt genetisch gemanipuleerde sojahullen.Staat op de zak.
Hij doet het er goed op :+

Als je gaat googlen op GMO dan kom je veel positieve maar ook negatieve dingen hier over tegen, persoonlijk vind ik dit nogal zorgwekkend, even er van uitgaande dat het ook zo is. Aangezien de Wetenschap er nog steeds niet over uit is.....;
Citaat:
onvruchtbaarheid, immuun problemen, versnelde veroudering, insuline regulering, en verandering in belangrijke organen en het spijsverterings systeem onder de effecten van het eten van GMOs.

Overigens nog steeds geen uitslag van het bloedonderzoek. Zal wss na de feestdagen zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:51

Jessix, veel paarden hebben direct bijwerkingen.
Zo had die van mij dat destijds ook.
Die had bijv. op een kwart tablet stalbenen.
Anderen leken stoned etc..
Dus ook in het begin zijn er bijwerkingen, maar na 4-6 weekjes zie je vaak een tijdelijke terugval :)

Zijn ze komende week afwezig singasong?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:54

IMJ schreef:
..
Anyway, ligt het aan mij of komen er sowieso nogal wat kruiden etc hier voorbij zodat eea nogal onoverzichtelijk wordt?
Ik kan me voorstellen dat eigenaren van nieuwe cushing het hier niet bepaald overzichtelijk meer vinden..
Maar nogmaals, het kan aan mij liggen..!

Fijn dat ie geen last van bijwerkingen heeft essie!

Ik vind het juist fijn om te lezen over wat voor 'natuurlijke' middelen een paard met Cushing zouden kunnen ondersteunen. Zo kwam ik ook dit product tegen, wellicht zou je dit kunnen geven ter ondersteuning?!
http://www.nmlhealth.com/p,58,1819/Phyt ... rmOne.aspx

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:55

IMJ schreef:
....

In denk het.... gisteren is de pony op de kliniek geweest voor hoeffoto's en beslag en toen was de uitslag nog niet bekend. Mag hopen dat ze dat bloed wel goed bewaren :?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:56

IMJ schreef:
Jessix, veel paarden hebben direct bijwerkingen.
Zo had die van mij dat destijds ook.
Die had bijv. op een kwart tablet stalbenen.
Anderen leken stoned etc..
Dus ook in het begin zijn er bijwerkingen, maar na 4-6 weekjes zie je vaak een tijdelijke terugval :)

Oh ik dacht dat hier altijd aangegeven werd dat de derde week een lastige week was? Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:57

Daarom schreef ik al, kan aan mij liggen :D

Ik ben 'regulier opgevoed' en zie nu zoveel voorbij komen..

Nou ja, als jullie het maar duidelijk vinden!

singasong, niet leuk dat wachten..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:59

Jessix, elk paard zal anders reageren dus vanaf 3 werken zal vast ook gebeuren. Ging me eigenlijk meer om de eerste bijwerkingen die je zien kunt. Juist in het begin, daarom starten met en kwartje en langzaam ophogen! :j
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-12-13 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:00

Mijn Vlek is afgelopen mei getest (was trouwens ook een gratis test) en had een waarde van 734. Ik had haar al eerder weer opnieuw willen testen, maar ik ga nu wachten tot april/mei. Misschien weer een gratis test :+ en dan heb ik ook een duidelijke vergelijking met de vorige test.
Overigens had ze wel heel veel symptomen, dus ik twijfel niet dat ze echt cushing heeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:01

IMJ schreef:
Daarom schreef ik al, kan aan mij liggen :D

Ik ben 'regulier opgevoed' en zie nu zoveel voorbij komen..

Nou ja, als jullie het maar duidelijk vinden!

singasong, niet leuk dat wachten..

Het zou voor veel mensen die net komen kijken in dit topic onoverzichtelijk zijn, maar die kun je dan toch gewoon naar de begin pagina(s) verwijzen? Ik denk dat het juist fijn is voor de mensen die al wat langer aan het doctoren zijn om sommige zaken wat nader te bekijken.. Volgens mij houdt het topic wel de goede balans.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:02

Setteli, voor het vergelijk is dat mogelijk wel beter ja...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:05

IMJ schreef:
Jessix, elk paard zal anders reageren dus vanaf 3 werken zal vast ook gebeuren. Ging me eigenlijk meer om de eerste bijwerkingen die je zien kunt. Juist in het begin, daarom starten met en kwartje en langzaam ophogen! :j

Het ging mij er juist om dat je met een week en een kwart pilletje er nog lang niet bent en nog van alles kan verwachten, juist omdat je aan het opbouwen bent. De dosis is nog (te) laag en het lichaam heeft langer nodig om wat met de medicatie te doen. Wat je uitsluit na een week is een allergische reactie in de heftigheid als het paard van o.a. SuperRoos.

Daarbij schrijf ik toch ook aan Essie dat het fijn is dat ze geen bijwerkingen heeft en dat ik hoop dat het zo blijft. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:10

Klopt, maar onderschat de bijwerkingen niet die direct ook kunnen ontstaan.
Jessix, ik ben 'de vijand 'niet, we geven aanvullende adviezen, is prima toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:13

Song a song, phytonics Hormone zou kunnen.
Een holistisch arts kan dat zelfs doormeten of dat gaat helpen.
Ik heb gekozen voor de hormoonbalans van Puur. Mede door de prijs ;-).
Paard lief is nog niet persoonlijk op controle geweest bij Den Hoek.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:19

Zinzi_jewel schreef:
Song a song, phytonics Hormone zou kunnen.
Een holistisch arts kan dat zelfs doormeten of dat gaat helpen.
Ik heb gekozen voor de hormoonbalans van Puur. Mede door de prijs ;-).
Paard lief is nog niet persoonlijk op controle geweest bij Den Hoek.

Van 'doormeten' weet ik alles van ;) Ik pendel zelf uit wat goed is voor mijn dieren. Heb die Hormone gisteren besteld samen met een pot Glucobalance.

Gaat jouw paard binnenkort dan nog voor controle?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:25

In het voorjaar gaat ze samen met de mini daarheen
Tussendoor wordt er gemeten aan de hand van mest.
Dat pendelen wil ik ook leren. Heb al wel geprobeerd maar ben niet zeker genoeg van mezelf